
Alternator
Moderator: Moderatorzy
Alternator
Pytanie czy pasuje kazdy alternator do kazdego silnika oczywiscie chodzi o Esa
Padl mi juz dokumentnie i zastanawiam sie czy da rade wspadzic z 1.6 albo 1.3 i bedzie wszystko smigało? aha nie mam klimy czy wersja z klima bardzo sie rozni i czy mi podpasuje?

Alternatory na pewno nie różnią się tylko regulatorami! Regulator ustala tylko napięcie, natomiast prąd, jaki oddaje alternator wynika z konstrukcji jego uzwojeń. Chodzi o grubość przewodów nawojowych (między innymi).
Nie jestem pewien, czy pasują alternatory pomiędzy poszczególnymi silnikami. Raczej będą się różnić. Najlepiej wejdź sobie na allegro i popatrz na zdjęcia alternatorów.
Nie jestem pewien, czy pasują alternatory pomiędzy poszczególnymi silnikami. Raczej będą się różnić. Najlepiej wejdź sobie na allegro i popatrz na zdjęcia alternatorów.
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jeszcze różnią się obudowa,bo mają różne mocowania,można się czasem zdziwić,bo niby ten sam silnik,tylko rocznik inny,a już obudowa jest inna,bo zmienili łape trzymająca alternator.tak było np.w moim vanie td,bo rocznik 1999 i do tego kwiecień i miał już inne niż np. ten z marca i starszy. Do tego zmienili też sposób mocowania łapy i przez to blok silnika i miska była inna. Ogólnie to ford więc wszystko jest możliwe.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
To, czy alternator jest boscha, czy magnetti marelli, czy nippodenso, to ma znaczenie przy kupnie regulatora napięcia. To tylko dostawcy podzespołów robiący na zamówienie. I w danym modelu alternatory powinny być wymienne. Faktycznie mozgą się różnić konektorami. Ale nie jest to duży problem. Nie powinny natomiast się różnić kołami pasowymi - cały czas mówię o jednym modelu. I faktycznie mogą być zmiany w rocznikach, choć ford nie jest tutaj wyjątkiem.
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
70A Ci w zupelnosci wystarczy 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982