Awaryjne

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Awaryjne

Post autor: Jamszoł »

U mojego ojca - po przekręceniu stacyjki na zapłon ( nawet nie musi pracować silnik )
gdy się otworzy którekolwiek drzwi , włączają się światła awaryjne
Czy ktoś wie jak to skombinować - bo mi się podoba ?

Przychodzi mi jedna opcja :
Napięcie podane od stacyjki na przekaźnik a z niego dalej do automatu awaryjnych , natomiast napięcie sterujące ten przekaźnik musiało by iść od ?
No właśnie od czego ?
Gdy otwieramy drzwi - podajemy masę na żarówki a nie napięcie - chyba , że napięcie na sterowanie podamy na stałe a masa będzie sterowala przekaźnikiem .

Niech no jakiś elektryk napisze - czy dobrze kombinuje :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Dobrze.

Tylko by trzeba było zrobić zmianę by wysterować ten przekaźnik minusem. Bo jeśli zrobi się zmianę, to normalne włączanie awaryjnych przestanie działać. Po południu spokojnie zajrzę w schemat czy aby na pewno wyłącznikiem jest podawany +. Jeśli by była podawana masa to nie ma żadnego problemu wtedy by to zrobić.

Pomysł bardzo ciekawy :)

[ Dodano: Wto 13 Lip, 2010 ]
Sprawdziłem na szybko - nie będzie to za proste Jurku...

Na niebiesko oznaczyłem wyłącznik awaryjnych. Można by się pokusić o zmianę na dwóch przekaźnikach zasilania modułu przerywacza (+ na stałe), ale trzeba by było pomyśleć jak z migaczami. Nie będzie to proste.
Pomyślę wieczorkiem nad tym...

[ Dodano: Wto 13 Lip, 2010 ]
Jest, wymyśliłem, ale masa roboty z tym i kilka przekaźników:

- Główny od tej modyfikacji - + ze stacyjki, masa z wyłączników drzwi. Ten przekaźnik musi wysterować rząd kolejnych, które będą zwierały te piny co są od wyłącznika w zespolonym czyli:

a) zasilania modułu przerywacza,
b) łączenie strony prawej z lewą,
c) włączenie kontrolki.

Wygląda na to, że do wysterowania tej modyfikacji 4 - na upartego minimum 2 przekaźniki (oba sterowane masą z drzwi) - zasilanie modułu i łączenie stron z pominięciem kontrolki.
Załączniki
awaryjne.jpg
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23312
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ale Wy się męczycie,mój alarm w cabrio ma taka opcję w standardzie,można programowo włączać i wyłączyć. Zwykły w miarę tani alarm takie coś ma. :p
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jamszoł pisze:Gdy otwieramy drzwi - podajemy masę na żarówki a nie napięcie - chyba , że napięcie na sterowanie podamy na stałe a masa będzie sterowala przekaźnikiem .
Uriel75 pisze:Tylko by trzeba było zrobić zmianę by wysterować ten przekaźnik minusem.
Ja nie pisałem o originalnych przekaźnikach
Po mojemu wystarczy jeden a wyjście po podaniu napięcia z przekaźnika podłączyć do włącznika awaryjnych - wtedy odpada jakiekolwiek łączenie stron migaczy .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Jurku - oglądałeś schemat i co na nim zaznaczyłem?
Włącznik awaryjnych nie jest jednobiegunowy!
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie nie oglądałem
Nie znam się na schematach - więc nie bedę się wpatrywał jak Szpak w ...... :mrgreen:

Jak se wezmę miernik w rękę oraz kontrolkę , to rozkminie
Nie korzystałem , nie korzystam i nie będę korzystał ze schematów .
Jak rozpiedrziele osłonę kiery to se sprawdze :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Właśnie - sprawdź jak wygląda ten wyłącznik i co zwiera ze sobą po włączeniu (wyciśnięciu). Lenistwo tylko mnie hamuje by zejść na dół i sprawdzić w swoim. Ale raczej nie będę robił tego ustrojstwa u siebie...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jest jeszcze opcja o której wspomniał WieSiu - mam autoalarm i jak jest załączony , to migają migacze :mrgreen: - wystarczy się wpiąc w przewód idący do nich :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23312
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

no nie do końca,bo w alarmie masz wyprowadzenia na żarówki a nie na włącznik awaryjnych,to alarm sam moduluje sygnał dla kierunków,ale sprawdź instrukcje od alarmu bo może masz już taka funkcję w nim i tylko wystarczy włączyć.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pytałem kolegę , który mi to zakładał :mrgreen:
Alarm sam moduluje sygnał - wychodzi z niego jeden przewód , który się rozdwaja i każdy idzie na swoją stronę woza - oczywiście przewody te są zabezpieczone diodami jednokierunkowymi .
Czyli pozostaje mi - przekaźnik oraz automat awaryjnych (gdzieś mam taki mechaniczny od F125p czy Poldka)
U ojca jest zamontowany alarm - już z opcja awaryjnych .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Jamszoł pisze:diodami jednokierunkowymi
Tak na przyszłość z podstaw elektroniki - Dioda z reguły jest jednokierunkowa :D
Jamszoł pisze:Czyli pozostaje mi - przekaźnik oraz automat awaryjnych (gdzieś mam taki mechaniczny od F125p czy Poldka)
Jeśli już Jurku, to będzie wg mnie więcej roboty z tym. Ale jak wolisz - to rozwiązanie także jest dobre. Tylko musisz wziąć coś pod uwagę. Nie wiem jak z automatem F125, bo ja do swojego ładowałem z Łady, ale masz tam JEDNO wyjście modulacji migaczy! Wyłącznik awaryjnych nie tylko je włącza, ale także łączy obie strony. Jeśli połączysz obie strony migaczy do wyjścia przekaźnika (przerywacza) to po włączeniu migacza w dowolną stronę będą Ci migały wszystkie kierunki, a obciążenie prądowe nie wiem czy nie wykopci oryginalnego przerywacza Fordowskiego. Można zaradzić temu puszczając kierunki do przerywacza przez diody. Pamiętaj tylko o odpowiednim amperarzu diod, czyli minimum 5A. I licz się, choć to tylko teoria i efekt mało zauważalny - ale będziesz miał spadek na każdym kierunku o 0,7V (spadek napięcia na krzemie w diodzie prostowniczej, bo tylko te mają tę obciążalność prądową). Stosowanie innych, skomplikowanych rozwiązań elektronicznych (triaki choćby) mija się z celem...

Pewnie teraz to Ci namieszałem w głowie :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie - nie namieszałeś - mam zamiar się podpiąć pod autoalarm - nie będę musiał używać diod ani się szczypał z amperażem .
Także nie będę musiał się rozdwajać z przewodami .
Wystarczy jeden przewód :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

No to dla potomnych - schemat. Jak już go narysowałem i się potrudziłem Paintem to muszę wstawić :DDD
Zrobiłem literówkę - zamiast "minumum" ma być "minimum" :evil:
Załączniki
awaryjne 2.jpg
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Jamszoł, jakiej marki jest auto Ojca i czy to ma fabrycznie ?? czy ktos wczesniej sobie takie cos załozył
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mondek MK1 Ghia ale nie jest to orginał - to opcja autoalarmu typu Sylicon
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ