Strona 1 z 1

Przewód podciśnienia przy kolektorze dolotowym 1,6 zetec

: 21 wrz 2009, 18:27
autor: Gelo-LBN
Pytanie nie dotyczy mojego auta ale szwagra 1,6 1996 r.

Pare dni temu jak jechał coś strzeliło i zerwało wężyk z kolektora dolotowego.

Na załączonych fotkach zaznaczyłem grzybek na który jak mi sie wydaje powinien być nałożony jakiś wężyk.

I teraz pytanie do właścicieli takich silników:

Gdzie z drugiej strony podłączony jest ten wężyk??

: 21 wrz 2009, 18:45
autor: Jamszoł
Tak - wężyk ten idzie z kolektora ssącego do zaworu utrzymującego ciśnienie paliwa na listwie .

: 21 wrz 2009, 18:56
autor: Gelo-LBN
Jamszoł pisze:Tak - wężyk ten idzie z kolektora ssącego do zaworu utrzymującego ciśnienie paliwa na listwie .
A mógłbyś Jamszoł wrzucić jakąś fotkę tego zaworu??

: 21 wrz 2009, 19:17
autor: Yagr
Jamszoł,
Jamszoł pisze:Tak - wężyk ten idzie z kolektora ssącego do zaworu utrzymującego ciśnienie paliwa na listwie .
Jesteś tego pewien? Ja co prawda mam inny silnik ale do listwy wtryskowej jest tylko doprowadzone paliwo od pompy poprzez filtr a drugi przewód idzie poprzez własnie regulator ciśnienia z powrotem do zbiornika. Nic go chyba nie łączy z kolektorem 9piszę z pamięci) natomiast pod kolektor jest jeszcze podpięty wężyk od pochłaniacza par paliwa którym opary są dostarczane do kolektora i spalane dalej ;) może to o to chodzi?

: 21 wrz 2009, 19:55
autor: Jamszoł
Regulator ciśnienia paliwa jest podciśnieniowy - wężyk idzie do kolektora ssącego.

: 21 wrz 2009, 19:59
autor: Yagr
może w zetecu - u mnie jest ustawiony przy pomocy śruby na imbus. I żadne podciśnienie nie ma wpływu na jego pracę - po prostu gdy ciśnienie na listwie przekroczy zadane to puszcza nadmiar paliwa do zbiornika ale tak jak mówiłem, piszę z pamieci bo autko na wymianie sprzęgła stoi w warsztacie więc mogę się mylić...

UP
Faktycznie, z lektury WKŁ wynika że jakis przewód między regulatorem a kolektorem byc powinien, ale od pochłaniacza tez idzie ;) zerknę sobie po odebraniu autka ;)

: 21 wrz 2009, 20:26
autor: KuRowSKi
To jest przewód od zaworu pochłaniacza par paliwa, lub do zaworku który steruje układem rozrzedzania spalin. Nie pamiętam.
PRZEDE WSZYSTKIM Naciągnij tam kawałek wężyka i zaślep, bo ciągnie tam lewe powietrze.


Ewentualnie pociągnij nowy wężyk do zaworu jest zaraz za reflektorem na puszce po stronie pasażera,
lub zaworek na nadkolu po stronie kierowcy




A wężyk do listwy wtryskowej jest obok przepustnicy.

: 21 wrz 2009, 20:35
autor: Jamszoł
chodziło o to - tak mi się zdaje http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... c&start=60
Foto nr - P1030263.JPG

: 21 wrz 2009, 20:42
autor: Gelo-LBN
Jamszoł pisze:chodziło o to - tak mi się zdaje http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... c&start=60
Foto nr - P1030263.JPG
No ale na tej fotce, to chyba z boku kolektora ten wężyk dochodzi, a mi chodzi gdzie wczepić ten wężyk który zaznaczyłem na ostatnim zdjęciu w 1 poście. Patrząc pod maskę stojąc przed samochodem z tyłu kolektora obok czujnika temperatury powietrza wychodzą dwa takie wężyki (chyba podciśnienia) i chodzi mi o prawy (z punktu widzenia osoby stojącej przodem do otwartej maski auta).

Najlepiej jak by ktoś mający taki silnik sprawdził u siebie i zrobił fotkę gdzie odzie drugi koniec tego wężyka

: 21 wrz 2009, 20:55
autor: KuRowSKi
Czytaj wyżej, jutro zrobię zdjęcia dokładne.

: 21 wrz 2009, 21:03
autor: Gelo-LBN
KuRowSKi, sorry jakoś przez nieuwagę nie zauważyłem twojego postu :) dzięki za info jutro przekaże i zobaczymy, czekam na foto

a tak przy okazji to zaślepienie nic nie daje, bo podobno jak się to zatka przy kolektorze to silnik gaśnie

: 22 wrz 2009, 08:43
autor: cidzej
Gelo-LBN pisze:zaślepienie nic nie daje, bo podobno jak się to zatka przy kolektorze to silnik gaśnie
to by świadczyło o tym, że silnik dostaje za mało lub wogole nei dostaje powietrza z zaworu bocznikowego (popularnie zwanego silniczkiem krokowym)

: 22 wrz 2009, 20:50
autor: KuRowSKi
Sprawdziłem dokładnie i jest vaccum do zaworka sterującego rozrzedzaniem spalin.

U Ciebie prawdopodobnie było to zaślepione i wystrzelił gas w kolektorze i to jako pierwsze puściło

Żółtym zaznaczyłem którędy biegnie fabryczny wężyk (jest plastikowy z gumowymi końcówkami)
Zaworek jaet zaraz za wlewem spryskiwacza obok EDIS'a

Obrazek
Obrazek

Wybacz za dupiate foto, ale przypomniało mi się jak już było ciemno.

Jeżeli samochód gaśnie po zatkaniu to tak jak kolega CIDZEJ mówi nie otwiera się na czas zawór wolnych obrotów. Najlepiej go wykręć i zobacz czy nie jest zabrudzony. Ewentualnie na jakiś czas możesz spróbować podciągnąć przepustnicę aby była delikatnie otwarta żeby nie zgasł.