Obrotomierz nie chodzi...

Moderator: Moderatorzy

stoper86

Obrotomierz nie chodzi...

Post autor: stoper86 »

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów:) Niedawno kupiłem Escorta i to już drugi samochód tego modelu w mojej karierze. Mam problem ponieważ obrotomierz nie chodzi, a Pan od którego kupiłem autko powiedział, ze wystarczy wpiąć jakiś przewód do skrzyni biegowi nie mam pojęcia jak to zlokalizować ten przewód. Drugi problem to z dnia na dzień lusterka elektryczne przestały działać i ogrzewanie tylnej szyby. Proszę o radę jak to rozwiązać:) Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Wszystko fajnie tylko... mamy szukać rozwiązania dla wersji z silnikiem 1,8 benzyna 60 KM? Co to za silnik???
na temat obrotomierza sporo tematów juz było i na pewno coś sobie znajdziesz lub ci podpowiemy tylko sprecyzuj ten twój silnik bo nie wiem czy to 1,8D 60KM, czy 1,8 benzyna 105KM albo 115KM a rozwiązania obrotomierza w benzynie i dieslu są różne.
Lusterka i szyba to obwody na tym samym bezpieczniku - sprawdx bezpiecznik.

No, ok teraz wiadomo czym jeździsz. W dieslach nie jest obrotomierz podpinany pod skrzynię (zreszta w benzynie tez nie, ktoś cia w maliny wpuścił) tylko popd wyjście z alternatora.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11736
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

obrotomierz sygnal ze skrzyni ?? chyba ktoś tu konfabuluje :P


jak dobrze pamietam to benzyna ma sygnal do obrotka z EDISa a dekle mają z alternatora (chyba wyjście W alternatora)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
stoper86

Post autor: stoper86 »

Więc co do silnika to prosty diesel bez turbiny, 60 km. Bezpieczniki sprawdzałem, ale na oko nie widzę żeby który się spalił. Który numer bezpiecznika za to odpowiada?? Dodam, że ogrzewanie szyby przedniej działa bez problemu, a jak chce włączyć tylna to słychać takie delikatne puknięcie i się nie załącza.
cidzej pisze:obrotomierz sygnal ze skrzyni ?? chyba ktoś tu konfabuluje :P
Jak kupowałem to były właściciel tak powiedział, a ja tak dokładnie na samochodach się nie znam, także piszę co mi powiedziano przy kupnie.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

stoper86 pisze:a jak chce włączyć tylna to słychać takie delikatne puknięcie i się nie załącza.
Czyli przekaźnik dziala - bezpiecznik albo waalniety albo zaśniedziały mu styli - tak czy tak - wymień go.
Załączniki
Bezpiecznik 1,8D.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
stoper86

Post autor: stoper86 »

Jak tylko skończę pracę to wymienię:) Mam nadzieje ze pomoże. To lusterka powinny się też odezwać po wymianie?? Kolego, co to za program z którego pochodzi ten screen??
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

U mnie również obrotomierz nie śmiga, kiedyś normalnie hulał sobie, aż nagle przestał. Patrzyłem przy altku i tam chyba wszystko ok.
Jamszoł jaki nr ma ten bezpiecznik od obrotomierza ? Nie kumam za bardzo, z lewej strony nic nie pisz o obrotomierzu :P W MK6 było inaczej ? Mój jest 94r.
U mnie już całkiem się coś popieprzyło z tą elektryką, podgrzewanie przedniej szyby jakieś zwarcie ma i akumulator pada po 2h całkowicie. Kontrolka w tym przycisku od włączania ciągle się świeci. Musiałem bezpiecznik wyjąć aaa.
W przyszłym tygodniu muszę odwiedzić elektryka niech wszystko przebada i doprowadzi to do ładu tak jak ma być ;)
Pozdr.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mateusz_175, bezpiecznik był podany do grzanych lusterek i szyby - do obrotka nie znajdziesz :P Może niby wyglądac na altku że jest ok ale trzeba przeczyścic - zdjąć ten kabelek od obrotka (najlepiej pozostałe kable tez przy okazji), oczyścic z brudu, odrdzewić, zabezpieczyć kontaktem skręcić z powrotem. W tym wypadku można tez zastosować patent z klem aku - z wierzchy te styki pokryć wazelina techniczną co zabezpieczy przed wpływem wody.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12708
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

może altek pada? a jak tam u Ciebie z paskiem? jak jest słabo napręzony to też nie będzie pokazywał obrotów. u mnie tak jest że został założony za długi pasek i jak się ślizga to obroty "spadają".
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mateusz_175 pisze:podgrzewanie przedniej szyby jakieś zwarcie ma i akumulator pada po 2h całkowicie.
mógł się zawiesić przekaźnik - dostał wilgoci - zaśniedział - zamarzł i szyba grzeje cały czas
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
stoper86

Post autor: stoper86 »

Jamszoł pisze:Czyli przekaźnik dziala - bezpiecznik albo waalniety albo zaśniedziały mu styli - tak czy tak - wymień go.
Wiec wymieniłem bezpiecznik numer 1 i nie pomoglo :cry: Chyba, że w złej skrzynce wymieniłem. Bo u mnie na tej rozpisce od bezpieczników pisze, ze powinien być 10A, a z tego screenu co wysłałeś wychodzi, że 25A. Chyba coś Przekombinowałem aa
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

stoper86, możesz mieć inna tablicę bezpieczników, przecież masz rozpiskę który bezpiecznik za co odpowiada na wewnętrznej stronie pokrywy bezpieczników
Jeśli masz tablicę 34-bezpiecznikowa to może byc bezpiecznik nr 27 - ma mieć 25A
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Jamszoł pisze:
mateusz_175 pisze:podgrzewanie przedniej szyby jakieś zwarcie ma i akumulator pada po 2h całkowicie.
mógł się zawiesić przekaźnik - dostał wilgoci - zaśniedział - zamarzł i szyba grzeje cały czas
Wydaje mi się że to całkiem możliwe. Szkoda że w takim miejscu dali te przekaźniki i akumulator które są ciągle narażone na wodę i wilgoć. Znalazłem tą jedną część szarego przekaźnika który jest za aku i go kiedyś założyłem, ta kontrolka podgrzewania szyby przeważnie szybko mrugała ( tylko gdy odpaliłem samochód ). Wtedy coś się spierniczyło i świeciła nawet gdy wyłączyłem zapłon.
kupiec pisze:może altek pada? a jak tam u Ciebie z paskiem? jak jest słabo napręzony to też nie będzie pokazywał obrotów. u mnie tak jest że został założony za długi pasek i jak się ślizga to obroty "spadają".
Kupiec, również możliwe że altek pada bo auto ma już troche km nabite i nie był remontowany. Pasek wymieniałem w styczniu chyba. Niestety na tej śrubie regulacyjnej którą się tam kręci żeby podciągnąć są ząbki ciachnięte i troche cięzko podciągnąć pasek. Luz ma odpowiedni sądzę, lecz delikatnie chyba go podciągnę. Na starym było już luźno i często piszczał. Jest jeszcze taki mont. Odpalę samochód i kontrolka ładowania delikatnie się żarzy, dodam nie dużo gazu i przestaje się żarzyć. Najlepiej to widać gdy jest ciemno. To chyba altek się prosi o remont.

Yagr, no własnie tak myslałem że nie ma bezpiecznika od obrotomierza, ale tak jakoś nie zrozumiałem co napisał Stoper86 że takie pytanie nasunęło mi się.
Kiedyś ściągałem te kabelki od alternatora ale nic to nie pomogło. Gdy będę podciągał pasek to ściągnę je, przeczyszcze itp no i zobacze.

Stoper sorry że się wepchałem w temat.
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdr ;)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12708
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

za obrotek to stawiam na alternator, piszesz że kontrolka ładowania lekko świeci czyli masz problemy z ładowaniem. alternator do remontu.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
stoper86

Post autor: stoper86 »

mateusz_175 pisze:ale tak jakoś nie zrozumiałem co napisał Stoper86
Ja czasem siebie też nie rozumie ;) Jutro przejrzę skrzynkę bezpieczników i mam nadzieje ze za tą szybę właśnie one odpowiadają. A co radzicie w kwestii tego obrotomierza?? Bo z tego co czytam to przy alternatorze muszę sprawdzić kabelki. A czy w ogóle idzie jakieś połączenie z obrotomierza do skrzyni??
ODPOWIEDZ