Silnik krokowy

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Silnik krokowy

Post autor: robertford »

Mam Wiesiu do Ciebie prośbę abyś opisał mi jak rozkłada się silnik krokowy i na czo trzeba zwrócić uwagę?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23578
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Naprawa silnika krokowego w silnikach 1.1, 1.3 i 1.4 na monowtrysku polega na wyczyszczeniu styków krańcowych, do których jest dostęp dopiero po rozłożeniu silnika krokowego. Ale zacznijmy od początku:
1. Najpierw musisz wyjąć silnik krokowy z samochodu, znajduje się przy układzie wtryskowym i przy przepustnicy (w silnikach 1.1 i 1.3 pod obudowa filtra powietrza)
2. kolejny krok to położenie na „stół operacyjny” nieszczęśliwy silnik krokowy :) Cóż teraz począć? Pomogą zdjęcia. Musimy dostać się pod obudowę silnika krokowego (ta plastikowa cześć). Okazuje się ze jest to banalne, wystarczy wziąć płaski śrubokręt (płaski i szeroki) i podważyć w miejscach gdzie zaznaczyłem na czerwono. Przez to plastik wyskoczy z mocowań i będziemy mieli dostęp do kawałka wnętrzności silniczka. Ale moment, coś nie idzie??? Po prostu trzeba troszkę mocniej pociągnąć ta plastikowa osłonę, ale oczywiście z rozwaga, żeby nie uszkodzić przewodów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

3. No i nastał moment najważniejszy, czyli co tutaj właściwie może się popsuć?? Ano może. Uszkodzeniu ulęgają styki które są na tej jakby złotej blaszce. Może uszkodzenie to złe słowo, bo tak na prawdę go nie widać. Teraz trzeba wziąć do ręki miernik i w miejscach gdzie zaznaczyłem na żółto podłączać go w trybie testu diody. I teraz tak: trzymając przyłożone końcówki miernika naciskasz blaszkę, tak, żeby obwód został przerwany, następnie ja puszczasz i patrzysz czy połączenie pomiędzy nimi przewodzi. Jeśli nie, to trzeba je poprawić, najlepiej troszkę poskrobać malutkim śrubokrętem styki, ale tylko wtedy gdy widać bród, jeśli brudu nie ma, to pozostaje poodginać blaszki, tak żeby mocniej się wzajemnie dociskały. Teraz wracamy do sprawdzania czy jest już połączenie i tak dla pewności kilka razy każda z blaszek sprawdzamy (naciskając na nią i puszczając przy podpiętym mierniku). Jeśli już wszystko jest ok., to znaczy, że Twój silniczek krokowy powinien od tej pory działać dobrze (ciekawe na jak długo :) ).

Obrazek

4. Kolejna rzeczą jaka możesz zrobić, to podokręcać śrubki zaznaczone przeze mnie kolorem żółtym.

Obrazek

5. Na tym etapie pozostaje już złożyć wszystko do kupy, podłączyć do samochodu i cieszyć się prawidłowymi obrotami :)

Mam nadzieje, ze opis jest dokladny i przejrzysty. Wrazie problemow zapraszam do zadawania pytan :)
POWODZENIA

WieSiu666
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23578
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a jednak inni tez stosuja ta sama metode naprawy silniczkow krokowych co ja :) Przez przypadek to znalazlem. I co najciekawsze ten silniczek krokowy jest w mondeo uzywany przy silniku TD :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

a w silniku 16v nie mozna rozebrac silniczka krokowego i tu jest caly pies pogrzebany
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Czyli , że co wywlić i kupić nowy ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3483
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

simo pisze:w silniku 16v nie mozna rozebrac silniczka krokowego
i dobrze Wam tak :grin: , zachciało się nowości i Ford Was udupił :mrgreen:
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

mozna wczysci ale tylko jedna jego czesc do drugiej nie mozna sie dostac
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

darcun4 pisze:i dobrze Wam tak :grin: , zachciało się nowości i Ford Was udupił :mrgreen:
Wychodzącz tego założenia mieszkali byśmy jeszcze na drzewach :)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Patryk

Post autor: Patryk »

Ja ostatnio mialem ciekawa historie z silniczkiem a mianowicie zablokowal mi sie w najnizszej pozycji :!: i mialem obroty w okolicy 800/min i jak pieknie schodzil z 3000 na te 800 tylko na skrzyzowaniu jak stanolem to mialem zonka bo musialem troszeczke gazu dodawac zeby nie zgasl :razz:
tomi_73

Post autor: tomi_73 »

jamszoł pisze:Czyli , że co wywlić i kupić nowy ?
Pozdrowienia dla wszystkich posiadaczy Escortów,w szczególności dla ziomka Jamszoła.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23578
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tomi_73, jak masz taki krokowiec jak na fotkach na tym forum,to nie ma sensu kupowac nowego. Bez problemu sam go doczyscisz :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tomi_73

Post autor: tomi_73 »

WieSiu pisze:tomi_73, jak masz taki krokowiec jak na fotkach na tym forum,to nie ma sensu kupowac nowego. Bez problemu sam go doczyscisz :)
Witam wszystkich.Zainteresowałem się tematem ponieważ niedawno również rozkładałem krokowy.W moim przypadku niewiele to pomogło.Essi gasnąl mi przy zejściu na wolne obroty.Problem tkwił gdzie indziej.Wystarczyło stłumić dopływ powietrza do filtra poprzez zaklejenie dziury w przednim pasie kawałkiem taśmy.Sposób niekonwencjonalny ale bardzo skuteczny. :smile:
Obecnie borykam się z innym problemem.Na benzynie po dodaniu gazu auto mi się dławi i po chwili dopiero ciągnie.Mam chyba uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.Pomiar rezystancji pomiędzy przewodami żółtym i zielonym to ok. 3,8 do 4,25k co nijak się niema do tego co piszą w książce.Jak ktoś mógłby sprawdzić jak to wygłąda w praktyce byłbym bardzo wdzięczny.Czujnik w każdym modelu jest inny(chyba).
Pozdrowionka.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

tomi_73 pisze:rezystancji pomiędzy przewodami żółtym i zielonym to ok. 3,8 do 4,25k
nie wiem na 100% bo mam inny silnik ale wg książki rezystencja czujnika położenia przepustnicy między stykami"26"i"46": 3000-5500omów czyli jeśli mierzyłeś właśnie to to jest w normie ;)
dla informacji: między "47" i "46" powinno być: 900-1700omów a między "26" a "47" też 3000-5500 ( bo to jest 3k-5.5k :grin: ).
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
tomi_73

Post autor: tomi_73 »

Witam i dzięki Yagr.Myślę teraz że napewno jest strzelony ten czujnik bo pomiędzy pozostałymi mam przerwę.
Deivids

Post autor: Deivids »

-----------------------------------------------------------------------------------------------------



kOLEDZY A W ESKORCIE 16 16V Z WIELOPUKTOWYM WTRYSKEM TESZ TAK WYGLADA SILNICZEK KROKOWY , :mrgreen: TAK WYGLADA JEGO NAPRAWA?


----------------------------------------------------------------------------------------------------
Zablokowany