[MK6] Problem z Obrotomierzem.
Moderator: Moderatorzy
[MK6] Problem z Obrotomierzem.
Witam.
Mam problem ze zle działajacym obrotomierzem.
W esku zamontowany był licznik bez obrotka i postanowiłem go wymienic. Zamontowałem licznik z obrotkiem i po odpaleniu autka okazuje sie ze pokazuje on na wolnych prawie 2tys.obr. nie wiem dlaczego tak jest.... cos sie tam ustawia w tym liczniku czy zegary nie do tego eska?? zegary oczywiscie pasujace do MK6, czerwone pole od 6.5tys. z ogranicznikiem.
pozdrawiam.
Mam problem ze zle działajacym obrotomierzem.
W esku zamontowany był licznik bez obrotka i postanowiłem go wymienic. Zamontowałem licznik z obrotkiem i po odpaleniu autka okazuje sie ze pokazuje on na wolnych prawie 2tys.obr. nie wiem dlaczego tak jest.... cos sie tam ustawia w tym liczniku czy zegary nie do tego eska?? zegary oczywiscie pasujace do MK6, czerwone pole od 6.5tys. z ogranicznikiem.
pozdrawiam.
- Yagr
- Posty: 14527
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Bazyss, najprostsze rozwiązanie to wymiana płytki obrotomierza na taka jaka jest w twoim zetec'u. Ale trzeba ja mieć. jak nie masz to prościej kupić sam obrotomierz do takiego silniczka i wymienić sam obrotek w tych zegarach. Oczywiście można jeszcze bawić się w wymianę oporników i kalibrowanie ale to mozolna praca... Oczywiście zawsze jest możliwość że kupiłeś zegary od diesla a tam jest zupełnie inna zasada mierzenia obrotów choć skala obrotka jest taka jak w benzynie (nie pamiętam tylko czy czerwone pole tez jest zaznaczone... chyba nie);)
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Bazyss, na zlot będę jechał przez Łódź więc jak chcesz mogę wziąć Ci obrotek, bo mam jeden zbędny - tylko za cholerę nie wiem z jakiego silnika był. No i może też tak być, że w Twoim jest coś popsute.
Yagr, czy kalibracja wskazówki jak w prędkościomierzu też jest potrzebna do obrotka?
Yagr, czy kalibracja wskazówki jak w prędkościomierzu też jest potrzebna do obrotka?
Ostatnio zmieniony 18 cze 2010, 16:17 przez Illuminati75, łącznie zmieniany 1 raz.
;/ no to mi sie trafiło. z tego co widze np. na Alledrogo to nie ma samych obrotków, bede musiał znajomego pomeczyc zeby mi jakis inny licznik wyszukał.
Kolejne pytanko, da sie jakos rozpoznac po jakims numerku czy w jakis inny sposob licznikk caly czy sam obrotek od zetec-a?? dodam iz na blacie od obrotka npisana jest cyferka 2.
Kolejne pytanko, da sie jakos rozpoznac po jakims numerku czy w jakis inny sposob licznikk caly czy sam obrotek od zetec-a?? dodam iz na blacie od obrotka npisana jest cyferka 2.
- Yagr
- Posty: 14527
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Bazyss, przypuszczam że masz zegary z 1,6 8v EFI. Do twojego powinny byc chyba z oznaczeniem 2E
A różnicę w płytkach zaraz wstawię na fotkach...
Uriel kalibracja jest tylko przy pomocy rezystora ustawnego (na płytkach widać go w postaci zielonego i niebieskiego rezystorka położonego poziomo - śrubokrętem trzeba by z boku w stosunku do ujęcia pracować. jednak żeby się tym bawić to trzeba mieć... punkt odniesienia. Więcej o takich mieszaniach wie WieSiu bo on się czymś takim bawił - ja po prostu przelutowałem płytki obrotka.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Uriel kalibracja jest tylko przy pomocy rezystora ustawnego (na płytkach widać go w postaci zielonego i niebieskiego rezystorka położonego poziomo - śrubokrętem trzeba by z boku w stosunku do ujęcia pracować. jednak żeby się tym bawić to trzeba mieć... punkt odniesienia. Więcej o takich mieszaniach wie WieSiu bo on się czymś takim bawił - ja po prostu przelutowałem płytki obrotka.
- Załączniki
Ostatnio zmieniony 18 cze 2010, 16:38 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Piwo bedzie na 1000000%
Co do odbioru to poczta... w poniedziałek rano smigam na wakacje i wracam dopiero kolo 30.06 ;/ nie dane nam sie spotkac i pogadac, ale mysle ze jescze bedziemy mieli okazje. Piwko dotrze do ciebie napewno
[ Dodano: Pią 18 Cze, 2010 ]
[ Dodano: Pią 18 Cze, 2010 ]
Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa.
Skoro obrotek nie pasuje czy licznik bedzie dobrze obliczał km/h wydaje mi sie osobiscie ze nie powinno byc z tym problemow ale... co wy sadzicie??
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[ Dodano: Pią 18 Cze, 2010 ]
hahaha bilet trzeba rezerwowac i paszport szykowacYagr pisze:Uriel75, musisz sie wybrac do Kanzas...
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
[ Dodano: Pią 18 Cze, 2010 ]
Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa.
Skoro obrotek nie pasuje czy licznik bedzie dobrze obliczał km/h wydaje mi sie osobiscie ze nie powinno byc z tym problemow ale... co wy sadzicie??
Prędkościomierz nie ma znaczenia, podobnie jak wskaźnik poziomu paliwa i temperatury silnika. Problemem tylko w tych trzech zegarach jest to, że jak zdejmiesz wskazówki to później metodą doświadczalną się je zakłada.
Tymczasem wysyłka ustalona, jutro lub w poniedziałek będzie nadana. Zabezpieczony obrotek dość solidnie folią bąbelkową.
Tymczasem wysyłka ustalona, jutro lub w poniedziałek będzie nadana. Zabezpieczony obrotek dość solidnie folią bąbelkową.
- WieSiu
- Posty: 23312
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Uriel75, tak dobrze Ci pakowanie idzie, moze wyslesz za mnie ?
Ja tego bardzo nie lubie robic, a przedewszystkim nie lubie chodzic na poczte.
Cieszyc sie tylko z tego ze nikt nie musial sie tak meczyc jak ja czyli elektronika silnika z MK7 a obrotomierz z MK6 (teoretycznie wydawalo mi sie,ze przeciez edis da taki sam sygnal,ale jednak sie mylilem,cos jest inaczej). Co z tego ze dzialal,ale totalnie niepoprawnie wskazywal, do tej pory nie jestem pewien czy mam idealnie ustawione. Musialbym z instalacja gazowa sprawdzic (gdy ustawialem nie mialem jeszcze podlaczonej).
Przelutowanie plytki to najprostsze rozwiazanie i najlepsze,ale zmiana rezytora i ustawienie potencjometru to tez nie problem,bo tam albo ma byc suma oporow 2 razy wieksza albo 2 razy mniejsza (ja nie pamietam juz dokladnie jak to jest) i nic nie trzeba kalibrowac.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Cieszyc sie tylko z tego ze nikt nie musial sie tak meczyc jak ja czyli elektronika silnika z MK7 a obrotomierz z MK6 (teoretycznie wydawalo mi sie,ze przeciez edis da taki sam sygnal,ale jednak sie mylilem,cos jest inaczej). Co z tego ze dzialal,ale totalnie niepoprawnie wskazywal, do tej pory nie jestem pewien czy mam idealnie ustawione. Musialbym z instalacja gazowa sprawdzic (gdy ustawialem nie mialem jeszcze podlaczonej).
Przelutowanie plytki to najprostsze rozwiazanie i najlepsze,ale zmiana rezytora i ustawienie potencjometru to tez nie problem,bo tam albo ma byc suma oporow 2 razy wieksza albo 2 razy mniejsza (ja nie pamietam juz dokladnie jak to jest) i nic nie trzeba kalibrowac.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982