nonam nie próbowałem chociaż i bez niego trzeba było się nieźle nagimnastykowaćkaliber, bez wyciągania fotela też się da, tylko trzeba się bardziej wykręcać
Coś pękło i spadł pedał sprzęgła.
Moderator: Moderatorzy
Ok to jeszcze jedno jak to rozbiore jutro jak sie nazywa katalogowo ta część? Grzebień? Półksiężyc/ Samoregulator? bo już naczytałem się tylu określen że sam nie wiem.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Rozeznałem przed chwilą co i jak. rzeczywiście ten samoregulator pęknięty jest w pół. Jest czarny więc ktoś już coś widać grzebał tam kiedyś bo podobno fabrycznie są białe.
Dostęp... maaaasakra. o ile położyć się dla mnie tam to nie sztuka o tyle już dostać się rękami do trzpiena z którejkolwiek strony to jakiś koszmar. z jednej strony skrzynka bezpiecznikowa, z drugiej drążek z kierownicy/przekładnia czy jak to się tam nazywa i tunele z nawiewów. Padaka jak cholera.
Czy linkę sprzęgła też wymienić? W końcu coś musiało się przyczynić do pęknięcia tego samoregulatora...
Dostęp... maaaasakra. o ile położyć się dla mnie tam to nie sztuka o tyle już dostać się rękami do trzpiena z którejkolwiek strony to jakiś koszmar. z jednej strony skrzynka bezpiecznikowa, z drugiej drążek z kierownicy/przekładnia czy jak to się tam nazywa i tunele z nawiewów. Padaka jak cholera.
Czy linkę sprzęgła też wymienić? W końcu coś musiało się przyczynić do pęknięcia tego samoregulatora...
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
robilem to z 2 tygodnie temu i to kilka razy,wiec mam najswiezsza "wiedze". Zdejmujesz skrzynce cala (nie pomylisz, nie boj sie), zdejmujesz zawleczke od strony skrzynki, jak zawleczka zdjeta,to nurkujesz z malym kluczem 13 na blache kolo pedała hamulca i odkrecasz 2 nakretki, dzieki temu blacha zalozona od lewej strony oski (od strony pedała sprzegla,co jest przy zdjętej zawleczce) zacznie sie ruszac i wyciaganie pedała bedzie banalne, bo nic Ci sie na tej oscie nie rozleci i nie przesunie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Czas operacyjny 6h bez kawy. Paradoksalnie najtrudniejsze było założenie blachy o której wiesiu w poście wyżej napisał. Ciagle gdzieś jedna z dwóch śrub się kantnęła i blokowało bez szans na to żeby trzpien wskoczył w otwór. 2h walki z tym, reszta to głównie rozbieranie pobocznych pierdół żeby mieć dostęp czyli skrzynka, osłona skrzynki z tą niby półką pod kierownicą, kilka kostek kabli dupereli, może gdybym robił to nie pierwszy raz byłoby prościej a tak wolałem na spokojnie.Jamszoł pisze:30 minut to chyba z kawą liczysz
W sklepach motoryzacyjnych tylko FEBI cena od 16 do 19zł oryginałów jak mówią nie zamawiają bo i tak pękną.
Więc musiałem jeszcze zrobić wycieczkę do ASO i kupić ori Samoregulator + dwie tulejki gdyż ze starych została tylko ta "warga" zewnętrzna. Cena 80zł Samoregulator + 4,5 za 1 szt tulejki.
Co moge powiedzieć po wymianie. Na pewno pedał sprzęgła nie lata na boki jak wcześniej to miało miejsce, a biegi wchodzą miękko wcześniej bylo tak jakby wchodziły do połowy i trzeba było je dociskać siłą. Sprzęgło mam wrażenie, że też pracuje lżej niż wcześniej może to tylko złudne nie wiem ale takie odniosłem wrażenie.
Zastanawia mnie po złożeniu całości, do czego jest czarna wąska kostka z jednym fioletowym kabelkiem gdyż została mi w ręce idzie gdzieś w wiązkę i jest na tyle krótki że sięgnie maksymalnie do skrzynki lub magicznej skrzynki pod osłoną przy lewej nodze przy słupku.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
elnino, jeśli czytałeś to co wysmarowałem kiedyś to powinieneś wiedzieć co najpierw ściągnąć a co następne
Ja tylko spuściłem skrzynkę na podłogę - po co sobie robić dodatkową robotę ?
Miejsca wtedy jest full a wałek wychodzi i wchodzi ręką
Ja tylko spuściłem skrzynkę na podłogę - po co sobie robić dodatkową robotę ?
Miejsca wtedy jest full a wałek wychodzi i wchodzi ręką
To nie wrażenie - miałeś już nadpęknięte od dłuższego czasu i sprzęgło nie wykleszczało do końcaelnino pisze:Co moge powiedzieć po wymianie. Na pewno pedał sprzęgła nie lata na boki jak wcześniej to miało miejsce, a biegi wchodzą miękko wcześniej bylo tak jakby wchodziły do połowy i trzeba było je dociskać siłą. Sprzęgło mam wrażenie, że też pracuje lżej niż wcześniej może to tylko złudne nie wiem ale takie odniosłem wrażenie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Czytałem ALE może ze mnie łamaga, bo za chiny ludowe przy takim podejściu jak opisałeś u mnie nie dało się nic zrobić. Nawet najmniejszy młotek jaki miałem nie mieścił się w ogóle w tamte okolice żeby coś wybić dlatego wziąłem sposób Wiesia, który opisał i rzeczywiście, pomijając demontaż skrzynki i osłon samo zdjęcie pedalu odkręcając tylko tą blachę zajęło mi 10 minut. Gorzej jak mówię było z założeniem blachy z powrotem a to dlatego, że za każdym podejściem gdzieś mi się w otworze kantnęła śruba i blokowało całość.Jamszoł pisze:elnino, jeśli czytałeś to co wysmarowałem kiedyś to powinieneś wiedzieć co najpierw ściągnąć a co następne
hehe szybkie ogarnięcie z tego względu, że byłem po nocce spać nie mogłem rano bo nie byłem pewien czy pęknięcie spowodowane jest padniętym sprzęgłem i coś zblokowało więc wziąłem się do roboty by wieczorem móc spokojnie się zdrzemnąć.S3ci0r pisze:gratki za szybkie ogarnięcie tematu
Najzabawniejsze jest to, że w jednym sklepie motoryzacyjnym jedynie była możliwość sprowadzenia oryginału samoregulatora - dodam sklep zaufany od lat i najtańszy w okolicy i koszt wynosiłby 90zł a o tulejkach zapomnij.
W ASO wyniosło mnie to 80 + 2x 4,50. Także... nie takie ASO złe i drogie jak się pali pod tyłkiem
Aha no i warto naprawdę kupić te tulejki. Moje stare to masakra... jedna pęknięta w pół w ogóle wyleciana, z drugiej została tylko ta zewnętrzna "warga".
Ale przecież Twój essi od 2009 (?) stoi w remoncie cały czas ? To nie dziwne może że nie padł. Ja miałem czarny więc już był widocznie wymieniany.Tigerbart pisze:A ja kupiłem zamiennik 2 lata temu i do dziś jest ok. Ponieważ kosztował 16zł to kupiłem 2szt. i mam zapas
Przy okazji chwilę zawiesiłem oko nad Ford Focus RS 300 w kolorze Czarny Mat. Wyglądał jak marzenie... Rano wrzucę jeszcze fotkę starego samoregulatora. Pękł w dość śmiesznym miejscu i generalnie rozważałem sklejenie tego kropelką no ale stwierdziłem jak mam dwa razy robić tą samą robotę z lenistwa za pierwszym razem... to to pieprzę. Najwyżej ten sklejony będzie na zapas w bagażniku jakby coś kiedyś odpukać w niemalowane...
Jutro jeszcze muszę wyregulować sprzęgło na śrubie i w związku z tym pytanie bo dotychczas miałem to wszystko wyregulowane tak, że na jakieś 5cm do podłogi lewarek już był w stanie łapać biegi (po zakupie samochodu biegi wchodziły dopiero przy wdepnięciu pedału do samiuśkiego końca) Teraz mam wyregulowane że łapie znów jakby od samej podłogi. Jak to powinno być właściwie żeby było dobrze i niczego nie nadwrężać?
Po wymianie mam tak, że mogę wbić bieg dopiero po dobiciu pedału do podłogi ale nie mam z tym jakichś oporów na lewarku
A z kolei na ruszanie bez dodania gazu sprzęgło zaczyna napędzać motor po odpuszczeniu od podłogi o jakieś 3cm a im wyżej tym szybciej jedzie do przodu lub tyłu.
Coś podobnego mnie spotkało niestety... ale potem ogarnąłem jak zrobić sobie wygodnie. przed progiem dałem 2 palety euro i koc a w środku za progiem w miejscu dywanika drugi koc poskładany więc leżąc już później niemalże jak na łóżku praca przebiegała o wiele wiele sprawniejthomas77 pisze:mnie musiano za nogi wywlec tak mnie pogięło za pierwszym razem
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
elnino, przyznaje ze zalozenie tego metalu na 2 sruby nie jest latwe, raz mi zajmowalo parenascie sekund,raz z pare minut,a w kazdym przypadku pomagalo uzycie nerwow, szarpania i troche sily bo blacha ta potrafi wyprowadzic z rownowagi.
a co do tulejek,to ja nie wiem jaki Ty masz przebieg skoro u mnie w autach w zadnym pedal sprzegla nie lata mocno, ale moze dlatego ze u mnie posmarowane jest smarem.
a co do tulejek,to ja nie wiem jaki Ty masz przebieg skoro u mnie w autach w zadnym pedal sprzegla nie lata mocno, ale moze dlatego ze u mnie posmarowane jest smarem.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
u mnie też było wysmarowane smarem wszystko ale może tulejki też były jakieś trefne zamienniki lub źle zalożone. Ciężko wyczuć.
To najlepsze narzędzie podczas tej operacji.WieSiu pisze:kazdym przypadku pomagalo uzycie nerwow
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km