[MK7] Pojemność układu smarowania - ile oleju mam wlać?
Moderator: Moderatorzy
[MK7] Pojemność układu smarowania - ile oleju mam wlać?
Z racji tego, że idzie wiosna i sporo osób będzie się pytało 'ile oleju wchodzi' itd. - postanowiłem podać te informacje dla potomnych. Tabelka dotyczy MK7, bo takie informacje teraz mam, ale ją niedługo rozszerzę (jak tylko podłączą mi stały internet, bo z iPlusa to się zachlastać można).
Układ chłodzenia z ogrzewaniem (poj. w litrach). Pojemności w nawiasie są wartościami bez filtra oleju:
1.3 I oraz 1.3 Endura-E
- 3,25 (2,75)
1.4 I oraz 1.4 PT-E
- 3,50 (3,25)
1.6 I oraz 1.6 Zetec-E
- 4,25 (3,75)
1.8 I Zetec-E
- 4,25 (3,75)
1.8 I Endura-DE Diesel
- 5,00 (4,50)
1.8 I Endura-DE TurboDiesel
- 5,10 (4,50)
Podane wartości mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistości, gdzyż wiadomo - nie zawsze cały olej zleci z układu przy wymianie. Dane są dla samochodu fabrycznie nowego.
Układ chłodzenia z ogrzewaniem (poj. w litrach). Pojemności w nawiasie są wartościami bez filtra oleju:
1.3 I oraz 1.3 Endura-E
- 3,25 (2,75)
1.4 I oraz 1.4 PT-E
- 3,50 (3,25)
1.6 I oraz 1.6 Zetec-E
- 4,25 (3,75)
1.8 I Zetec-E
- 4,25 (3,75)
1.8 I Endura-DE Diesel
- 5,00 (4,50)
1.8 I Endura-DE TurboDiesel
- 5,10 (4,50)
Podane wartości mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistości, gdzyż wiadomo - nie zawsze cały olej zleci z układu przy wymianie. Dane są dla samochodu fabrycznie nowego.
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Albercik, 1,6I ma dokładnie taka sama pojemność co 1,4 - tam jast taka sama miska olejowa - to są silniki CVH i nie ma szans zalac tam tyle oleju co napisałeś
up...
Ponieważ Albercik zaznaczył że jest to rozpiska dla Mk7 więc nie mam prawa sie czepić, dlatego uczulam użytkowników Mk5 że w ich autkach 1,6i oznacza silnik CVH dla którego pojemność układu olejowego to 3,85 przy pierwszym zalewaniu na sucho i 3,5 przy wymianie razem z filtrem.
Ponieważ mam dostęp do instrukcji z której prawdopodobnie korzystał Albercik to dla wyprowadzenia niektórych ludzi z błędu wstawiam poniżej screen z tej instrukcji. Błąd wziął się z tego że Albercik opis jednego silnika przerobił na opisy dwóch różnych silników traktując literkę "i" jako spójnik a nie jaki skrót od "injection". Oczywiście tak jak wcześniej zaznaczyłem jest to instrukcja do Mk7 i poza 1,4 nie występują tu już silniki CVH.
up...
Ponieważ Albercik zaznaczył że jest to rozpiska dla Mk7 więc nie mam prawa sie czepić, dlatego uczulam użytkowników Mk5 że w ich autkach 1,6i oznacza silnik CVH dla którego pojemność układu olejowego to 3,85 przy pierwszym zalewaniu na sucho i 3,5 przy wymianie razem z filtrem.
Ponieważ mam dostęp do instrukcji z której prawdopodobnie korzystał Albercik to dla wyprowadzenia niektórych ludzi z błędu wstawiam poniżej screen z tej instrukcji. Błąd wziął się z tego że Albercik opis jednego silnika przerobił na opisy dwóch różnych silników traktując literkę "i" jako spójnik a nie jaki skrót od "injection". Oczywiście tak jak wcześniej zaznaczyłem jest to instrukcja do Mk7 i poza 1,4 nie występują tu już silniki CVH.
Ostatnio zmieniony 09 mar 2010, 15:55 przez Yagr, łącznie zmieniany 2 razy.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
G.. prawda - jesli tak jest u Ciebie , to masz do wymiany popychacze zaworów .Albercik pisze:gdzyż wiadomo - nie zawsze cały olej zleci z układu przy wymianie.
W popychaczach zaworow pozostaje olej i nie zlatuje przy wymianie .
oczywiście przy silnikach ze sterowaniem hydraulicznym zaworów .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]