Jak sprawdzić czy alternator rozładowuje akumulator .
Moderator: Moderatorzy
Takie szybkie pytanie. Jakie jest poprawne ładowanie w esku mk5 1.4 ??
Bo mi aku pada cały czas, ładowanie z światłami mijania 13,8 trochę za mało.
Rozkręcam alternator
Muszę kupić nowy aku. Teraz mam Centra 45Ah 400A. Jaki wsadzić najlepiej po naprawie alternatora do 1.4 ?
Bo ten co mam to chyba w maluchach montowali ;p
Bo mi aku pada cały czas, ładowanie z światłami mijania 13,8 trochę za mało.
Rozkręcam alternator
Muszę kupić nowy aku. Teraz mam Centra 45Ah 400A. Jaki wsadzić najlepiej po naprawie alternatora do 1.4 ?
Bo ten co mam to chyba w maluchach montowali ;p
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Mucka13, jak nie masz za dużo odbiorników prądu i nie używasz za często wzmaka z tubą przy wyłączonym silniku to te 45Ah też wystarczy. 13,8V zmierzyłeś na aku czy na zaciskach alternatora? Żeby się upewnić że to altek zmierz to na zaciskach - mozesz gubić prąd na kablach a altek bedzie dobry. poprawne ładowanie powinno być na zaciskach alternatora 14-14,4V (wg innych danych 13,9-14,5V)
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Mierzyłem na klemach. Odkąd mam problemy z prądem to nie słucham radia nawet:) Tube i wzmacniacz mam, podłączoną dobrze, sterowanie jest z radia, jak zgaszę radio to dioda na wzmacniaczu gaśnie. Dziękuję za info, leci piwko
Przy kręceniu nim ręcznie coś w środku popiskuje. Czym to najlepiej przesmarować?
Które to regulator napięcia ? Po prawej czy lewej ?
Przy kręceniu nim ręcznie coś w środku popiskuje. Czym to najlepiej przesmarować?
Które to regulator napięcia ? Po prawej czy lewej ?
Ostatnio zmieniony 22 lis 2011, 12:53 przez Mucka13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no to takie mierzenie to możesz sobie.... Taka wartość wcale nie musi wskazywać na defekt altka ale również na brak odpowiedniego kontaktu na łączeniach kabli - dlatego tak często u nas na forum jest zalecane dołożenie dodatkowego kabla bezpośrednio z altka do aku a nie poprzez rozrusznik. Ale skoro masz juz to na wierzchu to przeczyść i przejrzyj Niestety teraz po wymontowaniu to juz sobie tak łatwo na zaciskach nie zmierzysz napięcia ładowania.Mucka13 pisze:Mierzyłem na klemach.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Temat rozrusznika jest załatwiony, gdzieś to nawet na forum jest. Kiedyś u kolesia który naprawia altki i rozruszniki zawodowo, dałem do regeneracji rozrusznik. Wymienił bendix, automat i szczotki i skasował mnie 200zł, po 2 miesiącach znowu padł, więc się wkurzyłem i kupiłem na szrocie rozrusznik za 50zł, złożyłem z dwóch jeden i od tamtego czasu śmigał jak ta lala. Rozrusznik to na pewno nie jest bo kręci, bendiks słychać. Teraz po prostu nie ma prądu ;/MinisterQ pisze:Prędzej automat sprawdź, tulejki w rozruszniku...Mucka13 pisze:głównie z powodu nie zaskakującego rozrusznika na ciepłym.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Z zaznaczeniem , że na wolnych obrotach i , że obojętne co masz włączone we wozie - napięcie nie powinno się zmienićMinisterQ pisze: 13.8V przy włączonych światłach mijania do maks. 14.4V.
Tylko na moment jest zawachanie ( czas reakcji regulatora )
Mućka - gdzie nie ma prądu - na jakim zacisku ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Seeeebek, zmierz te co ci wypadły bo ważna jest wysokość i szerokość - dobierzesz sobie jak najdłuższe i najwyżej spiłujesz nadmiar o ile wymienić chcesz same szczotki ale ja radzę cały szczotkotrzymacz a w przypadku alternatora to chyba cały regulator.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no przecież piszę że:Jamszoł pisze:Myślę , że gra nie warta świeczki
Nowy regulator to wydatek 30 - 50 zł
Yagr pisze:ja radzę cały szczotkotrzymacz a w przypadku alternatora to chyba cały regulator.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"