[MK6] Problem z Obrotomierzem.

Moderator: Moderatorzy

Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Acha, w tym obrotku ode mnie masz podświetlenie na czerwono i wskazówkę ktoś przede mną pomalował na czerwono (jak widziałeś) podobno fluorescencyjną farbą...

[ Dodano: Sro 30 Cze, 2010 ]
Z ceną trochę przesadził... Taniej można znaleźć zegary :D
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

Hej. dotarł do mnie liczniczek podłączylem odpalilem autko obrotomierz działa dobrze tylko wskaznik paliwa zglupiał :) mam rezerwe a ten wariat poszedl do gory i pokazuje full bak ;/ cos z nim nie tak czy mam cos ustawic?? bo nie wiem ...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23312
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Bazyss, sprobuj przelozyc sobie stary zegarek paliwa i po sprawie :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

dokładnie tak zrobiłem i problem zniknął :)
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Witam, mam ten sam problem co kolega Bazyss. Tylko, że ja mam 1,4. Wziąłem swój licznik z obrotkiem, podłączyłem go u brata( on ma licznik bez obrotomierza), bo też ma Escorta MKVI, ale pokazywał na biegu jałowym 2tyś. obr. i nie wiem co mam robić. Doradźcie co mogę zrobić?
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

A czy przygazowanie zmienia wskazania liniowo/współmiernie do wzrostu obrotów silnika? A co to znaczy?
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Wskazówka zachowuje się normalnie, daje się lekko gaz to też lekko się podnosi. Tak jakby działała normalnie, ale ja jałowym ma 2 tys obr. A kolejne 1000obr na obrotomierzu to tak jakby 500 obr w sprawnym aucie, np. 4tys na obrotomierzu to 2tys obrotów "rzeczywistych".
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar »

obstawiam na różne wersje silnikowe 8v i 16v - stąd się bierze ta podwojona liczba obrotów, w starych poradach było jak się pozbyć takiej wady, jak ktoś się dokopie to może zapoda
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gajek, musisz podmienic płytkę obrotomierza na taka jaka jest w twoim silniku, ewentualnie całt obrotek lub sam rezystor - z rezystorem jest pewen problem bo po wymianie trzeba jeszcze delikatnie skalibrowac obrotek służącym do tego celu rezystorkiem ustawnym na płytce obrotomierza a to trudne gdy nie masz punktu odniesienia.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Właśnie chodzi i to, że ja mam 1,4 8v i brat ma 1,4 8v. Ja mam MkV a on MkVI. nawet podpięliśmy ten filtr przeciwzakłóceniowy z mojego auto do jego i nic. Wydaje mi się, że on nie ma zielonego i zielono-czerwonego kabla i dlatego ten filtr nie działa.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23312
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Gajek pisze:Wydaje mi się, że on nie ma zielonego i zielono-czerwonego kabla i dlatego ten filtr nie działa.
to nie ma nic do rzeczy,wiec tym sie nie przejmuj, rada to wymiana rezystora tego co jest wpiety szeregowo z potencjometrem i potem dokladna regulacja potencjometru. Da sie zrobic, trudne nie jest,ale trzeba umiec operowac lutownica
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Problem jest taki, że nie znam się na takich rzeczach. Nie wiem, który to rezystora i jak wlutować go.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23312
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Gajek, to jedyna rada szukac wersji pasujacej, sa rozne wersje: 2, 2E, 4E, D (oznaczenie pod mocowaniem wskazowki obrotomierza)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ