Potencjomert przepustnicy i wysokie obroty po odpaleniu.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Potencjomert przepustnicy i wysokie obroty po odpaleniu.

Post autor: Mucka13 »

Witam. Pojawił się nowy problem z moim Eskiem.
Wczoraj wieczorem jadąc autem coś zgrzytło w pedale gazu i obroty wskoczyły na 2000 i takie się utrzymywał, a pedał gazu sam opadł ( z 3-4 cm niżej )

Dzisiaj z rana wziąłem się ze szukanie przyczyn.

Pod pokrywą filtru powietrza w układzie mocowania linki gazu pękła taki mały plastik który trzymał taki bolec otoczony spręzynką, przez to pedał opadł, a gaz się sam dodawał;]

Dostosowałem inną podkładkę trzymającą , zamiast plastiku i pedał gazu wrócił do normalnej pozycji.

Poźniej patrze na jakieś dziwne kabelki, odizolowane które się ze sobą stykają. Probowałem to rozklescic ale zużyta izolacja się wręcz skruszyła. Jak się okazało był to potencjometr przepustnicy.

Dokładnie taki
Obrazek

odkręciłem go i wziąłem do domu żeby ładnie poizolować kabelki.
założyłem z powrotem i pojawił się taki problem:

odpalając auto obroty wskakują na 4000 i powoli opadają do 1000
dodając spokojnie gazu da się jechać, ale jak chce się szybko przyśpieszyc do silnik się dusi ( jakby za duzo powietrza łapał )

Prosiłbym o pomoc gdzie i jak to wyregulować, ewentualnie co z tym zrobić.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może źle ustawiłeś ten potencjometr ?Nie wlazł środek w swoje miejsce .
Odkręć go - spróbuj cofnąć potencjometr na zero - cofnij ręcznie - jeśli linka nie odbija do zera przepustnicę i dopiero poskręcaj .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

hmmm pokombinuje z tym.

takie pytanie, jak bede odpalal silnik bez oslony filtra, a co z tym idzie bez filtra powietrza to obroty powinny byc takie same czy za kazdym razem mam probować z skręconym filtrem??
Falconx

Post autor: Falconx »

Tak jak pisał Jurek - potencjometr przepustnicy ma małą regulację i zle go przykręciłeś .Trzeba było go zaznaczyć w którym miejscu jest i dopiero go zdejmować .Przykręć go w położeniu zerowym na włączonym silniku.Może być tak , że nie będzie włączało się ssanie na zimnym silniku - wtedy przesuń go kawałek i powinno wrócić do nory . Dokładnie to robi się to omomierzem -na zimnym silniku potencjometr musi miec określoną oporność - niestety nie mam danych do tego .
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14513
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Falconx pisze:niestety nie mam danych do tego .
za WKŁ:
Czujnik położenia przepustnicy
Rezystancja:
- między stykami „26" i ,,46": 3000 do 5500 Ω
- między stykami „47" i „46": 900 do 1700 Ω
- między stykami „26" i „47": 3500 do 5500 Ω
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Witam. W końcu udało mi sie dojść do tego:D okazało się ze ten potencjometr był uwalony
wymieniłem

dodatkowo wyczysciłem krokowy, wtrysk i wszystko ładnie chodzi

nawet obroty są teraz na 900, a zawsze były na 1100 :)

Dziękuję za pomoc
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jednak potencjometr - dobrze , że się dokopałeś
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ