Yagr pisze:Jeśli termostat woskowy nie działa
W endurze Escortowej z tego okresu jest silniczek podnoszący wolne obroty pompy wtryskowej. Termostaty woskowe były w dieslach wolnossących.
Odnośnie problemów z odpalaniem, to ja polecam coś, co wyeliminuje problemy związane z zapowietrzaniem się, i w zdecydowanej większości problemy z odpalaniem tego diesla:
1 ) wywalenie oryginalnego filtra paliwa z pompką (ten czarny guziczek) - to jest badziew który się potrafi się rozszczelnić i zaciągać powietrze,
2 ) zamiast niego zainstalować filtr paliwa z układu bosch + ręczna pompka paliwa z francuza/lublina/etc,
http://allegro.pl/ford-fiesta-escort-1- ... 92372.html
http://allegro.pl/reczna-pompka-pompa-p ... 16574.html
3 ) wszystkie połączenia paliwowe zastąpić czarnym wężem gumowym zbrojonym 8mm, zakupić dobre cybanty/opaski zaciskowe,
http://allegro.pl/przewod-paliwa-paliwo ... 05193.html
http://allegro.pl/opaska-obejma-zacisko ... 26703.html
4 ) sprawdzić, a najlepiej od razu wymienić wężyki przelewowe przy wtryskach - one muszą ciasno nachodzić na kroćce przelewowe - tam też nie może być żadnych nieszczelności,
http://allegro.pl/waz-wezyk-przewod-prz ... 36356.html
5 ) usunąć wszelakie zbędne rzeczy typu podgrzewacze paliwa,
6 ) usunąć ten dodatkowy zaworek zwrotny - gruszki ręczne mają już zaworek zwrotny, on wystarcza w zupełności,
7 ) zainstalować dłuższe świece żarowe z opla 1.7D/TD
http://allegro.pl/swiece-zarowe-ngk-ope ... 31609.html
8 ) przyśpieszyć odrobinę kąt wtrysku na kole pasowym pompy wtryskowej
9 ) zakupić oryginalny zaworek powrotny pompy (wygląda jak śruba na klucz 17, mam takich na kilogramy)
10 ) wywalić pompę lucasa, i zainstalować boscha
Bak zostaw w spokoju, tam najprawdopodobniej jest wszystko w porządku.
Jeśli sam nie dasz rady go ogarnąć, zapraszam.
Możemy pomierzyć kompresję, mogę przyśpieszyć go na pompie w razie czego.
Aukcje allegro zapodałem żebyś miał punkt odniesienia i wiedział czego szukać.