Ford Escort Team Polska Strona Główna Ford Escort Team Polska
Forum miłośników Forda Escorta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: leszek
Wto 05 Paź, 2010
Podświetlenie zegarów w Mk5 (worklog) made by Uriel75
Autor Wiadomość
Illuminati75
[Usunięty]


  Wysłany: Pon 03 Maj, 2010   Podświetlenie zegarów w Mk5 (worklog) made by Uriel75

Z racji zmiany kolorystyki światła wewnątrz, którego inspiracją była zmian radia, zegary główne musiały się zmienić. A więc tak krok po kroku, jak to zrobić tanim, czyli zerowym wręcz kosztem. Tak wyglądały przed zmianą:



Pierwszym krokiem jest oczywiście zdemontowanie zegarów. U mnie to dwa wkręty w osłonie, a następnie 4 wkręty trzymające cały zegar.



Odłączamy linkę prędkościomierza. Było o tym na forum więc nie będę się powtarzał. Odłączamy także dość długą wtyczkę. Tak to wygląda po wyjęciu zegarów.





Kompletne zegary zabieramy do domu. Fotel kierowcy jako siedzenie i fotel pasażera jako stolik to paskudne rozwiązanie.



Wyjmujemy żarówki, zwłaszcza od podświetlenia od góry. Wystarczy te dwie wyjąć by taśma została uwolniona, a co za tym idzie, da się "rozpołowić" moduł. Używamy wkrętaka i na siłę wyrywamy zielone podświetlenie. Te od góry - jak widać na zdjęciu. Tylko na litość Boską, delikatnie...



Odkręcamy torx'ami każdy moduł. O wskazówkach było wielokrotnie na forum więc to pominę. Zdejmujemy to coś czarne (jak to nazwać?) i od tyłu czyścimy miejsca gdzie jest na wierzchu biała, a niżej zielona farba. Płaski wkrętak, nóż, papier ścierny. Kto co woli. Ja wykorzystałem i wkrętak i papier ścierny o gradacji 320.





Na koniec tak to ma wyglądać. Dla kontroli proponuję przyłożyć od d..y strony do silnego źródła światła by sprawdzić czy miejsca prześwitu (cyfry, kreski, znaczki) są idealnie białe. Wykorzystałem u siebie latarkę halogenową.



Jak wszystko zrobiliśmy to każdy zegar przykręcamy, zakładamy wskazówki, składamy całość w całość hahaha :) i spadamy do Es'a sprawdzić co wybuchnie ;)



Ale... Już lecieć do auta? Zaraz, a żarówki? No więc. Można inaczej ale mój patent gwarantuje sukces w pełni. Bierzemy marker i malujemy każdą żarówkę. U mnie jest mod. Cztery są większej mocy ale może o tym zapodam kiedyś jak to zrobić. Malujemy każdą markerem, czekamy 5 minut, malujemy, czekam, malujemy i wkładamy. Mamy 3 warstwy kolorku. U mnie akurat czerwień.



Wkładamy zegary do Esy. Podłączamy tylko kostkę od elektryki bez linki prędkościomierza by sprawdzić, czy każda żarówka świeci. Tak to ma wyglądać. W moim przypadku - cztery większej mocy z tyłu zegarów a mniejszej mocy, dwie sztuki (oryginały) z góry.





Czas na porównanie. I efekt końcowy.

widok z żarówkami z góry:


widok bez żarówek z góry:


Mała uwaga. W moim przypadku przy braku podświetlenia od góry nie widać w ciemności wskazówek. Jak jest podświetlenie to robi się paskudna poświata. Złoty środek? Hmmm... Zamiast żarówek barwionych na czerwono jutro wstawię LED. Myślę także nad lakierem fluoroscencyjnym na wskazówki... Pomyślę w pracy nad tym.
Ostatnio zmieniony przez Illuminati75 Pon 10 Maj, 2010, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Jamszoł 
VIP Moderator


Województwo: wielkopolskie
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2261
Moc: 160.43
Rocznik: 2008
Model: Inny
Imię: Jurek
Nadwozie: kombi
Pomógł: 315 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 13889
Piwa: 119/112
Skąd: Kalisz

Wysłany: Pon 03 Maj, 2010   

Temat przenoszę do odpowiedniego działu
_________________
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Jeżdżę wolno - bo mi wolno
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andkar 


Województwo: śląskie
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2
Moc: 150
Rocznik: 1997
Model: Mk7
Imię: Andrzej
Nadwozie: cabrio
Pomógł: 14 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 459
Piwa: 6/8
Skąd: Mysłowice

Wysłany: Wto 04 Maj, 2010   

Jedno ale, żarówka sygnalizująca włączone światła też świeci nam na czerwono, można tego uniknąć za ikoną włączonych świateł w liczniku wiercąc dziurke na zieloną diodę - uwaga w trakcie wiercenia jeśli dioda ma być po środku wierci się na obszarze dwóch scieżek - trzeba uważać by nie przerwać ich i nie zrobić zwarcia, tak to wygląda po zrobieniu:




ja przy zmianie na niebieskie podświetlenie nie musiałem zdzierać białej i zielonej farby, w efekcie niebieski kolor jest bardziej ciemny, nie jest jasnoniebieski.

Aha no i zielony plastik podświetlenia ten, który mamy wyłamywać w licznikach z RS'a jest czerwony :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Illuminati75
[Usunięty]


Wysłany: Wto 04 Maj, 2010   

Dobry pomysł z kontrolką świateł. Ale u siebie zrobię inne rozwiązanie. Włączenie świateł jest równoznaczne z podświetleniem całego zegara. Więc po co ten piktogram? Wcisnę cokolwiek w te plastikowy kanał by zaślepić dojście światła.

BTW. Uszkodziłem przy modernizacji kontrolkę temperatury. Wskazówka stoi w miejscu. Uprzedzam pytania i sugestie - nie ważne w jakim położeniu, stoi w miejscu. Zaciski metalowe do taśmy także przewodzą. Dziwne...
 
 
andkar 


Województwo: śląskie
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2
Moc: 150
Rocznik: 1997
Model: Mk7
Imię: Andrzej
Nadwozie: cabrio
Pomógł: 14 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 459
Piwa: 6/8
Skąd: Mysłowice

Wysłany: Wto 04 Maj, 2010   

[quote="Uriel75"]Wcisnę cokolwiek w te plastikowy kanał by zaślepić dojście światła.[/
quote]
Tam nie ma dojścia światła od tyłu :) Ten piktogram jest podświetlany tylko światłem od przodu, jest hmm odblaskowy taki :D Tak więc żeby świecił na zielono to tylko zielona dioda bądź biała od tyłu wchodzą w rachubę :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Illuminati75
[Usunięty]


Wysłany: Wto 04 Maj, 2010   

No i teraz narobiłeś mi roboty :evil: Na szczęście mam zieloną diodę w domu więc tak też zrobię. A właśnie w tym momencie miałem iść wrzucić dwie żarówki do zegara (te od góry). I teraz mam zajęcie. Ech...

Jak skończę to będzie standardowo foto-update dla potomnych.

[ Dodano: Wto 04 Maj, 2010 ]
Dzięlki koledze andkar, jest modyfikacja. Odrobinę dalej posunięta, ale w tym samym kierunku. Mianowicie. Po wykonaniu podświetlenia zegarów, kontrolka włączenia świateł miała bliżej nieokreślony odcień. Więc jak andkar napisał post, stwierdziłem że to zrobię tylko po swojemu. A więc:

Wyciągamy zegary, bierzemy je do domu itd ble, ble, ble... W tym miejscu wiercimy otwór średnicy 5 mm na diodę.



Wyjmujemy żarówki od kontroli ładowania i ciśnienia oleju, odginamy folę (delikatnie!) i wiercimy drugi otwór. Dokładnie tak jak na zdjęciu, także wiertłem 5mm. Ja użyłem Dremela jako frezarki. Otwór mniej więcej przypomina okrąg ;)



W otwory wciskamy diody. Plus po lewej stronie. Jednej jak i drugiej. Jak ktoś nie wie jak wygląda "plus" w diodzie to niech spojrzy na diodę pod światło. Mniejsza blaszka (elektroda czy jak chcecie to sobie nazywajcie. Albo inna katoda czy anoda, mniejsza o to, to nie wykład dla początkujących elektroników więc pomijam językoznawstwo "elektroniczne").



Wyprowadzenia lutujemy jak na zdjęciu:



... a następnie lutujemy do nich przewód i łączymy z folią jak na zdjęciach poniżej. UWAGA! Nie lutować za agresywnie folii by jej nie przepalić!. Oczyścić z tlenków, cyna, kalafonia i momentalnie "łapie". Mi akurat się tak nie chciało ale usprawiedliwia mnie to, że jestem technikiem elektronikiem i inżynierem informatyki :evil:





Efekt końcowy przy dziennym jeszcze świetle...





 
 
Jamszoł 
VIP Moderator


Województwo: wielkopolskie
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2261
Moc: 160.43
Rocznik: 2008
Model: Inny
Imię: Jurek
Nadwozie: kombi
Pomógł: 315 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 13889
Piwa: 119/112
Skąd: Kalisz

Wysłany: Wto 04 Maj, 2010   

Gorzej jak ktoś ma MK7 aaa
To teraz wymyśl coś dla MK siódemki :razz:
Bo u mnie nie ma wcale kontrolki - jest tylko od drogowych aaa
_________________
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Jeżdżę wolno - bo mi wolno
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Illuminati75
[Usunięty]


Wysłany: Wto 04 Maj, 2010   

Co do Mk7 to... Sorry - ta linia nadwozia nie podoba mi się wcale. Za "obła". Ale to moje zdanie i zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów w dowolnym czasie bez podania przyczyny ;)

Musiałbym mieć taki zegar na próby w domq. To wtedy bym zobaczył co z nim da się wymyślić.

[ Dodano: Wto 04 Maj, 2010 ]
A może by tak pomyśleć nad podświetleniem stopniowanym? Zapłon - lekka poświata, pozycja - mocniejsza, mijania - maksymalne natężenie światła. Do zrobienia układ stosunkowo prosty dla średnio doświadczonych elektroników.
 
 
Jamszoł 
VIP Moderator


Województwo: wielkopolskie
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2261
Moc: 160.43
Rocznik: 2008
Model: Inny
Imię: Jurek
Nadwozie: kombi
Pomógł: 315 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 13889
Piwa: 119/112
Skąd: Kalisz

Wysłany: Wto 04 Maj, 2010   

Mówisz o tym stopniowaniu dla MK7 czy 5 ?
Jak 7 to odpada - zegary masz podświetlane tylk z zewnątrz od góry - w jasny dzień nic nie widać
_________________
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Jeżdżę wolno - bo mi wolno
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Albercik
[Usunięty]


Wysłany: Wto 04 Maj, 2010   

Jamszoł, ja coś wymyśliłem :) na razie dla wersji bez obrotka, bo taką mam pod ręką, ale do normalnych też coś będę kombinował. a mianowicie: trzeba na allegro kupić taką płytkę z piktogramami od gofra 3, bo chcę od razu rozdzielić kierunki. więc tak:

długie to długie
ta od świec żarowych będzie kierunkiem w prawo
ta od kontroli trakcji będzie kierunkiem prawym
a ta od kierunkowskazów będzie kontrolką świateł ;)

dla wersji z obrotkiem coś innego opracuję, ale zasada jest ta sama: kupujemy odpowiedni wzór płytki kontrolek od gofra (tylko trzeba wybrać odpowieni, bo jedne mają kierunki razem, a inne oddzielnie) i zamieniamy kabelki we wtyczce od licznika. coś jeszcze będę myślał i tu naskrobię :)
 
 
andkar 


Województwo: śląskie
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2
Moc: 150
Rocznik: 1997
Model: Mk7
Imię: Andrzej
Nadwozie: cabrio
Pomógł: 14 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 459
Piwa: 6/8
Skąd: Mysłowice

Wysłany: Wto 04 Maj, 2010   

Cytat:
Gorzej jak ktoś ma MK7
To teraz wymyśl coś dla MK siódemki
Bo u mnie nie ma wcale kontrolki - jest tylko od drogowych


A wszystki kontrolki masz wykorzystane? jeśli jakaś jest wolna, to w miejsce piktogramu można wkleić z innego licznika znaczek światełek i podświetlić diodką podpiętą kabelkiem do podświetlania :D

Ja u siebie zastanawiam się nad przeniesieniem kontrolki długich i zrobienia w jej miejscu prawego kierunku, ale to będzie mi się musiało wyjątkowo zachcieć aby to robić :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jamszoł 
VIP Moderator


Województwo: wielkopolskie
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2261
Moc: 160.43
Rocznik: 2008
Model: Inny
Imię: Jurek
Nadwozie: kombi
Pomógł: 315 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 13889
Piwa: 119/112
Skąd: Kalisz

Wysłany: Wto 04 Maj, 2010   

andkar napisał/a:
A wszystki kontrolki masz wykorzystane?

Zero wolnych :(
_________________
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Jeżdżę wolno - bo mi wolno
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszek 
VIP Moderator
ICEMOD.....ten zły.


Województwo: mazowieckie
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2
Moc: 115 KM
Rocznik: 2007
Model: Inny
Imię: leszek
Nadwozie: kombi
Pomógł: 23 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Paź 2004
Posty: 1817
Piwa: 31/20
Skąd: warszawa

Wysłany: Wto 04 Maj, 2010   

Panowie !!!!!
Wiecie że w tym dziale staram się pilnować poządku !!!.
Proszę bez dyskusji bo będzie ostrzeżonko. Rozmowy w odpowiednim dziale !!! :evil: :evil:
_________________
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)

1.Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania.
2.Moderator się nie myli-moderator ma inne zdanie.
3.Moderator nie obraża innych-moderator dobitnie zwraca uwagę.
4.Moderator nie wykłóca się-moderator szkoli innych forumowiczów.
5.Moderator nie zaklada glupich tematów-moderator sprawdza czujność forumowiczów.
6.Moderator nie obija się-moderator czuwa.
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Illuminati75
[Usunięty]


Wysłany: Wto 04 Maj, 2010   

Jamszoł napisał/a:
Mówisz o tym stopniowaniu dla MK7 czy 5 ?
Jak 7 to odpada - zegary masz podświetlane tylk z zewnątrz od góry - w jasny dzień nic nie widać

Mk7 - myślę że dam radę. Tylko muszę dorwać taki zegar i zobaczyć co i jak. Muszę jakieś fotki znaleźć na google i pomyśleć. Wyzwanie, to lubię...

Przeprasza za OT. Już się to nie powtórzy.

[ Dodano: Wto 04 Maj, 2010 ]
Rzut okiem na nocny klimat:





 
 
KULEK 

Województwo: wielkopolskie
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2
Moc: 136
Rocznik: 1997
Model: Mk7
Imię: Sławek
Wiek: 26
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 433
Piwa: 7/4
Skąd: Jarocin PRL FESTIWAL

Wysłany: Wto 05 Paź, 2010   

Temat ten juz widziałem na innym 4um na którym został wyśmiany.

Ja jestem na tak z takimi przeróbkami a że komuś się nie podoba no to już nie mój problem.

Ja bym wolał niebieskie podświetlanie zamiast czerwonego ale to kwestia gustu :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

alarmy, monitoring Wrocław




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,54 sekundy. Zapytań do SQL: 20