Remont bębnów Mk7

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Remont bębnów Mk7

Post autor: bobson »

Witam, z góry przepraszam jeśli temat był wałkowany ale muszę do jutra złożyć zamówienie na części.

Od jakiegoś czasu szurały mi bębny, ale tylko przez kilka pierwszych hamowań. Ostatnio auto stało 3 dni z zaciągniętym ręcznym, i niestety coś nawaliło. Nie można zaciągnąć ręcznego, pedał jest miększy, coś bardzo mocno hałasuje i uderza w bębnie...

I tak planowałem remont ale nie teraz więc na co wrócić uwagę?

Zapewne bez tego się nie obędzie
http://ford.sklep.pl/pl,product,319066, ... h,trw.html

Doczytałem że są różne cylinderki 19mm, 20,6mm i 22,2 mm - wszystkie są p&p? Zależy mi na jak najlepszych hamulcach.

Jaki ubytek może być w bębnach? Wyczytałem gdzieś, że jeśli jest powyżej 1mm mniej niż nominał to są do wymiany - ile w tym prawdy?

Bardzo proszę o szybką pomoc, na przyszły tydzień potrzebuje auto, do jutra muszę to zamówić aby na środę max było u mnie.


EDIT: doczytałem, że zestaw trw który podałem ma cylinderki 22,2mm więc to jest już jasne. Inna kwestia - mam abs na 4 koła. Ma to jakieś znaczenie w tym przypadku?
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Średnica wewnętrzna bębna - max 204 mm
hamowniki Ci przyrdzewiały - więc mogły się urwać jak ruszałeś
Myślę , że spokojnie ten zestaw co zapodałeś ,
Wymień wszystko i nie patrz , że cos tam jeszcze jest dobre
Jak masz możliwość , to bębny przetocz ( bardzo wskazane) - chyba , że wymiar przed przetoczeniem jest już zbyt duży , to wtedy niestety do wymiany
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Od dłuższego czasu planuje wymianę wszystkiego co w bębnach. Mam zamiar kupić zestaw naprawczy szczęk. Chciałem się zapytać o bębny, czy lepiej kupić jakieś firmowe czy mogą być obojętnie jakie? Mogę kupić za 70zł nowe bębny firmy Brakeworld- 2 sztuki, tylko musiałbym kupić łożyska i to jest kolejny koszt. Nie wiem w jakim mam stanie bębny. Nie mam jak na razie dojścia do kanału i raczej będę rozkręcał śrubę w z przodu bębna. Jak to jest z dokręcaniem tej śruby? Lepiej dokręcić kluczem dynamometrycznym czy na wyczucie? Chciałbym na długi weekend rozebrać jeden bęben i sprawdzić jego stan. Trochę się obawiam, że jak rozkręcę i później dokręcę bęben to łożysko się rozleci. Klucza dynamometrycznego na weekend nie będę miał, bo muszę pożyczyć.
gregzw
Posty: 104
Rejestracja: 08 mar 2009, 18:58
Lokalizacja: Tychowo

Re: Remont bębnów Mk7

Post autor: gregzw »

bobson pisze: Inna kwestia - mam abs na 4 koła. Ma to jakieś znaczenie w tym przypadku?
Jeśli wymieniasz same cylinderki i szczęki-nie ma znaczenia,jeśli bębny-już ma.Bębny w Esach z abs-em mają obsadzenie na pierścień abs-u.
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Sorry, ale co to za bębny za 70zł ? Z plasteliny ?
Wolałbym zostawić stare oryginalne. Mój Escort ma w ciul przejechane a bębny są w dobrym stanie. Ciekawe jak będą wyglądały te za 70zł po dajmy na to 50tyś km ? Jakoś nie przekonuje mnie ani nazwa firmy, ani cena.

Łożyska najlepiej SKF jeżeli nie oryginał. Kup zestaw naprawczy tylnych hebli, TRW kosztuje 200zł, jest tam wszystko, te sprężynki, bolczyki itp... U siebie przed przeglądem będe wymieniał bo słabiutki ręczny :)
Wymieniałem już raz same szczęki, cylinderki miały X lat i w trasie przez to 2 razy bo raz jeden padł, raz drugi, nie miałem hamulców... dlatego zawsze będe już wymieniał komplet :P

Łożysk stożkowych nie dokręca się ile siły. Sprawdź jakim momentem dokręca się w Escorcie jeżeli będziesz miał klucz dynamometryczny, jeżeli nie to dokręć aż poczujesz opór. Mi gość dokręcił na chama obydwie strony po wymianie szczęk to za 1,5 miesiąca musiałem kupować łożyska tak huczały.
Bęben spokojnie ściągniesz po odkręceniu nakrętki, pamiętaj że jest lewy gwint :)
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

mateusz_175, napisałem, że kupuję zestaw naprawczy.

Zamawiam dzisiaj zestaw TRW http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Szczeki- ... scort/2318 albo http://ford-sklep.pl/szczeki-hamulcowe- ... -1604.html



Który zestaw jest odpowiedni do mojego auta? Bębny są 180mm, ale czy reszta wymiarów jest zgodna to nie wiem?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

musisz sobie beben zmierzyc i dopiero wtedy zamawiaj.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

WieSiu, tzn. co mam w nich zmierzyć? Klucza dynamometrycznego nie będę miał, bo jednak nikt nie ma takiego klucza do pożyczenia. Będę musiał spróbować odkręcić 4 śruby, które trzymają piastę.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wymiary bebna, jego grubosc, bo srednice juz znasz
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Udało mi się rozkręcić bęben, odkręciłem te 4 śruby. Ale mam problem, bo bęben mi się zablokował na szczękach i jedna z blaszek, która trzyma je, wypadła i nie mogę nic ruszyć. Szczęka na bębnie jest pod kątem.

[ Dodano: Sro 06 Cze, 2012 ]
Bęben całkowicie ściągnięty, przez przypadek udało się. Ręcznego nie było, ponieważ samoregulator był zardzewiały, troszkę go rozruszałem i czyściłem. Bębny muszą iść do przetoczenia. Powierzchnia styku szczęki z bębnem jest nie równa i jest lekka krawędź. Szerokość szczęk to 30mm. Cylinderek nie wiem jak zmierzyć, w którym miejscu się go mierzy?

[ Dodano: Sro 06 Cze, 2012 ]
Co powinno się ruszać w samoregulatorze? Ten półksiężyc czy jeszcze ta okrągła część?
KULEK
Posty: 455
Rejestracja: 04 paź 2010, 22:05
Lokalizacja: Jarocin PRL FESTIWAL

Post autor: KULEK »

sam półksiężyc
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gajek,
Bo jak bys się podpytał , to bym Ci podpowiedział , jak ściągnąć bęben , żeby się nie skosowały szczęki :razz:
Nie potrzeba klucza dynamometrycznego , żeby to skręcić
Przykręcasz nakrętkę - dopukujesz młotkiem bęben ( między szpilkami ) i jeszcze dokręcasz do oporu .
Przekręcasz bębnem - jeśli kręci się luźno - jeszcze dokręcasz łożyska
W pewnym momencie poczujesz , że bęben zaczyna iść ciężko - wtedy popuszczasz nakrętkę o ok 30 C
Przykręcamy nakrętkę na klej do gwintów
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Jamszoł, odkręciłem te 4 śruby z tyłu bębna. Wszystko już wyczyściłem, a jutro składam to do kupy. Będę pisał jakbym nie mógł czegoś złożyć.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gajek, jak by co , to masz mój temat o wymianie wszystkiego oprócz bębnów
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Jamszoł, już go dzisiaj czytałem :smile:
ODPOWIEDZ