HPF - filtr górnoprzepustowy ustawiony na częstotliwość odcięcia:
40Hz
3KHz
czyli jak dasz 40Hz to odetnie wszystko co ma częstotliwość niższą niż 40Hz
LPF - filtr dolnoprzepustowy ustawiony na częstotliwość odcięcia:
30Hz
250Hz
czyli jak dasz 30Hz to odetnie wszystko co ma częstotliwość wyższą niż 30Hz
FLAT - wyłaczenie obu filtrów
BassBost - mniej więcej siła wzmocnienia niskich tonów o:
12dB
0dB
6dB
ustawiasz... na słuch tak żeby ci pasowało.
GAIN - funkcja do dopasowania sygnału wyjściowego z radia do stopnia wejściowego wzmacniacza aby aby ten nie "łapał zniekształceń"
Min
Max
Ustawiasz mniej więcej tak, że najpierw min. wtedy w radiu regulacja na ok. 80-90% zakresu i podnosisz gain tak jak się da zanim pojawia sie zniekształcenia.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
nie wiem tylko czy dobrze to zrobiłem, bo np średniotonowe 165 ze zwrotnicami podpiąłem pod ten sam CHANNEL co gwizdki ze zwrotnicami tylnimi, a przód dwudrożny na Channel 3 i 4 + gwizdki tak samo po jednym do każdego.
no chyba że te niskotonowe i 13stki dać razem na 2 kanały a tweetery z przodu i z tyłu na kolejne dwa.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
elnino, no to proponuję dla przodu włączyć HPF 40, a dla tyłu LPF250... jak coś zawsze możesz pokombinować potem po odsłuchu. Te filtry masz płynne od-do czy stopniowe w tych podanych zakresach?
Jak podpiołeś na każdy kanał głosniki na pełny zakres to może najlepiej chodzic na wyłaczonych filtrach.....
Lewy przód - jeden kanał
Prawy przód - drugi kanał
lewy tył - trzeci kanał
prawy tył -czwarty kanał
wtedy masz mozliwość zastosowania filtrów do charakterystyki głośników i uzyskania najlepszego efektu
Ostatnio zmieniony 01 lip 2011, 16:43 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mam pokrętła i po lewej mniejsza warość po prawej większa.
mam 4 kanałowy wzmak, ale radio z wyjściem na 2 chince, więc przelotke założyłem i teraz balans tył przód wykonuję poprzez ustawienia Balans lewy prawy w ustawieniach radia.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
elnino pisze:mam pokrętła i po lewej mniejsza warość po prawej większa.
no to jak masz taki wzmacniacz to nawet zwrotnice ci nie potrzebne daj gwizdki z dwudrożnymi z lewej przodu na jeden kanał, na drugi prawy przód a na pozostałe kanały tylne 165. Ustaw wstepnie jak wcześniej pisałem i po odsłuchu podreguluj filtrami. Wczesniej zrób regulacje gain a na końcu ewentualnie ustaw sobie podbicie basów
No chyba że sie pogubiłem w twojej konfiguracji - jeszcze raz:
tył= 165
przód= dwudrożne z gwizdkami na zwrotnicy?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
elnino, a.... no to będzie trochę dziwnie....
przód ustaw wstępnie jak wcześniej pisałem: dla przodu włączyć HPF 40
natomiast z tyłem to musisz poeksperymentować - ale raczej flat - bo inaczej to obetniesz albo gwizdki albo basu nie bedzie..., potem to juz zabawa po odsłuchu. Inny wariant to na osobnych kanałach gwizdki +13-tki (niezależnie od położenia) i ustawienie jak w/w dla przodu, a na pozostałych 2 kanałach kanałach 165 z ustawieniami LPF na 250.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Yagr, tył bym dał z podbiciem basu bo gwizdki są ze zwrotnicami więc zwrotnica i tak obetnie czyli bedzie git
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Yagr, więc na "zero" FLAT- jak zwał tak zwał basu nie ma co obcinać skoro są głośnki do basu a gwizdkom zwrtotnice obetną
a obcięcie wysokich było by bez sensu skoro są zamontowane gwizdki
jedynie korekta- na słuch - zależnie od upodobań i tego co głośnik jest w stanie przekazać
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Ustawiłem gra nieźle. Jestem tylko zaskoczony że ten gain praktycznie minimalnie podkręciłem i już gra fest głośno, chociażby pół obrotu to chyba już za dużo bo te niskie z tyłu zaczynają pierdzieć. W każdym razie na pewno jest lepiej niż było. Dzięki za wskazówki, może w niedziele ktoś na spocie będzie widział lepsze rozwiazanie niż moje podłączenie zobaczymy.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km