Naprawa przełącznika zespolonego
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22185
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zawsze można przerobić na oryginał na przykład od Mondka i też będzie dobrze .
Masz wtedy załanczanie jeszcze dodatkowo przednich i tylnych przeciwmgielnych. Zawsze to Ford.
Czymś takim się dziś bawiłem sprawdzając Mondeo MK I - jutro mój ojciec kupuje a ja go sprawdzałem . Jako niby fachowiec.
Masz wtedy załanczanie jeszcze dodatkowo przednich i tylnych przeciwmgielnych. Zawsze to Ford.
Czymś takim się dziś bawiłem sprawdzając Mondeo MK I - jutro mój ojciec kupuje a ja go sprawdzałem . Jako niby fachowiec.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22185
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dokładnie raz w prawo - postojówki - dwa światła mijania - pociągasz raz do siebie - przeciwmgielne tylne - dwa razy do siebie przeciwmgielne tylne i przednie.
Raz w lewo - lewe postojówki - dwa razy w lewo - prawe postojówki.
a przy kierownicy zostaje tylko migacz i zmiana mijania/drogowe i migawka.
Raz w lewo - lewe postojówki - dwa razy w lewo - prawe postojówki.
a przy kierownicy zostaje tylko migacz i zmiana mijania/drogowe i migawka.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22185
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Roger, nie pisz tego samego w różnych tematach bo dodatkowo zaśmiecasz forum.
Wiesiu Ci podpowiedział już co można zrobić.
Jeśli czujesz się na siłach - ręce Ci się nie trzesą - masz nerwy na postronku - to możesz naprawić .
Na forum ( opcja szukaj ) znajdziesz fotorelację z naprawy przełącznika.
Jeśli nie czujesz się na siłach to wejdź na Allegro i kup używany.
Wiesiu Ci podpowiedział już co można zrobić.
Jeśli czujesz się na siłach - ręce Ci się nie trzesą - masz nerwy na postronku - to możesz naprawić .
Na forum ( opcja szukaj ) znajdziesz fotorelację z naprawy przełącznika.
Jeśli nie czujesz się na siłach to wejdź na Allegro i kup używany.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Witam odświeze trochę ten temat. Mam pytanko odnośnie tych silikonowych gumek. Gdzie one dokładnie mają się znajdować? Przy rozkładaniu wysypały mi się i nie mam pojęcia gdzie trzeba je założyć, a długimi mi rzuca jak głupi.cidzej pisze:...odnośnie mrugania długimi to odpowiadają za to takie silikonowe gumeczki (w kształcie stożków), jak sie uszkodza czy spadna to zaczyna rzucac dlugimi swiatlami...
Mam pytanie. jak rozebrać to coś od świateł drogowych i mijania? bo mozole się i nawet ten niemiecki opis mi nie pomaga co jest zamieszczony. A mam pytanie do świateł mijania jakie kolory są przewodów od styków. ponieważ mam MK5 i tu jest przełacznik świateł gdzie styki są podłączone takimi kablami czerwony, biały, zielony, czarny. Wiem ze z tylu przełacznika są numery tu gdzie wpina się kostkę, podajcie mi numery na światła mijania i światła drogowe. Bo nie chcę spitolić sobie instalacji.
- Yagr
- Posty: 14579
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Naprawa przełącznika zespolonego uzupełnienie
Temat "Naprawa przełącznika zespolonego" został zamknięty - proszę moderatora o przeniesienie do niego zawartości tego tematu.
Zabrałem się za złożenie rozwalonego od 3 lat przełącznika zespolonego i myślę że kilka dodatkowych zdjęć przełącznika z MK5 będzie dobrym uzupełnieniem tamtego tematu. Przy okazji okazało się że przez te lata gdy rozebrany zespolony poniewierał się gdzieś w piwnicy znikły z niego 2 małe kulki stykowe, które będę musiał jakoś dobrać... Pewnie łożyska rowerowe będą dobrym źródłem części ponadto po rozpięciu manetki porozpinały mi się wszystkie styki do niej prowadzące i czeka mnie znalezienie właściwego układu kabelków metodą prób i błędów - no, chyba że ktoś ma to rozpisane dla Mk5
Zwracajcie szczególną uwagę na drucik blokujący włącznik świateł awaryjnych, kołyskę, i białe kostki przesuwne ze stykami - lubią wypadać. Przy wymianie kabelków dobierajcie kabelki najbardziej elastyczne - z linką w środku - dobre są kable z niektórych słuchawek. One ciągle pracują i zbyt sztywny kabelek szybko się urwie. Jeśli będziecie wymieniać konektorki na kablach to w miarę możliwości wybierajcie te najkrótsze. Rozbierajcie przełączki ostrożnie i zapisujcie albo fotografujcie układ przed rozłożeniem - to bardzo pomaga w późniejszym składaniu. Są różne rodzaje przełączników zespolonych - w Mk7 kolory kabelków są inne i inaczej tez rozbiera się manetki.
W tym przedstawionym przełączniku końcówka manetki jest w manetce kotwiona trzpieniem. Jest z tym nie lada kłopot przy rozbiórce. Ja radziłem sobie poprzez wepchnięcie tego trzpienia głębiej. Ale wtedy też wcale lekko się tego środka z manetki nie wyciąga bo jest wprasowywana dość mocno. Trzeba delikatnie podważać i stopniowo wyciągać uważając aby nie uszkodzić. To że w środku się plastik trochę pokrzywi to nie problem ale nie połamcie manetki. Ten trzpień trzeba przed montażem wyjąć i po montażu wstawić poprzez otworek w boku manetki.
Zabrałem się za złożenie rozwalonego od 3 lat przełącznika zespolonego i myślę że kilka dodatkowych zdjęć przełącznika z MK5 będzie dobrym uzupełnieniem tamtego tematu. Przy okazji okazało się że przez te lata gdy rozebrany zespolony poniewierał się gdzieś w piwnicy znikły z niego 2 małe kulki stykowe, które będę musiał jakoś dobrać... Pewnie łożyska rowerowe będą dobrym źródłem części ponadto po rozpięciu manetki porozpinały mi się wszystkie styki do niej prowadzące i czeka mnie znalezienie właściwego układu kabelków metodą prób i błędów - no, chyba że ktoś ma to rozpisane dla Mk5
Zwracajcie szczególną uwagę na drucik blokujący włącznik świateł awaryjnych, kołyskę, i białe kostki przesuwne ze stykami - lubią wypadać. Przy wymianie kabelków dobierajcie kabelki najbardziej elastyczne - z linką w środku - dobre są kable z niektórych słuchawek. One ciągle pracują i zbyt sztywny kabelek szybko się urwie. Jeśli będziecie wymieniać konektorki na kablach to w miarę możliwości wybierajcie te najkrótsze. Rozbierajcie przełączki ostrożnie i zapisujcie albo fotografujcie układ przed rozłożeniem - to bardzo pomaga w późniejszym składaniu. Są różne rodzaje przełączników zespolonych - w Mk7 kolory kabelków są inne i inaczej tez rozbiera się manetki.
W tym przedstawionym przełączniku końcówka manetki jest w manetce kotwiona trzpieniem. Jest z tym nie lada kłopot przy rozbiórce. Ja radziłem sobie poprzez wepchnięcie tego trzpienia głębiej. Ale wtedy też wcale lekko się tego środka z manetki nie wyciąga bo jest wprasowywana dość mocno. Trzeba delikatnie podważać i stopniowo wyciągać uważając aby nie uszkodzić. To że w środku się plastik trochę pokrzywi to nie problem ale nie połamcie manetki. Ten trzpień trzeba przed montażem wyjąć i po montażu wstawić poprzez otworek w boku manetki.
- Załączniki
-
- zespolony - końcówka manetki świateł.jpg (546.3 KiB) Przejrzano 11553 razy
-
- zespolony - końcówka manetki świateł, miejsce na kulki i ich styki.jpg (1.22 MiB) Przejrzano 11552 razy
-
- zespolony - końcówka manetki świateł, miejsce na kulki.jpg (965.18 KiB) Przejrzano 11552 razy
-
- zespolony - podłączenie kabelków manetki świateł.jpg (1.33 MiB) Przejrzano 11551 razy
-
- zespolony - podłączenie kabelków manetki wycieraczek.jpg (1.26 MiB) Przejrzano 11552 razy
-
- zespolony - styki dla manetkiświateł oraz kołyska.jpg (1.42 MiB) Przejrzano 11552 razy
-
- zespolony - styki manetki wycieraczek.jpg (1.81 MiB) Przejrzano 11555 razy
-
- zespolony - trzpień mocujący końcówkę manetki w obudowie manetki.jpg (1.12 MiB) Przejrzano 11643 razy
-
- zespolony - zatrzask-blokada włącznika awaryjnych.jpg (593.82 KiB) Przejrzano 11552 razy
Ostatnio zmieniony 08 maja 2010, 17:04 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23432
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
świetny opis i fotki,dzięki Yagr że Ci się chciało. Dobrze wiedzieć jak ta nametka jest zbudowana,bo to jest jedyny element którego nie rozbierałem w tym przełączniku (i nametki z 6stopniową regulacja wycieraczki też nie rozbierałem). Jak ta kopułkę od włącznika świateł wyciągnąć nie niszcząc wyglądu kopułki ani nie łamiąc niczego ?
Daj też linka z tym tematem do którego chcesz podpiac ten bo ja na komórce nie umiem go znaleźć...
Daj też linka z tym tematem do którego chcesz podpiac ten bo ja na komórce nie umiem go znaleźć...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982