Elektryka (wycieraczki, spryskiwacz, dmuchawa) i chlodzenie
Moderator: Moderatorzy
Elektryka (wycieraczki, spryskiwacz, dmuchawa) i chlodzenie
Witam. Mam problem a mianowicie jak w skrzynce bezpiecznikow zalozone sa wszystkie bezpieczniki lacznie z tym od dmuchawy i spryskiwacza, to jak dmuchawa jest wlaczona i wlacze spryskiwacz to dmuchawa sie wylacza i spryskiwacz nie dziala i pali bezpiecznik a jak nie ma bezpiecznika od dmuchawy to dziala zarowno dmuchawa jak i spryskiwacz. Skrzynka bezpiecznikow byla wymieniana i lutowana na linii bezpiecznika ale nic to nie dalo i juz nie mam pomyslu. Druga sprawa to wycieraczki. Nie dziala tryb najszybszy czyli ten 2x do gory. Jak wycieraczki odchyle od szyby to widac jak pomalu sie ruszaja a na innych trybach wszystko jest dobrze a zespolony rowniez byl wymieniany ale na poprzednim dzialo sie to samo. Trzecia sprawa a mianowicie temperatura silnika. Dzis, u mnie jest 14st a ja po ok 10-13km spokojnej jazdy mam wskazowke od temperatury pod czerwonym polem i dzieje sie tak od wymiany plynu w chlodnicy a nie chce mi sie wierzyc ze plyn chlodniczy jest z jakiejs kiepskiej partii. Watpie tez zeby wskaznik przeklamywal bo raz ze leci bardzo cieple powietrze z dmuchawy a dwa to czuc na zewnatrz ze silnik jest b.goracy. Bardzo prosze o pomoc bo jest to dosyc niebezpieczne zarowno zwarcie, jak i przegrzewanie silnika. Pozdrawiam!
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Albo jest wymieniona skrzynka na inną , albo ktoś le polutował i robi się zwarcie.Paulo21 pisze:Skrzynka bezpiecznikow byla wymieniana i lutowana na linii bezpiecznika
Podczas wymiany płynu zasyfił się termostat - albo go zdemontuj i reanimuj - albo co polecam - kup i wstaw nowy.Paulo21 pisze:Dzis, u mnie jest 14st a ja po ok 10-13km spokojnej jazdy mam wskazowke od temperatury pod czerwonym polem i dzieje sie tak od wymiany plynu w chlodnicy
Jak sprawdzić czy to termostat - a no poszukaj sobie
Co do wycieraczek - na razie nic sensownego mi nie przyszło do głowy
A tak w ogóle - to Twój pierwszy post na tym forum - wypadało by się chociaż przywitać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Racja moj blad Witam wszystkich na forum ktore przegladam juz od dluzszego czasu i mysle ze zostane na nim na dluzej bo uzytkownikiem escorta jestem od dluzszego czasu i nie zapowiada sie na zmiane
A co do skrzynki, to byla rozbierana i lutowana ale miernik pokazuje ze wszystko jest w porzadku a sama skrzynke podmienilem bo myslalem ze w innym miejscu na niej sie cos porobilo.
A co do skrzynki, to byla rozbierana i lutowana ale miernik pokazuje ze wszystko jest w porzadku a sama skrzynke podmienilem bo myslalem ze w innym miejscu na niej sie cos porobilo.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Coś tu masz namieszane ?Paulo21 pisze:jak dmuchawa jest wlaczona i wlacze spryskiwacz to dmuchawa sie wylacza i spryskiwacz nie dziala i pali bezpiecznik a jak nie ma bezpiecznika od dmuchawy to dziala zarowno dmuchawa jak i spryskiwacz.
Albo po drodze ze skrzynki do przełącznika pod sterem i włącznika dmuchawy masz zwarcie na kabelkach .Paulo21 pisze:jak nie ma bezpiecznika od dmuchawy to dziala zarowno dmuchawa jak i spryskiwacz.
To może być też przyczyna wolnego działania wycieraczek
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23312
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Paulo21, a jaka masz pewnosc ze nikt nie namieszal w kabelkach jak ze skrzynka bylo cos nie tak ?
3 bieg dmuchawy to chyba moze byc tylko wina przelacznika lub kabli od niego,no chyba ze 3 bieg dziala na osobnym bezpieczniku (nie mam teraz jak sprawdzic,wiec tylko probuje cos wymyslic).
3 bieg dmuchawy to chyba moze byc tylko wina przelacznika lub kabli od niego,no chyba ze 3 bieg dziala na osobnym bezpieczniku (nie mam teraz jak sprawdzic,wiec tylko probuje cos wymyslic).
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Opisze to moze dokladniej.
Bezpiecznik 13 - spryskiwacz
Bezpiecznik 14 - dmuchawa
Obydwa bezpieczniki zalozone / dmuchawa wlaczona (nie ma znaczenia na ktorym biegu, na kazdym przygasa) / wciskam spryskiwacz = dmuchawa gasnie i spryskiwacz psika i topi bezpiecznik 14
Zalozony bezpiecznik 13 / dmuchawa wlaczona (a nie powinna bo nie ma od niej bezpiecznika w tym momencie) / wciskam spryskiwacz = dmuchawa gasnie spryskiwacz psika i bezpiecznika nie topi
Bez bezpiecznikow = nic nie dziala
Tak to wyglada. Wszystko dzialalo prawidlowo do maja. Wtedy jechalem z podpieta nawigacja do zapalniczki (zbieg okolicznosci czy przyczyna?) i padly wycieraczki i dmuchawa, spryskiwacz rowniez. Potem wymienilem jakis bezpiecznik i wycieraczki zaczely dzialac ale reszta jest jak jest.
Bezpiecznik 13 - spryskiwacz
Bezpiecznik 14 - dmuchawa
Obydwa bezpieczniki zalozone / dmuchawa wlaczona (nie ma znaczenia na ktorym biegu, na kazdym przygasa) / wciskam spryskiwacz = dmuchawa gasnie i spryskiwacz psika i topi bezpiecznik 14
Zalozony bezpiecznik 13 / dmuchawa wlaczona (a nie powinna bo nie ma od niej bezpiecznika w tym momencie) / wciskam spryskiwacz = dmuchawa gasnie spryskiwacz psika i bezpiecznika nie topi
Bez bezpiecznikow = nic nie dziala
Tak to wyglada. Wszystko dzialalo prawidlowo do maja. Wtedy jechalem z podpieta nawigacja do zapalniczki (zbieg okolicznosci czy przyczyna?) i padly wycieraczki i dmuchawa, spryskiwacz rowniez. Potem wymienilem jakis bezpiecznik i wycieraczki zaczely dzialac ale reszta jest jak jest.
- cidzej
- Posty: 11737
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
zacznij od zrobienia porzadku ze sktrzynka bezpiecznikow, potem dopiero mozna szukac dalej
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- WieSiu
- Posty: 23312
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a skoro twierdzisz że skrzynka jest ok,to obejrzyk dokładnie wszystkie kable od problematycznych urządzeń,czy ktoś rzeźby nie zrobił... Co niestety jest często praktykowane,bo tak jest łatwiej,a potem auto sprzedać i zapomnieć
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Palenie bezpiecznika od dmuchawy jest juz wyeliminowane tak jak i grzanie silnika (wymieniony termostat) - dzieki za rade. Zostal spryskiwacz i te wycieraczki na najszybszym trybie. Spryskiwacz juz nie dziala wogole i pompki nie slychac ale wiem ze jest ona sprawna na 1000%. Na obydwu skrzynkach jest to samo wiec skrzynka odpada. Co do tych wycieraczek to nie mam pojecia, ale to wyglada tak jakby te wycieraczki pobieraly za duzo pradu i nie dzialaly bo spryskiwacz z wycieraczkami jest na jednym bezpieczniku i sam spryskiwacz sie jakos polaczyl z tymi wycieraczkami i nie dziala. Czy wie ktos jakie jest najbardziej prawdopodobne miejsce ze mogloby byc zwarcie? I czy ktos ma jakis dobry schemat instalacji?
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2010, 22:14 przez Paulo21, łącznie zmieniany 2 razy.
Jutro ja w takim razie podmienie, zobacze i dam znac co i jak, bo mam akurat drugi zespolony bo tez wymienialem bo mi sie dlugie wlaczaly. Jedyne co, jak wyjme ten bezpiecznik od tego spryskiwacza i wycieraczek (13) i wlacze wycieraczki to rusza sie jakies 3cm (a nie powinny bo przeciez nie ma bezpiecznika) i zaczyna byc slychac pompke od spryskiwacza (tez nie powinno).
[ Dodano: Pon 06 Wrz, 2010 ]
Przepraszam ze tak post pod postem ale wszystkie problemy zostaly rozwiazane i byc moze przyda sie to innym osobom z podobnymi problemami. Przyczyna niedzialajacego spryskiwacza byly niestykajace dobrze piny w kostkach do przelacznika zespolonego. Po wyjeciu bezpiecznika od spryskiwacza nie dziala to co ma nie dzialac Czyli podsumowujac: silnik przestal grzac sie po wymianie termostatu, kable od dmuchawy zwieraly w okolicach przycisku od swiatla przeciwmgielnego tylnego a spryskiwacz nie dzialal przez niestykajace dobrze piny w kostkach do przelacznika zespolonego Do tego najszybszy tryb wycieraczek dziala, wystarczylo przeczyscic mechanizmy od wycieraczek Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
[ Dodano: Pon 06 Wrz, 2010 ]
Przepraszam ze tak post pod postem ale wszystkie problemy zostaly rozwiazane i byc moze przyda sie to innym osobom z podobnymi problemami. Przyczyna niedzialajacego spryskiwacza byly niestykajace dobrze piny w kostkach do przelacznika zespolonego. Po wyjeciu bezpiecznika od spryskiwacza nie dziala to co ma nie dzialac Czyli podsumowujac: silnik przestal grzac sie po wymianie termostatu, kable od dmuchawy zwieraly w okolicach przycisku od swiatla przeciwmgielnego tylnego a spryskiwacz nie dzialal przez niestykajace dobrze piny w kostkach do przelacznika zespolonego Do tego najszybszy tryb wycieraczek dziala, wystarczylo przeczyscic mechanizmy od wycieraczek Dziekuje za pomoc i pozdrawiam