wycieraczka w tylniek klapie

Moderator: Moderatorzy

lukasz

wycieraczka w tylniek klapie

Post autor: lukasz »

Mam pytanie do Panow elektrykow :) poniewaz ostatnio z moimi zdolnościami przepalania bezpiecznikow i innych wizek nie chce ryzykowac. Wymienilem tylnia klape w kombiaku po kolizji. co sie okazalo tylnia wycieraczka nie dzialala. poszukalem tutaj ze problem moze byc z masa...gdyz klapa byla malowana wiec....podpialem gdzies indziej. No i byloby ok gdyby nie to ze wycieraczka kreci sie w kolo 360 stopni....i lekko cos sie pali. wylaczylem sprawdzilem kable zmienilem pare razy ich polozenie bo nie pamietalem jak powinna byc kostaka z belki ulozona, tym razem raz przetarla szybe i znowu dym i smrod.... dodatkowo teraz mozna ja reka swobodnie obkrecic wokolo a raczej wycieraczka przy wylaczonym zaplonie jest sztywna.... trzeci raz nie probuje bo mi sie znowu cos zjara :D ? aaa klapa jest jakas hiszpanska....w czym moze byc problem ? sprawdzam kiedys zarowka i na tym styku jest tak ze prad caly czas plynie i pomimo charakterystycznego pykania kolo bezpiecznikow nie ma przerw...... no to chyba tyle.....Bede wdzieczny za pomoc, ktora zawsze od was nadchodzi i jest przydatna :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ja stawiam na problem z mechanizmem. Choć jeszcze o takim przypadku nie słyszałem. Nigdy też nie słyszałem żeby dało się ręką poruszać wycieraczką.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Blazey

Post autor: Blazey »

Albo masz coś totalnie popieprzone z przekładnią w klapie, albo ktoś wstawił coś dla sztuki. A jak zaczęło śmierdzieć, to napęd już raczej do śmieci. Jak przegrzałeś uzwojenia silnika, to prędzej, czy później, a pewnie prędzej się one skończą. Najlepiej od razu wymienić. A podłączenie jest proste. Idą zdaje się trzy przewody - masa, zasilanie z wyłącznika i zasianie po stacyjce. To ostatni służy do podtrzymania pracy wycieraczki, jak wyłączysz ją wyłącznikiem, a nie jest ona zaparkowana. W pozycji parkowania wycieraczki zasilanie silnika jest przełączane z tego zasilania na masę, ma wtedy z dwóch stron podaną masę, silnik jest zwarty i następuje hamowanie elektromagnetyczne.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

lukasz pisze:Wymienilem tylnia klape w kombiaku po kolizji.
A od starej klapy nie masz sprawnego ?
Nie można by tamtego przełożyć ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
lukasz

Post autor: lukasz »

stara klapa..hmm niewile z nij zostalo bo tym dzwonie co dostalem :D i juz raczej jest gdzies w hucie ;)...no nic poszukam na szrocie caly mechanizm. Dzieki :)
ODPOWIEDZ