Silnik krokowy
Moderator: Moderatorzy
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Silnik krokowy
Mam Wiesiu do Ciebie prośbę abyś opisał mi jak rozkłada się silnik krokowy i na czo trzeba zwrócić uwagę?


kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Naprawa silnika krokowego w silnikach 1.1, 1.3 i 1.4 na monowtrysku polega na wyczyszczeniu styków krańcowych, do których jest dostęp dopiero po rozłożeniu silnika krokowego. Ale zacznijmy od początku:
1. Najpierw musisz wyjąć silnik krokowy z samochodu, znajduje się przy układzie wtryskowym i przy przepustnicy (w silnikach 1.1 i 1.3 pod obudowa filtra powietrza)
2. kolejny krok to położenie na „stół operacyjny” nieszczęśliwy silnik krokowy
Cóż teraz począć? Pomogą zdjęcia. Musimy dostać się pod obudowę silnika krokowego (ta plastikowa cześć). Okazuje się ze jest to banalne, wystarczy wziąć płaski śrubokręt (płaski i szeroki) i podważyć w miejscach gdzie zaznaczyłem na czerwono. Przez to plastik wyskoczy z mocowań i będziemy mieli dostęp do kawałka wnętrzności silniczka. Ale moment, coś nie idzie??? Po prostu trzeba troszkę mocniej pociągnąć ta plastikowa osłonę, ale oczywiście z rozwaga, żeby nie uszkodzić przewodów.




3. No i nastał moment najważniejszy, czyli co tutaj właściwie może się popsuć?? Ano może. Uszkodzeniu ulęgają styki które są na tej jakby złotej blaszce. Może uszkodzenie to złe słowo, bo tak na prawdę go nie widać. Teraz trzeba wziąć do ręki miernik i w miejscach gdzie zaznaczyłem na żółto podłączać go w trybie testu diody. I teraz tak: trzymając przyłożone końcówki miernika naciskasz blaszkę, tak, żeby obwód został przerwany, następnie ja puszczasz i patrzysz czy połączenie pomiędzy nimi przewodzi. Jeśli nie, to trzeba je poprawić, najlepiej troszkę poskrobać malutkim śrubokrętem styki, ale tylko wtedy gdy widać bród, jeśli brudu nie ma, to pozostaje poodginać blaszki, tak żeby mocniej się wzajemnie dociskały. Teraz wracamy do sprawdzania czy jest już połączenie i tak dla pewności kilka razy każda z blaszek sprawdzamy (naciskając na nią i puszczając przy podpiętym mierniku). Jeśli już wszystko jest ok., to znaczy, że Twój silniczek krokowy powinien od tej pory działać dobrze (ciekawe na jak długo
).

4. Kolejna rzeczą jaka możesz zrobić, to podokręcać śrubki zaznaczone przeze mnie kolorem żółtym.

5. Na tym etapie pozostaje już złożyć wszystko do kupy, podłączyć do samochodu i cieszyć się prawidłowymi obrotami
Mam nadzieje, ze opis jest dokladny i przejrzysty. Wrazie problemow zapraszam do zadawania pytan
POWODZENIA
WieSiu666
1. Najpierw musisz wyjąć silnik krokowy z samochodu, znajduje się przy układzie wtryskowym i przy przepustnicy (w silnikach 1.1 i 1.3 pod obudowa filtra powietrza)
2. kolejny krok to położenie na „stół operacyjny” nieszczęśliwy silnik krokowy





3. No i nastał moment najważniejszy, czyli co tutaj właściwie może się popsuć?? Ano może. Uszkodzeniu ulęgają styki które są na tej jakby złotej blaszce. Może uszkodzenie to złe słowo, bo tak na prawdę go nie widać. Teraz trzeba wziąć do ręki miernik i w miejscach gdzie zaznaczyłem na żółto podłączać go w trybie testu diody. I teraz tak: trzymając przyłożone końcówki miernika naciskasz blaszkę, tak, żeby obwód został przerwany, następnie ja puszczasz i patrzysz czy połączenie pomiędzy nimi przewodzi. Jeśli nie, to trzeba je poprawić, najlepiej troszkę poskrobać malutkim śrubokrętem styki, ale tylko wtedy gdy widać bród, jeśli brudu nie ma, to pozostaje poodginać blaszki, tak żeby mocniej się wzajemnie dociskały. Teraz wracamy do sprawdzania czy jest już połączenie i tak dla pewności kilka razy każda z blaszek sprawdzamy (naciskając na nią i puszczając przy podpiętym mierniku). Jeśli już wszystko jest ok., to znaczy, że Twój silniczek krokowy powinien od tej pory działać dobrze (ciekawe na jak długo


4. Kolejna rzeczą jaka możesz zrobić, to podokręcać śrubki zaznaczone przeze mnie kolorem żółtym.

5. Na tym etapie pozostaje już złożyć wszystko do kupy, podłączyć do samochodu i cieszyć się prawidłowymi obrotami

Mam nadzieje, ze opis jest dokladny i przejrzysty. Wrazie problemow zapraszam do zadawania pytan

POWODZENIA
WieSiu666
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a jednak inni tez stosuja ta sama metode naprawy silniczkow krokowych co ja
Przez przypadek to znalazlem. I co najciekawsze ten silniczek krokowy jest w mondeo uzywany przy silniku TD 


Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
a w silniku 16v nie mozna rozebrac silniczka krokowego i tu jest caly pies pogrzebany
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
mozna wczysci ale tylko jedna jego czesc do drugiej nie mozna sie dostac
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
tomi_73, jak masz taki krokowiec jak na fotkach na tym forum,to nie ma sensu kupowac nowego. Bez problemu sam go doczyscisz 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Witam wszystkich.Zainteresowałem się tematem ponieważ niedawno również rozkładałem krokowy.W moim przypadku niewiele to pomogło.Essi gasnąl mi przy zejściu na wolne obroty.Problem tkwił gdzie indziej.Wystarczyło stłumić dopływ powietrza do filtra poprzez zaklejenie dziury w przednim pasie kawałkiem taśmy.Sposób niekonwencjonalny ale bardzo skuteczny.WieSiu pisze:tomi_73, jak masz taki krokowiec jak na fotkach na tym forum,to nie ma sensu kupowac nowego. Bez problemu sam go doczyscisz

Obecnie borykam się z innym problemem.Na benzynie po dodaniu gazu auto mi się dławi i po chwili dopiero ciągnie.Mam chyba uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.Pomiar rezystancji pomiędzy przewodami żółtym i zielonym to ok. 3,8 do 4,25k co nijak się niema do tego co piszą w książce.Jak ktoś mógłby sprawdzić jak to wygłąda w praktyce byłbym bardzo wdzięczny.Czujnik w każdym modelu jest inny(chyba).
Pozdrowionka.
- Yagr
- Posty: 14643
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nie wiem na 100% bo mam inny silnik ale wg książki rezystencja czujnika położenia przepustnicy między stykami"26"i"46": 3000-5500omów czyli jeśli mierzyłeś właśnie to to jest w normietomi_73 pisze:rezystancji pomiędzy przewodami żółtym i zielonym to ok. 3,8 do 4,25k

dla informacji: między "47" i "46" powinno być: 900-1700omów a między "26" a "47" też 3000-5500 ( bo to jest 3k-5.5k

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
kOLEDZY A W ESKORCIE 16 16V Z WIELOPUKTOWYM WTRYSKEM TESZ TAK WYGLADA SILNICZEK KROKOWY ,
TAK WYGLADA JEGO NAPRAWA?
----------------------------------------------------------------------------------------------------
kOLEDZY A W ESKORCIE 16 16V Z WIELOPUKTOWYM WTRYSKEM TESZ TAK WYGLADA SILNICZEK KROKOWY ,

----------------------------------------------------------------------------------------------------