Alternator

Moderator: Moderatorzy

kvazi555

Alternator

Post autor: kvazi555 »

Pytanie czy pasuje kazdy alternator do kazdego silnika oczywiscie chodzi o Esa :P Padl mi juz dokumentnie i zastanawiam sie czy da rade wspadzic z 1.6 albo 1.3 i bedzie wszystko smigało? aha nie mam klimy czy wersja z klima bardzo sie rozni i czy mi podpasuje?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wersja z klimą ma mocniejszy regulator - mocniej ładuje
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kvazi555

Post autor: kvazi555 »

aha czyli mam rozumiec ze moge z dowolnego esa wykrecac alternator na szrocie i bedzie smigal? nie roznia sie budowa tzn. mocowaniem? przypominam ze ja smigam najdynamiczniejsza jednostka 1400cm3 :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tego , to nie jestem pewny - musisz podglądnąc na mocowanie swojego i na wielkość koła pasowego
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Alternatory na pewno nie różnią się tylko regulatorami! Regulator ustala tylko napięcie, natomiast prąd, jaki oddaje alternator wynika z konstrukcji jego uzwojeń. Chodzi o grubość przewodów nawojowych (między innymi).
Nie jestem pewien, czy pasują alternatory pomiędzy poszczególnymi silnikami. Raczej będą się różnić. Najlepiej wejdź sobie na allegro i popatrz na zdjęcia alternatorów.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Blazey pisze:Regulator ustala tylko napięcie, natomiast prąd, jaki oddaje alternator wynika z konstrukcji jego uzwojeń
Może źle powiedzialem - chodziło o to , że altek jest mocniejszy :mrgreen:
Mocniejszy jest też przy Esie , który ma przednią szybę ogrzewaną
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

napewno sa rozne altki (bosch, magnetti marelli/lukas) o różnym amperarzu (50 lub 70A) z różnymi kołami pasowymi i jeszcze na dokladke jedne maja kable na wsuwki, inne maja kable przykrecane.

jak źle trafisz to bedziesz mial i kolo pasowe do wymiany i kable do zarobienia/uciecia :P
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

a jak wstawiasz klime to odrazu pasek dluszy bo dojdzie ci kolo pasowe od sprezarki klimy :razz:
piter
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jeszcze różnią się obudowa,bo mają różne mocowania,można się czasem zdziwić,bo niby ten sam silnik,tylko rocznik inny,a już obudowa jest inna,bo zmienili łape trzymająca alternator.tak było np.w moim vanie td,bo rocznik 1999 i do tego kwiecień i miał już inne niż np. ten z marca i starszy. Do tego zmienili też sposób mocowania łapy i przez to blok silnika i miska była inna. Ogólnie to ford więc wszystko jest możliwe.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Blazey

Post autor: Blazey »

To, czy alternator jest boscha, czy magnetti marelli, czy nippodenso, to ma znaczenie przy kupnie regulatora napięcia. To tylko dostawcy podzespołów robiący na zamówienie. I w danym modelu alternatory powinny być wymienne. Faktycznie mozgą się różnić konektorami. Ale nie jest to duży problem. Nie powinny natomiast się różnić kołami pasowymi - cały czas mówię o jednym modelu. I faktycznie mogą być zmiany w rocznikach, choć ford nie jest tutaj wyjątkiem.
Albercik

Post autor: Albercik »

To, żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się tutaj - planuję założyć el. podgrzewaną przednią szybę w moim Essim 1.3 - rozumiem, że będę musiał wymienić altek na taki mocniejszy. Pytanie tutaj tylko, czy wogóle bywał taki do 1.3?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

70A Ci w zupelnosci wystarczy :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Albercik

Post autor: Albercik »

Ok, dzięki :)
ODPOWIEDZ