Remont bębnów Mk7
Moderator: Moderatorzy
Remont bębnów Mk7
Witam, z góry przepraszam jeśli temat był wałkowany ale muszę do jutra złożyć zamówienie na części.
Od jakiegoś czasu szurały mi bębny, ale tylko przez kilka pierwszych hamowań. Ostatnio auto stało 3 dni z zaciągniętym ręcznym, i niestety coś nawaliło. Nie można zaciągnąć ręcznego, pedał jest miększy, coś bardzo mocno hałasuje i uderza w bębnie...
I tak planowałem remont ale nie teraz więc na co wrócić uwagę?
Zapewne bez tego się nie obędzie
http://ford.sklep.pl/pl,product,319066, ... h,trw.html
Doczytałem że są różne cylinderki 19mm, 20,6mm i 22,2 mm - wszystkie są p&p? Zależy mi na jak najlepszych hamulcach.
Jaki ubytek może być w bębnach? Wyczytałem gdzieś, że jeśli jest powyżej 1mm mniej niż nominał to są do wymiany - ile w tym prawdy?
Bardzo proszę o szybką pomoc, na przyszły tydzień potrzebuje auto, do jutra muszę to zamówić aby na środę max było u mnie.
EDIT: doczytałem, że zestaw trw który podałem ma cylinderki 22,2mm więc to jest już jasne. Inna kwestia - mam abs na 4 koła. Ma to jakieś znaczenie w tym przypadku?
Od jakiegoś czasu szurały mi bębny, ale tylko przez kilka pierwszych hamowań. Ostatnio auto stało 3 dni z zaciągniętym ręcznym, i niestety coś nawaliło. Nie można zaciągnąć ręcznego, pedał jest miększy, coś bardzo mocno hałasuje i uderza w bębnie...
I tak planowałem remont ale nie teraz więc na co wrócić uwagę?
Zapewne bez tego się nie obędzie
http://ford.sklep.pl/pl,product,319066, ... h,trw.html
Doczytałem że są różne cylinderki 19mm, 20,6mm i 22,2 mm - wszystkie są p&p? Zależy mi na jak najlepszych hamulcach.
Jaki ubytek może być w bębnach? Wyczytałem gdzieś, że jeśli jest powyżej 1mm mniej niż nominał to są do wymiany - ile w tym prawdy?
Bardzo proszę o szybką pomoc, na przyszły tydzień potrzebuje auto, do jutra muszę to zamówić aby na środę max było u mnie.
EDIT: doczytałem, że zestaw trw który podałem ma cylinderki 22,2mm więc to jest już jasne. Inna kwestia - mam abs na 4 koła. Ma to jakieś znaczenie w tym przypadku?
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Średnica wewnętrzna bębna - max 204 mm
hamowniki Ci przyrdzewiały - więc mogły się urwać jak ruszałeś
Myślę , że spokojnie ten zestaw co zapodałeś ,
Wymień wszystko i nie patrz , że cos tam jeszcze jest dobre
Jak masz możliwość , to bębny przetocz ( bardzo wskazane) - chyba , że wymiar przed przetoczeniem jest już zbyt duży , to wtedy niestety do wymiany
hamowniki Ci przyrdzewiały - więc mogły się urwać jak ruszałeś
Myślę , że spokojnie ten zestaw co zapodałeś ,
Wymień wszystko i nie patrz , że cos tam jeszcze jest dobre
Jak masz możliwość , to bębny przetocz ( bardzo wskazane) - chyba , że wymiar przed przetoczeniem jest już zbyt duży , to wtedy niestety do wymiany
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Od dłuższego czasu planuje wymianę wszystkiego co w bębnach. Mam zamiar kupić zestaw naprawczy szczęk. Chciałem się zapytać o bębny, czy lepiej kupić jakieś firmowe czy mogą być obojętnie jakie? Mogę kupić za 70zł nowe bębny firmy Brakeworld- 2 sztuki, tylko musiałbym kupić łożyska i to jest kolejny koszt. Nie wiem w jakim mam stanie bębny. Nie mam jak na razie dojścia do kanału i raczej będę rozkręcał śrubę w z przodu bębna. Jak to jest z dokręcaniem tej śruby? Lepiej dokręcić kluczem dynamometrycznym czy na wyczucie? Chciałbym na długi weekend rozebrać jeden bęben i sprawdzić jego stan. Trochę się obawiam, że jak rozkręcę i później dokręcę bęben to łożysko się rozleci. Klucza dynamometrycznego na weekend nie będę miał, bo muszę pożyczyć.
Re: Remont bębnów Mk7
Jeśli wymieniasz same cylinderki i szczęki-nie ma znaczenia,jeśli bębny-już ma.Bębny w Esach z abs-em mają obsadzenie na pierścień abs-u.bobson pisze: Inna kwestia - mam abs na 4 koła. Ma to jakieś znaczenie w tym przypadku?
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
Sorry, ale co to za bębny za 70zł ? Z plasteliny ?
Wolałbym zostawić stare oryginalne. Mój Escort ma w ciul przejechane a bębny są w dobrym stanie. Ciekawe jak będą wyglądały te za 70zł po dajmy na to 50tyś km ? Jakoś nie przekonuje mnie ani nazwa firmy, ani cena.
Łożyska najlepiej SKF jeżeli nie oryginał. Kup zestaw naprawczy tylnych hebli, TRW kosztuje 200zł, jest tam wszystko, te sprężynki, bolczyki itp... U siebie przed przeglądem będe wymieniał bo słabiutki ręczny
Wymieniałem już raz same szczęki, cylinderki miały X lat i w trasie przez to 2 razy bo raz jeden padł, raz drugi, nie miałem hamulców... dlatego zawsze będe już wymieniał komplet
Łożysk stożkowych nie dokręca się ile siły. Sprawdź jakim momentem dokręca się w Escorcie jeżeli będziesz miał klucz dynamometryczny, jeżeli nie to dokręć aż poczujesz opór. Mi gość dokręcił na chama obydwie strony po wymianie szczęk to za 1,5 miesiąca musiałem kupować łożyska tak huczały.
Bęben spokojnie ściągniesz po odkręceniu nakrętki, pamiętaj że jest lewy gwint
Wolałbym zostawić stare oryginalne. Mój Escort ma w ciul przejechane a bębny są w dobrym stanie. Ciekawe jak będą wyglądały te za 70zł po dajmy na to 50tyś km ? Jakoś nie przekonuje mnie ani nazwa firmy, ani cena.
Łożyska najlepiej SKF jeżeli nie oryginał. Kup zestaw naprawczy tylnych hebli, TRW kosztuje 200zł, jest tam wszystko, te sprężynki, bolczyki itp... U siebie przed przeglądem będe wymieniał bo słabiutki ręczny
Wymieniałem już raz same szczęki, cylinderki miały X lat i w trasie przez to 2 razy bo raz jeden padł, raz drugi, nie miałem hamulców... dlatego zawsze będe już wymieniał komplet
Łożysk stożkowych nie dokręca się ile siły. Sprawdź jakim momentem dokręca się w Escorcie jeżeli będziesz miał klucz dynamometryczny, jeżeli nie to dokręć aż poczujesz opór. Mi gość dokręcił na chama obydwie strony po wymianie szczęk to za 1,5 miesiąca musiałem kupować łożyska tak huczały.
Bęben spokojnie ściągniesz po odkręceniu nakrętki, pamiętaj że jest lewy gwint
mateusz_175, napisałem, że kupuję zestaw naprawczy.
Zamawiam dzisiaj zestaw TRW http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Szczeki- ... scort/2318 albo http://ford-sklep.pl/szczeki-hamulcowe- ... -1604.html
Który zestaw jest odpowiedni do mojego auta? Bębny są 180mm, ale czy reszta wymiarów jest zgodna to nie wiem?
Zamawiam dzisiaj zestaw TRW http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Szczeki- ... scort/2318 albo http://ford-sklep.pl/szczeki-hamulcowe- ... -1604.html
Który zestaw jest odpowiedni do mojego auta? Bębny są 180mm, ale czy reszta wymiarów jest zgodna to nie wiem?
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
musisz sobie beben zmierzyc i dopiero wtedy zamawiaj.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
wymiary bebna, jego grubosc, bo srednice juz znasz
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Udało mi się rozkręcić bęben, odkręciłem te 4 śruby. Ale mam problem, bo bęben mi się zablokował na szczękach i jedna z blaszek, która trzyma je, wypadła i nie mogę nic ruszyć. Szczęka na bębnie jest pod kątem.
[ Dodano: Sro 06 Cze, 2012 ]
Bęben całkowicie ściągnięty, przez przypadek udało się. Ręcznego nie było, ponieważ samoregulator był zardzewiały, troszkę go rozruszałem i czyściłem. Bębny muszą iść do przetoczenia. Powierzchnia styku szczęki z bębnem jest nie równa i jest lekka krawędź. Szerokość szczęk to 30mm. Cylinderek nie wiem jak zmierzyć, w którym miejscu się go mierzy?
[ Dodano: Sro 06 Cze, 2012 ]
Co powinno się ruszać w samoregulatorze? Ten półksiężyc czy jeszcze ta okrągła część?
[ Dodano: Sro 06 Cze, 2012 ]
Bęben całkowicie ściągnięty, przez przypadek udało się. Ręcznego nie było, ponieważ samoregulator był zardzewiały, troszkę go rozruszałem i czyściłem. Bębny muszą iść do przetoczenia. Powierzchnia styku szczęki z bębnem jest nie równa i jest lekka krawędź. Szerokość szczęk to 30mm. Cylinderek nie wiem jak zmierzyć, w którym miejscu się go mierzy?
[ Dodano: Sro 06 Cze, 2012 ]
Co powinno się ruszać w samoregulatorze? Ten półksiężyc czy jeszcze ta okrągła część?
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Gajek,
Bo jak bys się podpytał , to bym Ci podpowiedział , jak ściągnąć bęben , żeby się nie skosowały szczęki
Nie potrzeba klucza dynamometrycznego , żeby to skręcić
Przykręcasz nakrętkę - dopukujesz młotkiem bęben ( między szpilkami ) i jeszcze dokręcasz do oporu .
Przekręcasz bębnem - jeśli kręci się luźno - jeszcze dokręcasz łożyska
W pewnym momencie poczujesz , że bęben zaczyna iść ciężko - wtedy popuszczasz nakrętkę o ok 30 C
Przykręcamy nakrętkę na klej do gwintów
Bo jak bys się podpytał , to bym Ci podpowiedział , jak ściągnąć bęben , żeby się nie skosowały szczęki
Nie potrzeba klucza dynamometrycznego , żeby to skręcić
Przykręcasz nakrętkę - dopukujesz młotkiem bęben ( między szpilkami ) i jeszcze dokręcasz do oporu .
Przekręcasz bębnem - jeśli kręci się luźno - jeszcze dokręcasz łożyska
W pewnym momencie poczujesz , że bęben zaczyna iść ciężko - wtedy popuszczasz nakrętkę o ok 30 C
Przykręcamy nakrętkę na klej do gwintów
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]