[MK6] Pali bezpiecznik nr. 1 - 30A od podgrzewania szyby tył

Moderator: Moderatorzy

Rocky

[MK6] Pali bezpiecznik nr. 1 - 30A od podgrzewania szyby tył

Post autor: Rocky »

Witam,

jak w temacie. Co ciekawe dzieje się tak w momencie regulacji elektycznej lusterka. Obojętnie czy jest to ruch w lewo - prawo, bądz góra - dół, 1 sekunda i po bezpieczniku. O co chodzi? Wiem, że lusterka oraz szyba są na tym samym bezpieczniku, szyba tylna ogrzewana ma swój przekaźnik, jak wygląda sprawa przekaźnika z el. lusterkami?
Czy szyba tylna jest z lusterkami powiązana tylko jeśli chodzi o ich podgrzewanie a sterowanie nimi w każdą strone to już odrębna sprawa? Czy bolce w tylnej klapie oraz te blaszki w tylnym pasie mają wpływ na lusterka? Wiem, że blacharz grzebał coś tam ostatnio. W tym momencie oba lusterka są skierowane w kosmos, bo nie moge ich przestawić :mrgreen: :mrgreen:

Pozdro
Blazey

Post autor: Blazey »

A jak szyba wyłączona, to też wywala bezpiecznik w czasie regulacji lusterek?
Jak tak, to usterka w obwodzie lusterek. Jak nie, to przeciążasz obwód. Zmierz, ile tam płynie i będziesz wiedział.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Moim skromnym zdaniem masz zwarcie w lewych drzwiach - w momencie jak zaczynasz sterować lusterkami - wywala bezpiecznik.
Chociaż najpierw odpowiec na pytanie Blazey-a - czy jak szyba włączona to się to dzieje czy jak wyłączona też.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Blazey pisze:Jak tak, to usterka w obwodzie lusterek.
Tu trzeba szukać. Nie obędzie się pewnie bez rozebrania boczków drzwi :(
Blazey pisze:Jak nie, to przeciążasz obwód.
Myślę ze 30A bezpiecznik wytrzymal by więcej niż 1 sek nawet b.silnie przeciążony. ;)
Kolega ma piękne zwarcie na lusterkach.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Rocky

Post autor: Rocky »

Blazey pisze:A jak szyba wyłączona, to też wywala bezpiecznik w czasie regulacji lusterek?
Niestety tak. Spaliłem juz z 6 bezpieczników. Szukam tego zwarcia i każdy nowy pomysł na rozwiązanie tego problemu kończy się wywaleniem bezpiecznika.

Czy sterownik lusterek może w jakiś sposób robić zwarcie? Wydaje mi się, że gałka od sterownika jest w pewien sposób ułamana, tzn steruje się trochę inaczej niż zwykle.

Niedawno lakiernik rozbierał boczek i ściągał lusterko do malowania drzwi. Pewnie coś spaprał :evil:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Rocky pisze:Niedawno lakiernik rozbierał boczek i ściągał lusterko do malowania drzwi. Pewnie coś spaprał
Sprawdź poprawność podłączenia lusterka - może odwrotnie podłączył zasilanie ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Więc problem leży tylko po stronie lusterek. Pozostaje znalezienie lusterka, które to robi.
Ale faktycznie, jak dłubał tam lakiernik lub blacharz, to na 99 % usterka będzie tam. Pewnie przy składaniu przyciął któryś przewód do masy. Lub powciskał na chama. Bo niestety w zdecydowanej większości blacharze i lakiernicy w bardzo głębokim poważaniu mają resztę auta. Zrobią swoje, nie patrząc na inne podzespoły. Miałem już do naprawy wiązkę przewiercona przez blacharza (rozwiercanie zgrzewów progu) w 16 miejscach (w sumie ponad 20 przewodów do połatania). Wiązkę przepaloną podczas spawania. Wymieniałem też kostki zalane rozpuszczalnikiem i farbą przez lakiernika. Swoje zrobili, resztę mając w d***e...
Rocky

Post autor: Rocky »

Blazey pisze:Więc problem leży tylko po stronie lusterek. Pozostaje znalezienie lusterka, które to robi.
Ale faktycznie, jak dłubał tam lakiernik lub blacharz, to na 99 % usterka będzie tam. Pewnie przy składaniu przyciął któryś przewód do masy. Lub powciskał na chama. Bo niestety w zdecydowanej większości blacharze i lakiernicy w bardzo głębokim poważaniu mają resztę auta. Zrobią swoje, nie patrząc na inne podzespoły. Miałem już do naprawy wiązkę przewiercona przez blacharza (rozwiercanie zgrzewów progu) w 16 miejscach (w sumie ponad 20 przewodów do połatania). Wiązkę przepaloną podczas spawania. Wymieniałem też kostki zalane rozpuszczalnikiem i farbą przez lakiernika. Swoje zrobili, resztę mając w d***e...
Masakra, kolego gdzię unikać takiego blacharza?! Dziś niestety nie dałem rady zdjąć tapicerki ale widze, że będzie chyba troche roboty przy tym. Czarny trójką lusterka odstaje na samym szpicu, pewnie zaczepy połamał jak nic :evil: Jutro biorę się za to konkretnie.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Rocky pisze:Masakra, kolego gdzię unikać takiego blacharza?
Albo samemu przygotować wóz do blacharki czy lakierowania , albo zaprowadzić w miejsce gdzie oprócz blacharza czy lakiernika jest elektryk.
Robione były lewe drzwi - dobieraj się do drzwi lewych - prawe zostaw w spokoju tam jest OK
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Ściągał drzwi? Jak tak, to do sprawdzenia też złączce na słupku oraz jego okablowanie w drzwiach, gumie i słupku. Jak szarpał, to czort wie, co zrobił.
Tapicerka w fordach, to bajka - chyba tylko śrubki ją trzymają (w VII na pewno).
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Blazey pisze:chyba tylko śrubki ją trzymają (w VII na pewno).
tylko śrubki i tapicera lekko w górę.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Nie raz jak mam zdejmować tapicerkę z nowszego auta to aż mi się odechciewa,bo wszystko na jakiś durnych zaczepach,co to od razu się łamią,albo wytrzymują tylko jedno ściągnięcie i założenie. Escort to ma rewelacyjnie rozwiązane mocowania tapicerki drzwi. Dla mnie taka tapicerka to max 2 minuty.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Blazey

Post autor: Blazey »

Tam zaraz nowsze auta... Ściągnij wygrzaną słońcem tapicerkę w starszej lancii. Ostatnio mi taka się na kawałki rozsypała. Dobierz się do wnętrza drzwi w mercedesie 126 sec z fotelami z pamięcią (nie trudne ale kupa zabawy). A potem to złóż i wyreguluj (tak tak, kilka elementów tam podlega regulacji indywidualnej, a jest w tym aucie więcej kwiatków). Na wszystkie tapicerki jest metoda. Jaja są, jak ktoś się zabiera, a nie wie w którą stronę tapicerka schodzi i jak jest mocowana :D
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ty tam od razu wynajdujesz jakieś wynalazki.ja tu mówię o popularnych starszych autach (ale nie starych) :p a jak chcesz bronić nowe auta to spróbuj ściągnąć boczek z przedostatniego modelu fiesty :) tam to dopiero jest męczarnia,zwłaszcza gdy nie była nigdy ściągana.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Rocky

Post autor: Rocky »

Blazey pisze:Ściągał drzwi?
Drzwi raczej nie ściągał. Była robiona reperaturka tylnego nadkola i malowany cały błotnik, ale zażyczyłem sobie dla zgubienia koloru cieniowanie koloru do połowy drzwi kierowcy, więc listwe ściągał i lusterko też. Złączka drzwiowa dobrze siedzi dziś sprawdzałem, poza tym wszystko działa, szyba, głośnik, central, lampki czerwone w drzwiach.

Dziś dobrałem się do sterownika lusterka. Dżoj kręci się w kółko. Chyba się rozleciał w środku albo ktoś mu w tym pomógł :evil:

Kable wydają się być ok. Nie widzę przerwaniam, ubytku izolacji itp. Czy ktoś ma rozpiskę tych kabli na 7 pinach od sterowania lusterkami? Połącze zworką niektóre, jak zadziała sterowanie, tzn zwalony sterownik lusterek :grin:
ODPOWIEDZ