Prośba o zidentyfikowanie częśći

Moderator: Moderatorzy

Kalix

Prośba o zidentyfikowanie częśći

Post autor: Kalix »

Witam, chciałbym się na początku przywitać, gdyż to mój pierwszy post na forum:)
około miesiąca temu zakupiłem escorta mk5 1,6 efi 105km z 91 roku w kabriolecie, jest to moje pierwsze autko i jak dla mnie fajnie chodzi:) tylko dokucza mu gaśnięcie np przy dojeżdżaniu do świateł na sprzęgle lub jałowym biegu. Zacząłem szukać przyczyny i zostały już wymienione świece, kable zapłonowe, filtr oleju, paliwa oraz silnika. Niestety problem nie ustał. Zaglądając pod maskę usłyszałem syczenie, z tej oto części która przez poprzedniego właściciela była zaklejona taśmą izolacyjną:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po naciśnięciu membrany (która chyba została wykonana z dętki rowerowej) i zatkaniu dziurki, nie syczy, a silnik z 1100 obrotów spada na 1000.
Próbowałem już zatkać przewód, żeby powietrze tamtędy nie dochodziło, ale niestety mimo to dalej gaśnie. Jednak chciałbym się dowiedzieć co to jest i za co odpowiada, czy ma dopuszczać powietrze do silnika? Byłem w salonie Forda, ale niestety nie potrafili mi odpowiedzieć na żadne z tych pytań, więc zwracam się do was.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Kalix pisze:Byłem w salonie Forda, ale niestety nie potrafili mi odpowiedzieć na żadne z tych pytań
jak to w ASO tam znają sie tylko na no właśnie na czym :(
Zaraz pewnie Wiesiu , Yagr Ci podpowie o co kaman ;)
P.S zapodaj Foty Cabsa :D
Kalix

Post autor: Kalix »

Na prośbę;)
niestety nie mam swoich jeszcze więc pokażę z ogłoszenia:) w wyglądzie w zasadzie nic się nie zmieniło;)
Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4819
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

to nie jest czasem odma?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ELpYndoL pisze:Zaraz pewnie Wiesiu , Yagr Ci podpowie o co kaman
ja juz nie pamietam jak jest w tym silniku, moze lukas bedzie taki dobry i porobi zdjecia jak ta czesc jest w oryginalne podpieta i jak wyglada.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Kalix

Post autor: Kalix »

S3ci0r pisze:to nie jest czasem odma?
Odma z tego co wiem, to ta czarna plastikowa puszka, połączona wężami z silnikiem i filtrem powietrza.

To coś jest zakończeniem wężyka na którym jest jakby jakiś czujnik, który później idzie do przepustnicy.
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3376
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

Ładny Cabs, z Zenderem z przodu :)

Jak porobisz swoje fotki zarzuć w dziale z naszymi autami.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
*Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Kalix, a nie jest to czasem na kablach idących od pochłaniacza par paliwa?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kalix pisze:To coś jest zakończeniem wężyka na którym jest jakby jakiś czujnik, który później idzie do przepustnicy.
I to jest podpowiedź
Moim zdaniem jest to filterek , przez który zasysane jest powietrze do silniczka krokowego

Ale mogę się mylić :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze: Ale mogę się mylić :razz:
Nie "możesz" tylko mylisz się ;) W tym silniku zawór bocznikowy łapie powietrze gumowym przewodem podpiętym do króćca w plastykowej rurze dolotowej.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12944
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Sprawdze w moim ale musze wiedziec gdzie szukac :) ja sie na dieslach znam :( tak mniej wiecej ;)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Kalix

Post autor: Kalix »

Umiejscowienie tego czegoś zaznaczyłem czerwonym kółkiem w pierwszym poście:P ale zrobiłem jeszcze parę zdjęć, dla lepszego zobrazowania sprawy, dodatkowo podążyłem za rozgałęzieniem tego przewodu, który biegnie na początku przy kabinie, następnie idzie pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego (proszę się nie przejmować srebrną taśmą, ona zapobiega spadnięciu zbiornika z olejem wspomagania na pasek klinowy, a jest tak ponieważ pękł mi przewód łączący zbiornik z pompą i go skróciłem troche, przez co ściąga zbiornik na wybojach)
następnie jest jakiś kolejny chyba czujnik, a na końcu wchodzi do czarnej magicznej puszki plastikowej, która znajduje się pod prawym reflektorem. Próbowałem zrobić temu zdjęcie ale chyba lepiej będzie od spodu. Na ostatnich zdjęciach jest to ten czarny przewód z czerwonym paskiem który właśnie się kończy na tej puszce.

ObrazekObrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Kalix, a więc masz odpowiedź - to element systemu pochłaniacza par paliwa.
Pochłaniacz par paliwa to właśnie ta czarna magiczna puszka, przy niej masz elektrozawór pochłaniacza (nie żaden czujnik). drugi elektrozawór odzyskiwania par
paliwa jest na rurce przy tym czarnym plasticzku z membraną. Podejrzewam że właśnie tamtędy jest zasysane powietrze po otwarciu elektrozaworu odzyskiwania par paliwa i to powietrze ma za zadanie zassać opary paliwa do kolektora celem spalenia.

Przy okazji - puszka separatora oleju podpięta do odmy dla prawidłowego działania powinna być umieszczona pionowo.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Kalix

Post autor: Kalix »

dzięki, a czy może on mieć wpływ na gaśnięcie?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Kalix, Jako tako nie powinien, co najwyżej może powodować podwyższone obroty ale nigdy nie miałem okazji tego testować. Lepiej sprawdź wszystkie wtyczki i stan kabelków przy czujniku położenia przepustnicy, czujniku halla - w zasadzie możesz sobie wszystkie czujniki pomierzyć.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ