
http://www.kamann-autosport.com/Super-P ... oster.html
Bo ze strony producenta trudno coś się dowiedzieć konkretnego, bo z góry wnioskując wygląda jak kolejna zabawka wiejskiego tunera

a może jednak nie?
Moderator: Moderatorzy
mi teżORION pisze:a mi to pasuje do działu "Uśmiechnij się"
a potem wyciągać z silnika kawałki śmigiełek z wentylatora bo pod 12V będzie chodzić na max a po dodaniu gazu go zassiecidzej pisze:panowie a co to za problem dobrac sobie jakis komputerowy wentylator do obudów, zamontowac w dolocie, podac do niego 12V po stacyjce i sprawdzic czy rzeczywiscie cos daje takie e-turbo
"turbinka Kowalskiego"?Jamszoł pisze:filtrze powietrza miałem zamontowane łopatki , tworzące zawirowanie wpadającego powietrza do gaźnika.
niemiecki jest mi obcy, ba... wręcz go nie cierpię ale "elektrischer" to moim zdaniem znaczy że elektrycznyPrzemo pisze:my tu cały czas o wentylatorach ale ten power booster jest bez zasilania
Scythe Ultra Kaze 4000 rpm 120x120 ma ok. 5,383 m3/min więc dałby rade<lol>cidzej pisze:cytujac ze strony grabowskiego:
"Zapotrzebowanie wolnossącego silnika na powietrze przy obrotach momentu maksymalnego obliczamy mnożąc całkowitą pojemność skokową silnika przez połowę obrotów momentu maksymalnego.
- pojemność silnika 1,59 l
- obroty momentu maksymalnego 5900obr/min
1,59*5900/2=4690,5 l/min czyli 4,6905 m3/min "
to da rade wycisnac z dobrego wentylatora. zwykle 120x120 potrafia wykrecic blisko 2,5m3/min a co dopiero jakies tuningowe ??
http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm