Niskie napięcie na klaksonie

Moderator: Moderatorzy

lukasz1984-l2

Niskie napięcie na klaksonie

Post autor: lukasz1984-l2 »

Witam ponownie.wczoraj zauważyłem że nie działa mi klakson.trąbka na krótko podłączona działa. sprawdziłem wszystkie wsuwki bezpośrednio przy trąbce jak i przy kierownicy ale nadal nie działa.jak zmierzyłem napięcie na wsuwkach przy trąbce to pokazywało 5.4 v.pomóżcie
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

lukasz1984-l2, w tych modelach klakson jest z jednym kabelkiem zasilającym a masę bierze z mocowania. Zasilanie jest zdublowane. Mierzyłeś między zasilaniem a masą czy jakoś inaczej? Może problemem być właśnie ta masa. A jeśli masa jest ok to pozostaje tylko jechac od wtyczki po kabelku szukając miejsca gdzie jest uszkodzony.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
lukasz1984-l2

Niskie napięcie na klaksonie

Post autor: lukasz1984-l2 »

Masę mam z mocowania ale plusowe mam 2 kabelki i na obu jest 5.4 v a powinno być 12. Może puścić nowe kable prosto z aku do kierownicy a potem do trąbki?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Możesz sobie kable zmienić ale lepiej znajdź miejsce gdzie jest naderwany przewód. Zasilanie klaksonu idzie z zespolonego a zabezpieczane jest bezpiecznikiem nr20 (15A). Pod tym bezpiecznikiem są też awaryjne więc wiesz co trzeba jeszcze sprawdzić ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
lukasz1984-l2

Niskie napięcie na klaksonie

Post autor: lukasz1984-l2 »

Bezpiecznik jako pierwszy sprawdzałem i jest ok.ale skoro przewód byłby przerwany to nie było by napięcia wogóle przy trąbce a tam jest tyle że 5.4v.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

lukasz1984-l2, chodzi mi o sprawdzenie tego napięcia w różnych miejscach - prędzej zlokalizujesz gdzie ci się traci.

ps. nie napisałeś skąd brałeś minus do pomiaru - z obudowy titka czy z innego miejsca? Jeśli z klaksonu to sprawdź czy czasem mocowanie nie jest przegnite i zmierz sobie to napięcie biorąc masę np. z minusa aku.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
lukasz1984-l2

Niskie napięcie na klaksonie

Post autor: lukasz1984-l2 »

Masę brałem prosto z akumulatora i z obudowy i wynik był ten sam
Awatar użytkownika
DaVe
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2008, 14:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: DaVe »

posprawdzaj styki przy titku.

wyczysc i przesmaruj jakas wazelinka techniczna.


a jak nie to, to pociagnij na nowo kabelek do titka i po sprawie. bo na bank z nim jest cos nie tak jezeli to nie styki.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

DaVe, ale jemu napięcie wg tego co pisze gubi się wcześniej...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
DaVe
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2008, 14:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: DaVe »

wybacz nie doczytalem.

gubi sie szybciej tzn ?

moze juz cos z zespolonym jest nie halo.

sprawdz napiecie jakie jest w okolicach bezpiecznika i daj znac ; )
lukasz1984-l2

Niskie napięcie na klaksonie

Post autor: lukasz1984-l2 »

Napięcie gdzieś za skrzynka spada do 5.4v .chyba najlepszym rozwiązaniem będzie podciągniecie nowego kabla plus od aku do stykow kier.a potem do trąbki
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Można tak - pamietaj na początku kabla wstawić bezpiecznik poza tym najpierw spróbuj pocciagnąć nowe zasilanie do kiery i sprawdź czy się nie poprawiło przy titawie - jeśli nie to ciągnąc kabel od kiery do titawy - też bym założył na początku drugi bezpiecznik i najlepiej przekaźnik - bo obciążenie styków przy kierze będzie duże - bardzo duże - titawa pobiera dość sporo Watów i styki za niedługi czas się zjarają .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ