Podświetlenie zegarów w Mk5 (worklog) made by Uriel75

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Illuminati75

Podświetlenie zegarów w Mk5 (worklog) made by Uriel75

Postautor: Illuminati75 » 03 maja 2010, 23:25

Z racji zmiany kolorystyki światła wewnątrz, którego inspiracją była zmian radia, zegary główne musiały się zmienić. A więc tak krok po kroku, jak to zrobić tanim, czyli zerowym wręcz kosztem. Tak wyglądały przed zmianą:

Obrazek

Pierwszym krokiem jest oczywiście zdemontowanie zegarów. U mnie to dwa wkręty w osłonie, a następnie 4 wkręty trzymające cały zegar.

Obrazek

Odłączamy linkę prędkościomierza. Było o tym na forum więc nie będę się powtarzał. Odłączamy także dość długą wtyczkę. Tak to wygląda po wyjęciu zegarów.

Obrazek

Obrazek

Kompletne zegary zabieramy do domu. Fotel kierowcy jako siedzenie i fotel pasażera jako stolik to paskudne rozwiązanie.

Obrazek

Wyjmujemy żarówki, zwłaszcza od podświetlenia od góry. Wystarczy te dwie wyjąć by taśma została uwolniona, a co za tym idzie, da się "rozpołowić" moduł. Używamy wkrętaka i na siłę wyrywamy zielone podświetlenie. Te od góry - jak widać na zdjęciu. Tylko na litość Boską, delikatnie...

Obrazek

Odkręcamy torx'ami każdy moduł. O wskazówkach było wielokrotnie na forum więc to pominę. Zdejmujemy to coś czarne (jak to nazwać?) i od tyłu czyścimy miejsca gdzie jest na wierzchu biała, a niżej zielona farba. Płaski wkrętak, nóż, papier ścierny. Kto co woli. Ja wykorzystałem i wkrętak i papier ścierny o gradacji 320.

Obrazek

Obrazek

Na koniec tak to ma wyglądać. Dla kontroli proponuję przyłożyć od d..y strony do silnego źródła światła by sprawdzić czy miejsca prześwitu (cyfry, kreski, znaczki) są idealnie białe. Wykorzystałem u siebie latarkę halogenową.

Obrazek

Jak wszystko zrobiliśmy to każdy zegar przykręcamy, zakładamy wskazówki, składamy całość w całość hahaha :) i spadamy do Es'a sprawdzić co wybuchnie ;)

Obrazek

Ale... Już lecieć do auta? Zaraz, a żarówki? No więc. Można inaczej ale mój patent gwarantuje sukces w pełni. Bierzemy marker i malujemy każdą żarówkę. U mnie jest mod. Cztery są większej mocy ale może o tym zapodam kiedyś jak to zrobić. Malujemy każdą markerem, czekamy 5 minut, malujemy, czekam, malujemy i wkładamy. Mamy 3 warstwy kolorku. U mnie akurat czerwień.

Obrazek

Wkładamy zegary do Esy. Podłączamy tylko kostkę od elektryki bez linki prędkościomierza by sprawdzić, czy każda żarówka świeci. Tak to ma wyglądać. W moim przypadku - cztery większej mocy z tyłu zegarów a mniejszej mocy, dwie sztuki (oryginały) z góry.

Obrazek

Obrazek

Czas na porównanie. I efekt końcowy.

widok z żarówkami z góry:
Obrazek

widok bez żarówek z góry:
Obrazek

Mała uwaga. W moim przypadku przy braku podświetlenia od góry nie widać w ciemności wskazówek. Jak jest podświetlenie to robi się paskudna poświata. Złoty środek? Hmmm... Zamiast żarówek barwionych na czerwono jutro wstawię LED. Myślę także nad lakierem fluoroscencyjnym na wskazówki... Pomyślę w pracy nad tym.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2010, 11:26 przez Illuminati75, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 20242
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 03 maja 2010, 23:59

Temat przenoszę do odpowiedniego działu
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Postautor: andkar » 04 maja 2010, 07:28

Jedno ale, żarówka sygnalizująca włączone światła też świeci nam na czerwono, można tego uniknąć za ikoną włączonych świateł w liczniku wiercąc dziurke na zieloną diodę - uwaga w trakcie wiercenia jeśli dioda ma być po środku wierci się na obszarze dwóch scieżek - trzeba uważać by nie przerwać ich i nie zrobić zwarcia, tak to wygląda po zrobieniu:


Obrazek

ja przy zmianie na niebieskie podświetlenie nie musiałem zdzierać białej i zielonej farby, w efekcie niebieski kolor jest bardziej ciemny, nie jest jasnoniebieski.

Aha no i zielony plastik podświetlenia ten, który mamy wyłamywać w licznikach z RS'a jest czerwony :D
Illuminati75

Postautor: Illuminati75 » 04 maja 2010, 15:54

Dobry pomysł z kontrolką świateł. Ale u siebie zrobię inne rozwiązanie. Włączenie świateł jest równoznaczne z podświetleniem całego zegara. Więc po co ten piktogram? Wcisnę cokolwiek w te plastikowy kanał by zaślepić dojście światła.

BTW. Uszkodziłem przy modernizacji kontrolkę temperatury. Wskazówka stoi w miejscu. Uprzedzam pytania i sugestie - nie ważne w jakim położeniu, stoi w miejscu. Zaciski metalowe do taśmy także przewodzą. Dziwne...
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Postautor: andkar » 04 maja 2010, 16:22

[quote="Uriel75"]Wcisnę cokolwiek w te plastikowy kanał by zaślepić dojście światła.[/
quote]
Tam nie ma dojścia światła od tyłu :) Ten piktogram jest podświetlany tylko światłem od przodu, jest hmm odblaskowy taki :D Tak więc żeby świecił na zielono to tylko zielona dioda bądź biała od tyłu wchodzą w rachubę :)
Illuminati75

Postautor: Illuminati75 » 04 maja 2010, 16:49

No i teraz narobiłeś mi roboty :evil: Na szczęście mam zieloną diodę w domu więc tak też zrobię. A właśnie w tym momencie miałem iść wrzucić dwie żarówki do zegara (te od góry). I teraz mam zajęcie. Ech...

Jak skończę to będzie standardowo foto-update dla potomnych.

[ Dodano: Wto 04 Maj, 2010 ]
Dzięlki koledze andkar, jest modyfikacja. Odrobinę dalej posunięta, ale w tym samym kierunku. Mianowicie. Po wykonaniu podświetlenia zegarów, kontrolka włączenia świateł miała bliżej nieokreślony odcień. Więc jak andkar napisał post, stwierdziłem że to zrobię tylko po swojemu. A więc:

Wyciągamy zegary, bierzemy je do domu itd ble, ble, ble... W tym miejscu wiercimy otwór średnicy 5 mm na diodę.

Obrazek

Wyjmujemy żarówki od kontroli ładowania i ciśnienia oleju, odginamy folę (delikatnie!) i wiercimy drugi otwór. Dokładnie tak jak na zdjęciu, także wiertłem 5mm. Ja użyłem Dremela jako frezarki. Otwór mniej więcej przypomina okrąg ;)

Obrazek

W otwory wciskamy diody. Plus po lewej stronie. Jednej jak i drugiej. Jak ktoś nie wie jak wygląda "plus" w diodzie to niech spojrzy na diodę pod światło. Mniejsza blaszka (elektroda czy jak chcecie to sobie nazywajcie. Albo inna katoda czy anoda, mniejsza o to, to nie wykład dla początkujących elektroników więc pomijam językoznawstwo "elektroniczne").

Obrazek

Wyprowadzenia lutujemy jak na zdjęciu:

Obrazek

... a następnie lutujemy do nich przewód i łączymy z folią jak na zdjęciach poniżej. UWAGA! Nie lutować za agresywnie folii by jej nie przepalić!. Oczyścić z tlenków, cyna, kalafonia i momentalnie "łapie". Mi akurat się tak nie chciało ale usprawiedliwia mnie to, że jestem technikiem elektronikiem i inżynierem informatyki :evil:

Obrazek

Obrazek

Efekt końcowy przy dziennym jeszcze świetle...

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 20242
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 04 maja 2010, 19:34

Gorzej jak ktoś ma MK7 aaa
To teraz wymyśl coś dla MK siódemki :razz:
Bo u mnie nie ma wcale kontrolki - jest tylko od drogowych aaa
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Illuminati75

Postautor: Illuminati75 » 04 maja 2010, 19:57

Co do Mk7 to... Sorry - ta linia nadwozia nie podoba mi się wcale. Za "obła". Ale to moje zdanie i zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów w dowolnym czasie bez podania przyczyny ;)

Musiałbym mieć taki zegar na próby w domq. To wtedy bym zobaczył co z nim da się wymyślić.

[ Dodano: Wto 04 Maj, 2010 ]
A może by tak pomyśleć nad podświetleniem stopniowanym? Zapłon - lekka poświata, pozycja - mocniejsza, mijania - maksymalne natężenie światła. Do zrobienia układ stosunkowo prosty dla średnio doświadczonych elektroników.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 20242
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 04 maja 2010, 20:07

Mówisz o tym stopniowaniu dla MK7 czy 5 ?
Jak 7 to odpada - zegary masz podświetlane tylk z zewnątrz od góry - w jasny dzień nic nie widać
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Albercik

Postautor: Albercik » 04 maja 2010, 20:21

Jamszoł, ja coś wymyśliłem :) na razie dla wersji bez obrotka, bo taką mam pod ręką, ale do normalnych też coś będę kombinował. a mianowicie: trzeba na allegro kupić taką płytkę z piktogramami od gofra 3, bo chcę od razu rozdzielić kierunki. więc tak:

długie to długie
ta od świec żarowych będzie kierunkiem w prawo
ta od kontroli trakcji będzie kierunkiem prawym
a ta od kierunkowskazów będzie kontrolką świateł ;)

dla wersji z obrotkiem coś innego opracuję, ale zasada jest ta sama: kupujemy odpowiedni wzór płytki kontrolek od gofra (tylko trzeba wybrać odpowieni, bo jedne mają kierunki razem, a inne oddzielnie) i zamieniamy kabelki we wtyczce od licznika. coś jeszcze będę myślał i tu naskrobię :)
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Postautor: andkar » 04 maja 2010, 21:38

Gorzej jak ktoś ma MK7
To teraz wymyśl coś dla MK siódemki
Bo u mnie nie ma wcale kontrolki - jest tylko od drogowych


A wszystki kontrolki masz wykorzystane? jeśli jakaś jest wolna, to w miejsce piktogramu można wkleić z innego licznika znaczek światełek i podświetlić diodką podpiętą kabelkiem do podświetlania :D

Ja u siebie zastanawiam się nad przeniesieniem kontrolki długich i zrobienia w jej miejscu prawego kierunku, ale to będzie mi się musiało wyjątkowo zachcieć aby to robić :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 20242
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 04 maja 2010, 21:47

andkar pisze:A wszystki kontrolki masz wykorzystane?

Zero wolnych :(
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2515
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa

Postautor: leszek » 04 maja 2010, 21:59

Panowie !!!!!
Wiecie że w tym dziale staram się pilnować poządku !!!.
Proszę bez dyskusji bo będzie ostrzeżonko. Rozmowy w odpowiednim dziale !!! :evil: :evil:
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)

1.Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania.
2.Moderator się nie myli-moderator ma inne zdanie.
3.Moderator nie obraża innych-moderator dobitnie zwraca uwagę.
4.Moderator nie wykłóca się-moderator szkoli innych forumowiczów.
5.Moderator nie zaklada glupich tematów-moderator sprawdza czujność forumowiczów.
6.Moderator nie obija się-moderator czuwa.
.
Illuminati75

Postautor: Illuminati75 » 04 maja 2010, 22:05

Jamszoł pisze:Mówisz o tym stopniowaniu dla MK7 czy 5 ?
Jak 7 to odpada - zegary masz podświetlane tylk z zewnątrz od góry - w jasny dzień nic nie widać

Mk7 - myślę że dam radę. Tylko muszę dorwać taki zegar i zobaczyć co i jak. Muszę jakieś fotki znaleźć na google i pomyśleć. Wyzwanie, to lubię...

Przeprasza za OT. Już się to nie powtórzy.

[ Dodano: Wto 04 Maj, 2010 ]
Rzut okiem na nocny klimat:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
KULEK
Posty: 455
Rejestracja: 04 paź 2010, 22:05
Lokalizacja: Jarocin PRL FESTIWAL

Postautor: KULEK » 05 paź 2010, 12:03

Temat ten juz widziałem na innym 4um na którym został wyśmiany.

Ja jestem na tak z takimi przeróbkami a że komuś się nie podoba no to już nie mój problem.

Ja bym wolał niebieskie podświetlanie zamiast czerwonego ale to kwestia gustu :)

Wróć do „Opisy napraw i modyfikacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości