Kamann Autosport Power Booster 0.1bar?

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Kamann Autosport Power Booster 0.1bar?

Post autor: Przemo »

Słyszał ktoś coś na temat tego czegoś? :mrgreen:

http://www.kamann-autosport.com/Super-P ... oster.html

Bo ze strony producenta trudno coś się dowiedzieć konkretnego, bo z góry wnioskując wygląda jak kolejna zabawka wiejskiego tunera :mrgreen:

a może jednak nie?
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Nie sądzę, że aż 20 PS się zyska, myślę, że DO 20 PS przy jakiś mega pojemnościach silnika.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ciekawe, dobrze rozumiem,ze to elektryczna turbinka ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

a mi to pasuje do działu "Uśmiechnij się" :mrgreen:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ORION pisze:a mi to pasuje do działu "Uśmiechnij się" :mrgreen:
mi też ;)
są elektryczne turbiny, które działają wystarczająco efektywnie ale.... działają tak jak zwykłe kompresory tyle że napędzane są silnikiem elektrycznym i wymagają osobnej instalacji elektrycznej i dodatkowych akumulatorów a żeby wyniki były wyraźne to koszt przewyższa montaż i strojenie zwykłej turbosprężarki. Była firma w stanach to robiąca ale chyba już znikła z rynku... U nas też ktoś to kiedyś oferował, niestety nie pamiętam nazwy firmy... Zresztą... wystarczy sobie "e-turbo" wgooglać a morze textu wyskoczy ;) a te e-ram (tak to się chyba w stanach nazywa) z linku to może co najwyżej do... chłodzenia procesora w waszych midi towerach służyć :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

panowie a co to za problem dobrac sobie jakis komputerowy wentylator do obudów, zamontowac w dolocie, podac do niego 12V po stacyjce i sprawdzic czy rzeczywiscie cos daje takie e-turbo :D
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

cidzej pisze:panowie a co to za problem dobrac sobie jakis komputerowy wentylator do obudów, zamontowac w dolocie, podac do niego 12V po stacyjce i sprawdzic czy rzeczywiscie cos daje takie e-turbo :D
a potem wyciągać z silnika kawałki śmigiełek z wentylatora bo pod 12V będzie chodzić na max a po dodaniu gazu go zassie :mrgreen:

choć niektóre wentylatory serwerowe 80x80 mają niezłą przepustowość :lol: :grin: :mrgreen:
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

cytujac ze strony grabowskiego:

"Zapotrzebowanie wolnossącego silnika na powietrze przy obrotach momentu maksymalnego obliczamy mnożąc całkowitą pojemność skokową silnika przez połowę obrotów momentu maksymalnego.

- pojemność silnika 1,59 l
- obroty momentu maksymalnego 5900obr/min

1,59*5900/2=4690,5 l/min czyli 4,6905 m3/min "

to da rade wycisnac z dobrego wentylatora. zwykle 120x120 potrafia wykrecic blisko 2,5m3/min a co dopiero jakies tuningowe ??

http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dawno temu kombinowałem takie coś w moim F125p - zamontowałem przed filtrem powietrza wentylator od Webasta :mrgreen:
Może to coś dało ? nie było odczuwalne - poza spadkiem zapotrzebowania na benzynę .Jednocześnie we filtrze powietrza miałem zamontowane łopatki , tworzące zawirowanie wpadającego powietrza do gaźnika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:filtrze powietrza miałem zamontowane łopatki , tworzące zawirowanie wpadającego powietrza do gaźnika.
"turbinka Kowalskiego"?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

nie - nie turbinka Kowalskiego :mrgreen:
Łopatki z blaszki alu pod kontem ustawione , żeby powietrze się wkręcało w gażnik - mozna powiedzieć - wir tuż nad gaźnikiem.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Przemo pisze:my tu cały czas o wentylatorach ale ten power booster jest bez zasilania :mrgreen:
niemiecki jest mi obcy, ba... wręcz go nie cierpię ale "elektrischer" to moim zdaniem znaczy że elektryczny ;)
tu masz wersję po angielsku takiego "wynalazku" http://www.electricsupercharger.com/
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, 14:49 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

cidzej pisze:cytujac ze strony grabowskiego:

"Zapotrzebowanie wolnossącego silnika na powietrze przy obrotach momentu maksymalnego obliczamy mnożąc całkowitą pojemność skokową silnika przez połowę obrotów momentu maksymalnego.

- pojemność silnika 1,59 l
- obroty momentu maksymalnego 5900obr/min

1,59*5900/2=4690,5 l/min czyli 4,6905 m3/min "

to da rade wycisnac z dobrego wentylatora. zwykle 120x120 potrafia wykrecic blisko 2,5m3/min a co dopiero jakies tuningowe ??

http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm
Scythe Ultra Kaze 4000 rpm 120x120 ma ok. 5,383 m3/min więc dałby rade<lol> :mrgreen:

my tu cały czas o wentylatorach ale ten power booster jest bez zasilania :mrgreen: jeden ziomek ma to na sprzedaż, podjadę i zapytam czy pożyczy na testy za browar :D
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bez zasilania to co najwyżej wspomniana turbinka kowalskiego
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Sjepka
Posty: 43
Rejestracja: 10 maja 2009, 23:12
Lokalizacja: Okrajnik\Żywca

Post autor: Sjepka »

No to teraz trza chętnego ,który to założy przetestuje,sprawdzi no i oczywiście dokona pomiaru na hamowni przed i po :mrgreen:
Podobno czerwone są szybsze...

Golf?! Was ist das?!
ODPOWIEDZ