Strona 1 z 6

Rozpórka - pytanie

: 29 lip 2010, 17:51
autor: Illuminati75
Dzięki kowalowi podczas zlotu w Kobylej Górze stałem się właścicielem rozpórki przednich kielichów. I przyszedł czas na przymiarki przed czyszczeniem i malowaniem i tu jest pytanie. Opiszę wg. zdjęć:

Zdjęcie 1:
- rozpórka pasuje idealnie do lewego kielicha. O dziwo "patelnia" nie przeszkadza i rozpórka będzie dokładnie równo nad nią (odległość grubości kartki papieru).

Zdjęcie 2:
- prawa strona. Tu już nie ma tak kolorowo, gdyż przeszkadza przegroda. I tu jest pytanie: Czy wyciąć fragment przegrody (mało prawdopodobne) czy rozpórki (pewniejsze).

Zdjęcie 3:
- planowana linia cięcia (żółta kreska). Tak można?

: 29 lip 2010, 18:36
autor: Yagr
Możesz dać zdjęcie całej komory z tą rozpórką? (na zlocie przymierzalismy ja odwrotnie bo wygięcie niby powinno być od strony przegrody a tu widz że chyba jednak pasuje na śruby z wygięciem w druga stronę)
Przegrody nie ruszaj, jak już to podszlifuj kawałek rozpórki w miejscu, które zaznaczyłeś (nie będzie chyba konieczne tak głębokie cięcie).

: 29 lip 2010, 18:46
autor: WieSiu
Yagr pisze:na zlocie przymierzalismy ja odwrotnie
hehe, to bylo niezle, a wystarczylo obrucic, a w ta dziwna strone rozporka,bo pochodzila z RSa a wtedy idealnie wchodzi miedzy kolektor dolotowy a pokrywe zaworow :) Ale dlaczego nie wpadlismy na to od razu ? pewnie przez moja rozporke,ktora idzie w druga strone.

: 29 lip 2010, 18:49
autor: Yagr
WieSiu pisze:hehe, to bylo niezle, a wystarczylo obrucic, a w ta dziwna strone rozporka,bo pochodzila z RSa a wtedy idealnie wchodzi miedzy kolektor dolotowy a pokrywe zaworow :) Ale dlaczego nie wpadlismy na to od razu ? pewnie przez moja rozporke,ktora idzie w druga strone.
Myślę że istotną przyczyną były tajemnicze fluidy krążące w naszej krwi :DDD

: 29 lip 2010, 18:49
autor: Illuminati75
Będzie konieczne. Ponieważ zdjęcie wyszło z tej, a nie innej perspektywy i żeby weszło niżej do blachy - tyle mniej więcej trzeba. Wstawię zdjęcie takie jak mówisz - za pół godziny...

[ Dodano: Czw 29 Lip, 2010 ]
Zdjęcia rozpórki w komorze:

: 30 lip 2010, 13:53
autor: swierszczu79
z tego co mi wiadomo to rozporki zaklada sie na podniesionym aucie... moze wtedy Ci wejdzie bez podcinania?? moja rozporka nie chciala pasowac gdy autko stalo na kolach a gdy przod unioslem wskoczyla odrazu ;)

: 30 lip 2010, 14:05
autor: ELpYndoL
dodam ze rozpórkę wymontowałem bez najmniejszego problemu :) nie wiem dlaczego u Ciebie nie bardzo pasuje :(

: 30 lip 2010, 15:58
autor: emtees
Rozpórke można montować zarówno na podniesionym aucie jak i na stojącym na kołach. To nie ma większego znaczenia. Ona ma za zadanie utrzymywać odległości pomiędzy kielichami i niezależnie od sposobu montażu swoje zadanie wykona. Dziwne, że z jednej strony rozpórex pasuje, a z drugiej nie. Na pewno masz proste auto? :P Ja chyba bym podciął ściane jednak. Dlaczego? Ano dlatego, że akurat tamten kawałek to nie jest żaden element konstrukcyjny, i dlatego, że to najczęściej mocowanie rozpórki stanowi o jej jakości i skuteczności. Rura jak rura, praktycznie każda się sprawdzi.

: 30 lip 2010, 17:35
autor: Mateklobez
Ja swoją montowałem jak auto stało na kołach, ale może dlatego że mam regulowaną na szerokość. Obrazek

: 30 lip 2010, 22:02
autor: Illuminati75
Już po temacie.
Yanek pisze:dodam ze rozpórkę wymontowałem bez najmniejszego problemu :) nie wiem dlaczego u Ciebie nie bardzo pasuje :(
Tak jak nie wiadomo do końca jaki mam silnik, tak nie wiadomo dlaczego rozpórka oryginalnie nie chciała pasować. Ale nie ma co gdybać...

Dzisiaj zrobiłem symbiozę szlifierki kątowej i rozpórki. Częściowo oczyściłem z czerwonej farby. Teraz zostanie doczyścić do końca i są dwie koncepcje:

- albo malowanie na czarno,
- albo chromowanie.

Zobaczę co szybciej się da.

Rozpórka na podniesionym aucie? A kolumny mają mi wypaść? W żadnym kategorycznie wypadku tak się nie robi (wczoraj podczas przymiarki dobry sąsiad i jeszcze lepszy mechanik mi to powiedział).

Tak to teraz wygląda:

: 30 lip 2010, 22:20
autor: emtees
Maluj na czarno. Do chromowania trzeba by ją zajeb... dobrze oczyścić i spolerować na lustro, żeby po chromowaniu efekt był taki jaki ma być.

: 30 lip 2010, 22:24
autor: Illuminati75
No właśnie tego nie wiedziałem. Znajomy mi mówił, że najwyżej dłużej trzyma element w kąpieli ale nie znam się na tym. Zostanie wiec chyba na czarno bo na takie sporty ekstremalne to czasu nie znajdę.

Drugi dzień minął a dopiero klej z lamp usunąłem... W tym tempie to na Pęczniew, ale w 2012 skończę wszystkie modernizacje :(

: 30 lip 2010, 23:14
autor: kupiec
Uriel75 pisze:W tym tempie do na Pęczniew, ale w 2012 skończę wszystkie modernizacje :(
Ale skończysz, kiedyś ale skończysz :) ja mam milion planów co do lodówki i jak na razie wypolerowałem ten błotnik przez Hansa malowany i matem się mieniący :d

: 01 maja 2011, 19:04
autor: kris
swierszczu79 pisze:z tego co mi wiadomo to rozporki zaklada sie na podniesionym aucie
Illuminati75 pisze:Rozpórka na podniesionym aucie? A kolumny mają mi wypaść? W żadnym kategorycznie wypadku tak się nie robi (wczoraj podczas przymiarki dobry sąsiad i jeszcze lepszy mechanik mi to powiedział).
Mateklobez pisze:Ja swoją montowałem jak auto stało na kołach, ale może dlatego że mam regulowaną na szerokość.
http://www.motolipno.pun.pl/montaz-rozporek-365.htm


właśnie zakupiłem rozpórke firmy Wiechers i teraz zgupiałem do reszty aaa
Jak to w końcu jest z montażem???

: 01 maja 2011, 19:22
autor: Jamszoł
Rozpórka montowana jest do śrub trzymających McPearsona a te są na stałe - więc jest to obojętne
Gdyby rozpórka byla montowana do śruby Mc Pearsona - to wtedy - tak - jest różnica między dociążonym a odciążonym przednim zawieszeniem i taka rozpórkę rozumiem
Natomiast rozpórka montowana pod te śrubki - dla mnie nie ma żadnego sensu