kiedy powinien włączyc się wentylator

Moderator: Moderatorzy

eksel7

kiedy powinien włączyc się wentylator

Post autor: eksel7 »

Mam pytanie ,kiedy powinien się włączyć wentylator na chłodnicy.Wskazówka dochodzi do literki M (NORMAL) ,a wentylator nieruchomy.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

u mnie już by sie włączył ale te wskaźniki to co auto to inaczej wskazują... ;/
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
novy
Posty: 1726
Rejestracja: 15 lut 2009, 15:40
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: novy »

U mnie wentylator się włącza jak wskazówka osiągnie 3/4 skali :cool:
Mała zielona strzała na podtlenku
eksel7

Post autor: eksel7 »

odpaliłem i zostawiłem na wolnych obrotach jak wskazówka doszła do literki A wtedy się włączył,czyli wszystko OK
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

u mojego brata w zetecu (1.6 16v) wentylator sie zalacza miedzy A a L czyli ok. 3/4 wskaznika.
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

wskaźnik to ci może pokazywać przeróżnie. u niektórych włącza jak wyjdzie troszkę ponad połowę (u mnie w RS Cabrio), a w innych włącza dopiero jak dochodzi do czerwonego pola (w żabolu). Wskaźniki to se mogą pokazywać.. Kup nowy czujnik na wentylator, kosztuje on ok 30zł więc niewielki wydatek a będziesz mieć spokój. U mnie w RSie też miałem problem, okazało się że zły był założony czujnik - 94stopnie zamiast 88 bodajże jak mam teraz. Ale to każdy silnik ma inaczej temperatury.
gustowny

Post autor: gustowny »

W moim zetecu załacza sie w okolicach litery L (tuz przed). Niedawno wymieniałem termowyłącznik. Pozdrawiam
BogdanROX

Post autor: BogdanROX »

Wczoraj wymieniłem u siebie czujnik temperatury ( od zegarów ) i dzisiaj zauważyłem niepokojące zjawisko. Zrobiłem ok 20km "dynamicznej" jazdy i na postoju wskaźnik pokazywał już temperaturę pod czerwonym polem, dopiero wtedy uruchomił się wentylator, popracował niecałą minutę ( wskażnik spadł w okolice "A" i "L" ). No i temperatura zaraz znowu podskoczyła wentylator znowu tylko na chwilę pracował. Po wcześniejszych postach widzę, że w escorcie to różnie bywa, no ale moim zdaniem to troszkę za duża temperatura mi się utrzymuję. Dodam jeszcze, że narazie mam praktycznie samą wodę w ukł chłodniczym.
Na myśl przychodzi mi tylko wymiana tego czujnika, który decyduje o odpaleniu wentylatora.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jest wszystko Ok wymień tylko wodę na płyn - płyn można przegrzać nawet do 120 C a temp 95czy 100 to jeszcze nie afera :) i jest dopuszczalna.
U mnie wentylator się załącza przy 94C
Na wodzie może Ci sie układ zagotować - wymień na płyn - szczególnie teraz przed sezonem letnim.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
BogdanROX

Post autor: BogdanROX »

Tak zrobię, jeszcze raz dzięki Jamszoł :) Dopiero co się uporałem z przygotowaniem auta na spot majowy i niechcę żeby mi się coś zepsuło przed samym wyjazdem :razz:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Poza tym woda - to odkładanie sie kamienia w układzie chłodzenia - zasyfisz go i będzie buba + rdza od środka w silniku - musi być płyn ustawiony na minimum -25C
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

BogdanROX, jeśli nie wymieniałeś termowłącznika wentylatora a tylko sam czujnik na zegar to prawdopodobnie mogłeś dobrać czujniczek z trochę innymi parametrami i po prostu trochę inaczej ci wskazuje. Wode jak najbardziej wymień ale ona nie ma wpływu na wskazania i na włączanie wentylatora - temperatura odbierana przez czujnik i wpływajaca na termowłącznik jest taka sama dla wody i płynu, tzn. że jak na płynie went. włączy sie przy np.87 stopniach to na wodzie też przy tej temp. się włączy ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23312
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

u mnie jest tak samo także chyba nie mamy co się martwić
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Albercik

Post autor: Albercik »

hm, do tej pory w autach miałem tak, że wskazówka dochodziła do jakiegoś miejsca (np do połowy) i tam stała, jak skała. nie było czegoś takiego, jak wahania temperatury. Ale może escort tak ma, nie wiem. Focus 1.6 zetec też mi się nagrzewa do połowy skali i tam stoi wskazówka, dopóki go nie zgaszę. W moim esie o tyle się tym nie przejmuję, że wentylator... wogóle się nie włącza :mrgreen: Chłodzenie u mnie polega na włączeniu nawiewu na ciepłe powietrze i regulacji mocy dmuchawy :mrgreen: Pisaliście w innym temcie, że to może być czujnik temperatury i pewnie macie rację, ale... nie mogę go znaleźć. Nie wiem czemu WKŁ nie opisało mojego silnika i nie wiem przez gdzie go szukać. Wiem, że jest jeden z przdu bloku silnika, ale on podaje sygnał na deskę rozdzielczą. Z resztą zaraz idę z tym walczyć...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23312
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Albercik pisze: Nie wiem czemu WKŁ nie opisało mojego silnika
jest opis jako ostatni osobny dzial, caly poswiecony tylko silnikowi 1.3 :D Ale tam jest jak dobrze pamietam tylko na monowtrysku. Ale co to za roznica, bedzie troche podobnie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ