Szarpie powyżej 3000rpm

Moderator: Moderatorzy

Patryczek1992

Szarpie powyżej 3000rpm

Post autor: Patryczek1992 »

Witam wszystkich już od jakiegoś czasu mam problem z Escortem 1.6 16v mianowicie silnik kreci mi do 3 tys obrotów powyżej jak się wkręci zaczyna strzelać szarpać nie da się po prostu jeździć. Dodam ze jak silnik zimny jest czasami wkręca się na obroty. Wymieniłem już świece,przewody, podmieniałem cewkę, podmieniałem przepływomierz i nie dało żadnych rezultatów ;/ Jak silnik się wkręci do odcięcia to słychać na pierwszym cylindrze jak by strzelało w nim. Sprawdzane było ciśnienie na tym tłoku to wyniosło 12 barów. Mechanik powiedział mi ze może być za tym odpowiedzialny czujnik położenia wału jak myślicie?

[ Komentarz dodany przez: Yagr: Czw 16 Lut, 2012 ]
Tematy nazywamy tak, żeby od razu wiadomo było o co chodzi... !
Ostatnio zmieniony 16 lut 2012, 18:47 przez Patryczek1992, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Może być za to odpowiedzialne kilka czynników - niewydolna pompa, zapchany filtr paliwa lub powietrza, zapchany katalizator, zwarcia na kabelkach czujnika położenia przepustnicy i pewnie jeszcze parę by się znalazło.
Czujnik położenia wału gdyby padał to by silnik nie odpalił. Chyba że chodzi o czujnik położenia wałka rozrządu... ale raczej któryś wcześniej wymienionych podejrzanych - poszukaj na ich temat było juz na forum sporo dyskusji.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Patryczek1992 pisze:Sprawdzane było ciśnienie na tym tłoku
a w pozostalych jak bylo ??

wtryski nie leja ? jakie cisnienie na listwie wtrryskowej ??
Patryczek1992

Post autor: Patryczek1992 »

tego nie sprawdzalem mam tez w nim gas na kturym rzadko smigam ale na gazie jest tak samo ;/ katalizator wczesniej juz wycielem bo sie rozsypal. Mi sie wydaje ze moze byc odpowiedzialna za to glowica bo slychac jak klekocze...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Patryczek1992, na wolnych obrotach silnik pracuje równo czy się trzęsie ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak masz gaz to sie to pisze od razu !!!! glowica do remontu :/ albo gniazda zaworow albo popychacze ....
Patryczek1992

Post autor: Patryczek1992 »

Sorka.. własnie przy 3000rmp slychac najbardziej a powyzej jak by cichlo.. sciagne glowice za jakis czas to bende wiedzial kurde teraz ciezko z kasa to bende musial troche poczekac;/
:???:

[ Dodano: Czw 16 Lut, 2012 ]
na niskich pracuje jak najbardziej równo
emtees

Post autor: emtees »

cidzej pisze:albo gniazda zaworow albo popychacze ....
A to od gazu popychacze padają? Ciekawe.

Jakby były powypalane gniazda to by silnik tracił kompresję i moc, aż w końcu by przestał pracować na którymś cylindrze.

Tutaj to ewidentnie sprawka jakiegoś czujnika/lewego powietrza. Yagr dobrze podpowiada.

Czujnik położenia wałka można już sobie odpuścić - zepsuty czujnik wałka lub wału to praktycznie 100% na to, że silnik w ogóle nie odpali.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

emtees pisze:A to od gazu popychacze padają? Ciekawe.
a to juz twoj wniosek, nikt tak powyzej nie napisal

klekotanie moze byc oznakiem nieprawidlowego luzu zaworowego (m.in. zuzyta szklanka, wytarta krzywka na walku) co moze byc zrodlem stukotu

zrodlem stukotu moze byc rowniez spalanie stukowe
Patryczek1992

Post autor: Patryczek1992 »

a mam pytanie chlopaki jak sie powinien zachowac silnik jak odlacze czujnik polozenia wałków rozrzadu? bo np u mnie silnik zachowuje sie bez zmian..
emtees

Post autor: emtees »

cidzej pisze:
emtees pisze:A to od gazu popychacze padają? Ciekawe.
a to juz twoj wniosek, nikt tak powyzej nie napisal

klekotanie moze byc oznakiem nieprawidlowego luzu zaworowego (m.in. zuzyta szklanka, wytarta krzywka na walku) co moze byc zrodlem stukotu

zrodlem stukotu moze byc rowniez spalanie stukowe
Nie, ale bardzo łatwo takie dyrdymały można wywnioskować po tym co napisałeś. I mam tutaj na myśli osoby, które nie za bardzo znają się na mechanice samochodowej.

Koledze nic nie stu'ka. I na pewno nie dolega mu spalanie stukowe. Ja tylko wyczytałem, że mu się auto dławi i strzela. Dla mnie to oznaka złej mieszanki.
Patryczek1992 pisze:a mam pytanie chlopaki jak sie powinien zachowac silnik jak odlacze czujnik polozenia wałków rozrzadu? bo np u mnie silnik zachowuje sie bez zmian..
Jesteś pewny, że odłączasz czujnik położenia wałka?
Patryczek1992

Post autor: Patryczek1992 »

tak jestem pewien na 100% ze odlanczam czujnik połozenia walków rozrzadu i chcialbym sie dowiedziec jak powinien zachowac sie silnik?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

emtees pisze: nie dolega mu spalanie stukowe
narazie nie zostalo wykluczone lanie wtryskiwacza, ktore moze wywolywac
emtees pisze:spalanie stukowe
i byc jednoznaczynym z
emtees pisze:oznaka złej mieszanki
;)
Przemas

Post autor: Przemas »

sprawdź oporność tego czujnika wałka. Powinien mieć bodajże między 200 a 500Ω. Steruje on momentem wtrysku więc jeśli będzie walnięty to będzie się gubił na wyższych obrotach.

Jeśli na LPG i Pb masz to samo to możesz sobie odpuścić pompę i filtr paliwa. Napisz jeszcze która generacja LPG to pomoże nam to w diagnozie/wykluczeniu innych podzespołów.

Nie bierz się przypadkiem za tą głowice tak od razu :570:
Najpierw wyklucz elektronike, potem pomyślisz nad rozbieraniem silnika :)

:EDIT:

Ahaa, dodam jeszcze, że może być właśnie tak jak napisałeś, czyli po odłączeniu czujnika może nie być żadnych zmian - niestety to informacja tylko zasłyszana, a nie sprawdzona przeze mnie bo nigdy z tym czujnikiem problemów w Escorcie nie miałem :P

a ww ogóle kable WN lub świece w porządku? to taka podstawa, ale nikt o niej nie wspomniał :razz: :razz: :razz:
emtees

Post autor: emtees »

cidzej pisze:
emtees pisze: nie dolega mu spalanie stukowe
narazie nie zostalo wykluczone lanie wtryskiwacza, ktore moze wywolywac
emtees pisze:spalanie stukowe
i byc jednoznaczynym z
emtees pisze:oznaka złej mieszanki
;)
W mojej opinii w tym silniku potrzeba naprawdę wiele, żeby pojawił się stu'k tak duży, żeby było go słychać ;)
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 11:14 przez emtees, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ