Brak przednich świateł pozycyjnych (postojowych)
Moderator: Moderatorzy
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Brak przednich świateł pozycyjnych (postojowych)
od razu na wstępie powiem że przełącznik zespolony jest sprawny bo w drugim aucie wszystko działa poprawnie, dodatkowo przekładałem też zespolony z dobrego auta i przednie pozycyjne nadal nie świeciły. żarówki były sprawdzane w drugim aucie i podmieniane, u dawcy wszystko paliło, u mnie dalej brak świateł. wszystkie bezpieczniki sprawdzałem i są całe, ale na wszelki wypadek podmienię te od pozycji na nowe 100% sprawne. oświetlenie deski, pozycje z tyłu itd. wszystko działa normalnie tylko te przednie pozycje umarły.
z manetki zespolonego nie korzystam ponieważ mam przekaźniki do jazdy dziennej (niebieski i zielony). niebieski jest 100% sprawny bo mijania się załączają, natomiast mam wątpliwości co do poprawnego działania zielonego przekaźnika. jest to w ogóle możliwe żeby przy uszkodzonym przekaźniku tylne światła pozycyjne się paliły, a przednie nie? jutro sprawdzam czy na oryginalnej zworce będzie działało po przekręceniu manetki w zespolonym. jak zadziała to prawdopodobnie uszkodzony przekaźnik (przydałby się jakiś na podmiankę, Yanek masz może?)
wtyczki od halogenów mam odpięte (zapomniałem o nich przy zakładaniu zderzaka) ale wątpię aby to powodowało problemy, tak czy siak muszę je podpiąć.
przydałyby mi się schematy najlepiej z kolorkami kabelków odpowiedzialnych za światła pozycyjne na drodze, lampa skrzynka bezpieczników zespolony. dokładnie chodzi mi o piny na kostce w zespolonym którymi jest przekazywane zasilanie na przednie pozycje do skrzynki, kolory kabli którymi ze skrzynki idzie zasilanie na lampy. muszę wiedzieć w którym miejscu ginie zasilanie, czy na drodze, lampa-skrzynka czy skrzynka-zespolony. przydałby się też schemacik czy coś w jaki sposób działa ten zielony przekaźnik to mógłbym pomierzyć mu napięcia czy co tam trzeba na nóżkach.
z manetki zespolonego nie korzystam ponieważ mam przekaźniki do jazdy dziennej (niebieski i zielony). niebieski jest 100% sprawny bo mijania się załączają, natomiast mam wątpliwości co do poprawnego działania zielonego przekaźnika. jest to w ogóle możliwe żeby przy uszkodzonym przekaźniku tylne światła pozycyjne się paliły, a przednie nie? jutro sprawdzam czy na oryginalnej zworce będzie działało po przekręceniu manetki w zespolonym. jak zadziała to prawdopodobnie uszkodzony przekaźnik (przydałby się jakiś na podmiankę, Yanek masz może?)
wtyczki od halogenów mam odpięte (zapomniałem o nich przy zakładaniu zderzaka) ale wątpię aby to powodowało problemy, tak czy siak muszę je podpiąć.
przydałyby mi się schematy najlepiej z kolorkami kabelków odpowiedzialnych za światła pozycyjne na drodze, lampa skrzynka bezpieczników zespolony. dokładnie chodzi mi o piny na kostce w zespolonym którymi jest przekazywane zasilanie na przednie pozycje do skrzynki, kolory kabli którymi ze skrzynki idzie zasilanie na lampy. muszę wiedzieć w którym miejscu ginie zasilanie, czy na drodze, lampa-skrzynka czy skrzynka-zespolony. przydałby się też schemacik czy coś w jaki sposób działa ten zielony przekaźnik to mógłbym pomierzyć mu napięcia czy co tam trzeba na nóżkach.
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- WieSiu
- Posty: 23309
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
S3ci0r, schemat to program tis.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23309
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
S3ci0r, len z Ciebie Powodzenia
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?p=227913
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=11739
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?p=227913
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=11739
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Po pierwsze - Witamyzbys9 pisze:Witam mam podobny problem. Zrobiłem przełącznik zespolony i działały, zgasiłem świtła i zapaliłem , niestety tylko tylnie przednie nie działają już. Macie jakiś pomysł ?
Po Drugie pod logiem masz cudowny napis "szukaj"
temat - rzeka
Pozdrawiam Novy
Mała zielona strzała na podtlenku
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
zapomniałem, już wrajtuję...
okazało się że przez przypadek włożyłem bezpiecznik nie w to miejsce, zamiast w gniazdo nr 8 to włożyłem w 10 czyli bezpiecznik od spryskiwaczy reflektorów po przełożeniu we właściwe wszystko wróciło do normy. nie wiem jak to się stało. kilka razy sprawdzałem ten bezpiecznik i był we właściwym miejscu, musiałem go jakoś zamienić za 3 albo 4 razem. podejrzewam że na początku padły obydwie żarówki a bezpiecznik był we właściwym miejscu, dopiero później zacząłem grzebać i musiałem pomieszać. dałem nowe żarówki i tylko lewa strona nie paliła, tył i przód. wcześniej sam tył świecił bez przodu z obydwu stron. gdyby nie to że wytargałem skrzynkę i rozebrałem ją na kawałki to bym się chyba nie pokapował bo musiałem wyciągnąć wszystkie bezpieczniki żeby to uczynić. oczywiście przed tym zrobiłem zdjęcie i poskładałem zgodnie z nim, więc już wtedy musiało być namieszane. dobrze że mnie coś podkusiło i sprawdziłem wszystkie bezpieczniki czy ich amperaż jest zgodny z rozpiską na klapce. w ten oto sposób znalazłem rozwiązanie zagadki :mrgreen:
zbys9, musisz:
1. sprawdzić czy obydwie żarówki są sprawne (żarówka W5W)
2. czy bezpieczniki są we właściwym miejscu i czy są niepoprzepalane (gniazdo nr 3 i nr 8, bezpiecznik 10A)
3. sprawdzić czy jest napięcie na gnieździe bezpiecznikowym po przekręceniu manetki (gniazda jak wyżej)
4. sprawdzić czy jest napięcie na zworce w skrzynce bezpieczników (gniazdo R18 - zielone)
5. sprawdzić czy jest napięcie na kostce na lampie (kolory kabli: reflektor kierowcy - pomarańczowo/fioletowy, reflektor pasażera - pomarańczowo/zielony)
6. sprawdzić czy jest napięcie na samym gnieździe żarówki
7. jeśli napięcie jest na bezpiecznikach a do lamp nie dochodzi to pozostaje ci sprawdzenie czy napięcie wychodzi ze skrzynki bezpieczników (długa podłużna wtyczka podłączona od spodu skrzynki bezpieczników, kolory kabli takie jak na kostkach lamp, ułożone obok siebie w poprzek wtyczki, nie po długości)
okazało się że przez przypadek włożyłem bezpiecznik nie w to miejsce, zamiast w gniazdo nr 8 to włożyłem w 10 czyli bezpiecznik od spryskiwaczy reflektorów po przełożeniu we właściwe wszystko wróciło do normy. nie wiem jak to się stało. kilka razy sprawdzałem ten bezpiecznik i był we właściwym miejscu, musiałem go jakoś zamienić za 3 albo 4 razem. podejrzewam że na początku padły obydwie żarówki a bezpiecznik był we właściwym miejscu, dopiero później zacząłem grzebać i musiałem pomieszać. dałem nowe żarówki i tylko lewa strona nie paliła, tył i przód. wcześniej sam tył świecił bez przodu z obydwu stron. gdyby nie to że wytargałem skrzynkę i rozebrałem ją na kawałki to bym się chyba nie pokapował bo musiałem wyciągnąć wszystkie bezpieczniki żeby to uczynić. oczywiście przed tym zrobiłem zdjęcie i poskładałem zgodnie z nim, więc już wtedy musiało być namieszane. dobrze że mnie coś podkusiło i sprawdziłem wszystkie bezpieczniki czy ich amperaż jest zgodny z rozpiską na klapce. w ten oto sposób znalazłem rozwiązanie zagadki :mrgreen:
zbys9, musisz:
1. sprawdzić czy obydwie żarówki są sprawne (żarówka W5W)
2. czy bezpieczniki są we właściwym miejscu i czy są niepoprzepalane (gniazdo nr 3 i nr 8, bezpiecznik 10A)
3. sprawdzić czy jest napięcie na gnieździe bezpiecznikowym po przekręceniu manetki (gniazda jak wyżej)
4. sprawdzić czy jest napięcie na zworce w skrzynce bezpieczników (gniazdo R18 - zielone)
5. sprawdzić czy jest napięcie na kostce na lampie (kolory kabli: reflektor kierowcy - pomarańczowo/fioletowy, reflektor pasażera - pomarańczowo/zielony)
6. sprawdzić czy jest napięcie na samym gnieździe żarówki
7. jeśli napięcie jest na bezpiecznikach a do lamp nie dochodzi to pozostaje ci sprawdzenie czy napięcie wychodzi ze skrzynki bezpieczników (długa podłużna wtyczka podłączona od spodu skrzynki bezpieczników, kolory kabli takie jak na kostkach lamp, ułożone obok siebie w poprzek wtyczki, nie po długości)
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
http://grakkus.republika.pl/naprawaprze ... wiatel.htm sprawdź styki w manetce u mnie to było to
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km