Niedziałająca dmuchawa - pytanie laika
Moderator: Moderatorzy
Niedziałająca dmuchawa - pytanie laika
Witam wszystkich serdecznie!
Tak jak w nazwie tematu, mam problemy z działaniem dmuchawy. Pewnego pięknego dnia zaczęła działać bardzo słabo, przy następnym odpaleniu silnika nie dawała już znaku życia (na żadnym biegu, wcześniej działała tylko na 3). Przekopałem się przez całą masę tematów opisujących naprawę, więc teoretycznie wiem co trzeba robić. Problem jednak w tym, że każdy chwyta pierwszy raz za śrubokręt. Chciałbym najpierw sprawdzić, czy sama dmuchawa jest sprawna. W tym celu muszę podłączyć zasilanie bezpośrednio z akumulatora. No i tutaj pada moje absurdalne pytanie - jak to zrobić? Dokopałem się do rezystora dmuchawy (poniżej zdjęcia), ale jak bezpośrednio doprowadzić zasilanie? Krokodylkami spiąć + na aku z wyjściami rezystora? Totalnie się nie znam na elektryce, a zanim oddam sprzęt do mechanika chciałbym zawęzić obszar poszukiwań usterki. Więc prosiłbym o jakiś opis jak to dokładnie mam zrobić, najlepiej słowami na tyle prostymi, żeby przedszkolak zrozumiał
http://zapodaj.net/3354f47cf7af9.jpg.html
http://zapodaj.net/dc2e3d0723417.jpg.html
http://zapodaj.net/c1b0d44058555.jpg.html
Tak jak w nazwie tematu, mam problemy z działaniem dmuchawy. Pewnego pięknego dnia zaczęła działać bardzo słabo, przy następnym odpaleniu silnika nie dawała już znaku życia (na żadnym biegu, wcześniej działała tylko na 3). Przekopałem się przez całą masę tematów opisujących naprawę, więc teoretycznie wiem co trzeba robić. Problem jednak w tym, że każdy chwyta pierwszy raz za śrubokręt. Chciałbym najpierw sprawdzić, czy sama dmuchawa jest sprawna. W tym celu muszę podłączyć zasilanie bezpośrednio z akumulatora. No i tutaj pada moje absurdalne pytanie - jak to zrobić? Dokopałem się do rezystora dmuchawy (poniżej zdjęcia), ale jak bezpośrednio doprowadzić zasilanie? Krokodylkami spiąć + na aku z wyjściami rezystora? Totalnie się nie znam na elektryce, a zanim oddam sprzęt do mechanika chciałbym zawęzić obszar poszukiwań usterki. Więc prosiłbym o jakiś opis jak to dokładnie mam zrobić, najlepiej słowami na tyle prostymi, żeby przedszkolak zrozumiał
http://zapodaj.net/3354f47cf7af9.jpg.html
http://zapodaj.net/dc2e3d0723417.jpg.html
http://zapodaj.net/c1b0d44058555.jpg.html
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dokładnie tak ale - radzę umieścić żarówkę po drodze z aku do krokodylka BOPysio pisze: Krokodylkami spiąć + na aku z wyjściami rezystora?
Bo gdybyś zrobił jakieś zwarcie do żarówka zaświeci i nic więcej się nie stanie a jeśli nie będzie żarówki to zrobisz zwarcie
Jeśli z żarówką będziesz zapodawał prunda to żarówka zacznie się żarzyć ale wiatrak ruszy - trochę wolniej - ale ruszy
Oczywiście jeśli jest sprawny
Jeśli ruszy to zapodaj prunda na wejście każdej z opornic - sprawdzisz wtedy rezystory czy są OK
Jeśli tak to będziesz musiał dorwać się do puszki bezpiecznikowej - niestety
Co do puszki bezpiecznikowej to ten temat może troche Ci pomoże
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=2480
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Kabel do żarówki i drugi z żarówki do krokodylka
Czyli połączenie szeregowe
Żarówka samochodowa 12V - obojetnie jaka
Może być reflektorowa lub pomocnicza ( np od kierunku czy wstecznego)Żaróka pełni w tym obwodzie rolę bezpiecznika - który się nie przepali
Czyli połączenie szeregowe
Żarówka samochodowa 12V - obojetnie jaka
Może być reflektorowa lub pomocnicza ( np od kierunku czy wstecznego)Żaróka pełni w tym obwodzie rolę bezpiecznika - który się nie przepali
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- kupiec
- Posty: 12723
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ostatnio kega podobny problem mial w pastuchu, u niego po prostu pomoglo czyszczenie silnika i smarowanie tulei/lozysk bo nie wiem co on tam mial a nie potrafil wytlumaczyc jemu dzialala tylko dmuchawa na 3 biegu jak przywalil w deske
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Dmuchawa podłączona na krótko - brak oznak życia. Więc wychodzi na to, że część do wymiany. Trochę nadziei dał mi kupiec, bo jakiś czas temu jak dmuchawa nie zadziałała, to po uderzeniu w deskę ruszyła. Zajrzałem dzisiaj właśnie pod deskę, ale na oko wszystko jest tam ok. W każdym razie dziękuję bardzo za pomoc
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Pysio, w wersji bez klimy wyjęcie wiatraka nie jest trudne o ile zdejmiesz plastikowa ściankę grodziowa,max 10 srubek do odkrecenia i będziesz wszystko wiedział, najwyżej nowy wentylator przy okazji sobie założysz i oszczędzisz wg mnie 100zł na robociznie. A może też da radę stary naprawić to będzie prawie darmowa sprawa
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, 17:05 przez WieSiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Dzisiaj rano wsiadam do samochodu, odpalam i tak sentymentalnie przekręcam pokrętło od nawiewu... I dmuchawa działa, magia. Pobawiłem się chwilę, gasiłem samochód i zapalałem ponownie, a dmuchawa dalej chodzi. Gdy wyciągnąłem kluczyki, zamknąłem drzwi, otworzyłem i odpaliłem - dmuchawa znowu znikła. Po prostu zgłupiałem. Finalnie samochód trafił do elektryka samochodowego, bo jeżeli to jakieś przepięcie na kablach - to patrząc po moim pierwszym poście lepiej, żebym się do tego nie zabierał