Czy mozna tak zamontowac filtr stozkowy
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
oczywiście że to bzdura ale, ale, stożek powinno sie tak zamontować aby jak najmniej ciepłego dostawał, można zastosować jakąś osłoną albo w ogóle odseparować filtr od silnika i skierować na niego powietrze z wlotu - im chłodniejsze powietrze wpada do silnika tym więcej go wchodzi do cylindra. Więcej powietrza=większa moc
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Zrób tak jak Ci Yagr napisał. Odseparuj filtr od reszty silnika (jakaś scianka z blachy itp) oraz (lub) puść rure (taka aluminiowa karbowana od wentylacji powinna zdać egzamin, w każdym budowlanym hiperdupermarkecie dostaniesz ) prosto z wlotu w zderzaku do filtra. Jest tam trochę miejsca i można to wykonać. Filtr może nawet byc delikatnie wsadzony w tą rurę (albo nawet cały jak się zmieści) i problem z zasysaniem ciepłego powietrza będziesz miał z głowy
Niewykluczone. Mam wrażenie, że jak jest jeszcze niezbyt ciepły jest mocniejszy, idzie super, a później jak się już porządnie nagrzeje to wydawał się delikatnie słabszy.emceha pisze:Hmmm o tym że ciepłe powietrze zasysyane przez filtr do silnika może powodowac spadek mocy słyszałem i spotkałem sie z tym...
Użytkowników filtrów stożkowych można podzielić na trzy grupy: zauważających pozytywny efekt, niewyczuwających uchwytnej różnicy i rozczarowanych. Zapewne wszyscy mają racje, a różnice biorą się z tąd, że różne są w różnych samochodach filtry wraz z kanałami dolotowymi powietrza. Mój wyglądał marnie i zapewne dlatego odczułem wyraźną różnice po wymianie. Żeby tylko więcej nie chciał palić...
Pozdr.
Obudowałem filtr i zrobiłem dolot od spodu przy zderzaku za pomocą rury o średnicy 10 cm, więc za cienka chyba nie powinna być.
Mam jeszcze jedno pytanie: Czy pianka poliuretanowa wytrzyma temperaturę jaka panuje pod maską silnika? Ponieważ cała obudowa i dolot zrobiłem z aluminium, więc aby zmniejszyć wymiane ciepła pokryłem obudowe filtra i rure dolotową pianką poliuretanową.
Pozdr.
Mam jeszcze jedno pytanie: Czy pianka poliuretanowa wytrzyma temperaturę jaka panuje pod maską silnika? Ponieważ cała obudowa i dolot zrobiłem z aluminium, więc aby zmniejszyć wymiane ciepła pokryłem obudowe filtra i rure dolotową pianką poliuretanową.
Pozdr.