Ford Escord 1.6 16V benzyna-LPG

Moderator: Moderatorzy

DeeJay Pablo

Ford Escord 1.6 16V benzyna-LPG

Post autor: DeeJay Pablo »

Witam. Jestem nowy na tym forum i sorki z góry jeśli napisałem nie w tym dziale. Mam od kilku dni w rękach to auto Ford Escord 1.6 16V benzyna-LPG 1992rok przebieg 238tys. Kupiłem od wuja za 1000zł. Pierwszy problem to taki że muszę wymienić tuleje na wahaczach przedniej osi bo kierować tym się nie da potem geometria (zbieżność i kąty) ale zauważyłem że przy tylnej osi po lewej i prawej stronie zaczyna gnić. Mechanik powiedział mi że trochę bał by się jeździć z takim tyłem. Powiedział mi że mam załatwić sobie dobrego spawacza i mogę tak dospawać coś aby to trzymało lepiej i po śmigam nim jeszcze trochę. Myślałem aby sprzedać go ale szkoda mi go. Pierwsze auto :) Szyberdach, centralny zamek, LPG, regulowana kierownica w jednej płaszczyźnie, regulowane światła, fotel kierowcy regulowany w dwóch płaszczyznach. Dla mnie fajne bajery. Co radzicie mi zrobić z tym? Wiecie na kasie nie śpię więc rozumiecie mnie. Silnikowo wszystko gra jak dobra muzyka ale problemy są z zrżąca rdzą. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Poszukaj spawacza , który pobawi się z tym w domu po godzinach , to będzie tanio bo jak we warsztacie , to może cię to kosztować koło 1000 zł
Było już o tym dość dużo.
Niech Ci powstawia z kawałków blach - nie kupuj wzdłużnic.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
DeeJay Pablo

Post autor: DeeJay Pablo »

Czyli w skrócie próbować ratować maszyne :)
DeeJay Pablo

Post autor: DeeJay Pablo »

A można link do tematu jeśli był podobny.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zaczne od czegoś innego.
U góry swojego postu - zobacz - masz prostokąt a w nim napis edytuj :mrgreen:
Kozystaj z tego przycisku i nie pisz dwuch postów jednego pod drugim - no chyba , że nikt przez jakiś czas nie da odpowiedzi , to wtedy będzie wybaczone :mrgreen:

Masz tu linka http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... B3u%BFnice
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
DeeJay Pablo

Post autor: DeeJay Pablo »

Okey sorki :) już nie będę :D Często się dzieje w tych fordach że ten tył się tak sypie? Gdzieś przy wahaczach że po obu stronach mechanik mi mówił. Rozumiem że od razu wiadomo o co chodziło.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak to jedna z przypadłości Escortów .
Jak Ci wyspawają to przetrzyma nawet Ciebie - tylko dobrze to trzeba zabezpieczyć.
Co do gum wahaczy - zobacz w jakim stanie masz przeguby przy zwrotnicach , bo się może okazać , że są na wykończeniu a wtedy wymiana gum wahacza + swożeń to prawie ten sam wydatek co wymiana calych wahaczy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
DeeJay Pablo

Post autor: DeeJay Pablo »

Ogólnie to jeszcze progi też rdza wcina :) ale progami zajmę się później. Najpierw to co wymaga pierwszeństwa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Acha - oczywiście porób foty Esowi i zamelduj się z nimi w dziale "Nasze Auta" :mrgreen:
Tutaj - http://siec.no-ip.com/forum/viewforum.php?f=33
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
DeeJay Pablo

Post autor: DeeJay Pablo »

Żaden problem. Z wielką chęcią pochwale się jak na razie moją "rdzą" na kołach :) ale to za kilka dni bo czas muszę poświęcić na zrobienie go tak abym mógł bezpiecznie jeździć :)
ODPOWIEDZ