Mam problem otóż od pewnego czasu po przekręceniu kluczyka wskaźnik temperatury idzie na maxa i tam zostaje. Wentylator się nie załącza, była zgięta obudowa wiatraka ale już naprostowana (spalił się za to bezpiecznik przez co wnioskuje, że wiatrak może by cały) bezpiecznik wymieniony a wiatrak dalej się nie włącza
Temperatura ciągle na max ?
Moderator: Moderatorzy
-
klimax
Temperatura ciągle na max ?
Witam
Mam problem otóż od pewnego czasu po przekręceniu kluczyka wskaźnik temperatury idzie na maxa i tam zostaje. Wentylator się nie załącza, była zgięta obudowa wiatraka ale już naprostowana (spalił się za to bezpiecznik przez co wnioskuje, że wiatrak może by cały) bezpiecznik wymieniony a wiatrak dalej się nie włącza
Mam problem otóż od pewnego czasu po przekręceniu kluczyka wskaźnik temperatury idzie na maxa i tam zostaje. Wentylator się nie załącza, była zgięta obudowa wiatraka ale już naprostowana (spalił się za to bezpiecznik przez co wnioskuje, że wiatrak może by cały) bezpiecznik wymieniony a wiatrak dalej się nie włącza
- Jamszoł
- Posty: 22193
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A czujnik temperatury do wymiany , bo zwiera do masy
chociaż , najpierw ściągnij wtyczkę z czujnika - jeśli po ściągnięciu zegar pokaże zero , to czujnik do wymiany - jeśli natomiast po odpięciu wtyczki , nadal bedzie na max , to czujnik dobry a masz zwarcie na przewodzie od czujnika.
chociaż , najpierw ściągnij wtyczkę z czujnika - jeśli po ściągnięciu zegar pokaże zero , to czujnik do wymiany - jeśli natomiast po odpięciu wtyczki , nadal bedzie na max , to czujnik dobry a masz zwarcie na przewodzie od czujnika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
czujnik wentylatora dziala na zasadzie zwierania wiec wypnij z czujnika kostke i połacz ze saba kable ,jesli prad dochodzi i wentylator zadziala to masz czujnik do wymiany ewentualnie brak plynu w obiegu przez co czujnik nie moze odczytac odpowiedniej temperatury potrzebnej do zwarcia i zalaczenia wentylatora ,a wogole to daj komus usunac ta usterke bo tylko z braku wiedzy silnik zniszczysz ,a w najlepszym przypadku uszczelke pod glowicaklimax pisze:sorry za głupie pytanie ale mógł byś mi wytłumaczy jak to dokładnie zrobić
- Yagr
- Posty: 14681
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
to oczywiście żart - stuknąć lekko można ale bez przesadybodzio82 pisze:dodatkowo jak to nie zadziala to pospinaj wszystko i jeb... mlotkiem w silnik wentylatora chlodnicy
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22193
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Pragnę zauważyć , że mówimy o dwóch różnych czujnikach .
Wy o czujniku załączającym wentylator a ja o czujniku podającym napicie na zegar !
kolega pisał , że temperatura na zegarze to max - zaraz po przekręceniu kluczyka.
A więc pogrzebać trzeba w dwóch czujnikach - zostawiając ten trzeci w spokoju czyli ten dawający impuls na kompa.
Wy o czujniku załączającym wentylator a ja o czujniku podającym napicie na zegar !
kolega pisał , że temperatura na zegarze to max - zaraz po przekręceniu kluczyka.
A więc pogrzebać trzeba w dwóch czujnikach - zostawiając ten trzeci w spokoju czyli ten dawający impuls na kompa.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2009, 15:34 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14681
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jurek, coraz mniej cię rozumiem....Jamszoł pisze:zegaże to maź
klimax, od początku: wskaźnik ci wariuje, nie masz punktu odniesienia do temperatury i po pewnych problemach niestartujący wentylator. Po pierwsze sprawdzasz czy silnik wentylatora jest sprawny. Aby to zrobić odpinasz wtyczkę od termowłącznika wentylatora i zwierasz oba kable tej wtyczki. Jeśli wentylator wystartuje tzn że silnik jest ok a problem tkwi w kablach lub włączniku termicznym. Włącznik termiczny to nie czujnik temperatury na zegary. Ale na ten temat to niewiele ci napiszę bo czujniki są trochę inne w 1,6 16v ZETEC a inne w 1,6 8v EFI a z twojego profilu nie wynika jaki masz silnik a w tym roczniku możesz mieć oba. Sytuacja z wentylatorem dodatkowo się komplikuje gdy masz klimę a tego tez nie napisałeś.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"