mineralny czy poł syntetyk?
Moderator: Moderatorzy
mineralny czy poł syntetyk?
mam 1.4 momo wtrysk na gazie, zalany mam olej LOTOS GAS 15W/40, i tu pierwsze pytanie to mineralny? a teraz to co sie dzieje przy odpalaniu troche głosno pracuje silnik nim dostanie odpowiedniego cisnienia i boje sie ze w zime bedzie jeszcze gorzej. czy gdybym zalał rzadszy olej było by lepiej? i czy cisnienie oleju by było???
~~>najszybszy w miescie<~~
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
tak to mineral. jak to pierwsze 10tys km na tym oleju to mozesz jeszcze zmienic olej, ale jesli auto na tym oleju jezdzi od dawna to raczej juz nei ma sensu no chyba, ze auto nie bierze wogole oleju ale wtedy to juz tez lepiej kupic polsyntetyk lotosa. poza tym klekot dochodzi zapewne z wyrobionych juz popychaczy zaworowych.
- WieSiu
- Posty: 23289
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
nie znam sie bardzo na olejach,ale wg mnie latem ten mineralny nie jest mocno gesty i to raczej nie wina oleju. Ale niech sie wypowiedza Ci co na pewno wiedza
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jak silnik dlugo jezdzil na mineralu to jak zalejesz polsyntetykiem to wyplucze silnik i bedzie wszedzie pluł olejem
a co do stukania to niestety ale fordziaki mają słabe popychacze i one dosc szybko sie wyrabiają i jedyne co może pomóc to ich wymiana, a jak bedziesz to robił to od razu wymienić gumki zaworowe no i spradzić wałek rozrządu czy nie jest wytarty
a co do stukania to niestety ale fordziaki mają słabe popychacze i one dosc szybko sie wyrabiają i jedyne co może pomóc to ich wymiana, a jak bedziesz to robił to od razu wymienić gumki zaworowe no i spradzić wałek rozrządu czy nie jest wytarty
- WieSiu
- Posty: 23289
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Narazie jeździ więc nie masz problemu.rzeczywiście zajedz ten i potem zmienisz.ale i tak uważam że ciężko bedzie całkowicie tego zajechac jeżdżąc normalnie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
W zasadzie , wszystko już koledzy powiedzieli.
Jeśli silnik na mineralu nie jeździł zbyt długo , to ja na pewno bym wymienił go na pół synsyntetyk.
Im rzadszy olej , tym szybciej pojawia się ciśnienie na końcowych punktach smarujących.
Zimą w temperaturach pod minus 20 będziesz miał kłopot a gdyby (wypluć to słowo ) temperatura podejdzie pod minus 30 to silnik zamarznie.
Lotos ma punk płynięcia około minus 27 stopni.
Jeśli by zaczęło coś cieknąc - to zawsze można wymienić simering i już nie będzie ciekło
Jeśli silnik na mineralu nie jeździł zbyt długo , to ja na pewno bym wymienił go na pół synsyntetyk.
Im rzadszy olej , tym szybciej pojawia się ciśnienie na końcowych punktach smarujących.
Zimą w temperaturach pod minus 20 będziesz miał kłopot a gdyby (wypluć to słowo ) temperatura podejdzie pod minus 30 to silnik zamarznie.
Lotos ma punk płynięcia około minus 27 stopni.
Jeśli by zaczęło coś cieknąc - to zawsze można wymienić simering i już nie będzie ciekło
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Sierra u mojego ojca jeżdziła cały czas na minerale, a potem jeszcze przez 5 lat na półsyntetyku i nic nigdzie nie ciekło. Dzisiejsze oleje chyba już nie zostawiają tyle syfu.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
po naszemu uszczelniacz - montowane są na wałkach : wałek rozrządu ; wał korbowy - tył i przód ; wszelkie wejścia i wyjścia w skrzyni biegów
A tak one wyglądają - przykład http://www.allegro.pl/item716396818_sim ... 5d_td.html
A tak one wyglądają - przykład http://www.allegro.pl/item716396818_sim ... 5d_td.html
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]