chłodzenie a w zasadzie jego brak
Moderator: Moderatorzy
chłodzenie a w zasadzie jego brak
Witam wszystich
Jestem nowy w temcie Escorta i mam nastepujące problem/pytanie.
Po przejechniu nawet niewielkiej odległosći np.5 km badrzo wzrasta temperatura w silniku ( wskaźnik szybko mknie w górę, po takiej odległości jest na 1/2 ) a samego silnika nie da sie dotknąć ( parzy). Wogóle wentylator sie nie włacza, jak stwierdzić czy wogóle chłodnica działa?.
Nie wiem czy to cos wspolenego z ta awarią ale tydzień temu wymieniałem przewód podciśnienia i zauważułem iż z zwiji przewodów z których jeden biegnie do silnika ( wskaźnik temperatuty) jest nie podłaczony jakiś inny przewód brązowo biały ( zatrzaskowy osłoniety 2 malutkie wyjścia) nigdzie nie potrafie znaleść gdzie on powinien być podłączony i czy wogółe powinien.
Kolega poinformował mnie iz może to być termostat, ja to sie potwierdzi czy opreacja wymiany termostatu jest na tyle prosta że można ją wykonać mechanik - amator??
Z góry dzięki
Jestem nowy w temcie Escorta i mam nastepujące problem/pytanie.
Po przejechniu nawet niewielkiej odległosći np.5 km badrzo wzrasta temperatura w silniku ( wskaźnik szybko mknie w górę, po takiej odległości jest na 1/2 ) a samego silnika nie da sie dotknąć ( parzy). Wogóle wentylator sie nie włacza, jak stwierdzić czy wogóle chłodnica działa?.
Nie wiem czy to cos wspolenego z ta awarią ale tydzień temu wymieniałem przewód podciśnienia i zauważułem iż z zwiji przewodów z których jeden biegnie do silnika ( wskaźnik temperatuty) jest nie podłaczony jakiś inny przewód brązowo biały ( zatrzaskowy osłoniety 2 malutkie wyjścia) nigdzie nie potrafie znaleść gdzie on powinien być podłączony i czy wogółe powinien.
Kolega poinformował mnie iz może to być termostat, ja to sie potwierdzi czy opreacja wymiany termostatu jest na tyle prosta że można ją wykonać mechanik - amator??
Z góry dzięki
M5K, na początku witam na naszym forum
Co do twojego problemu to faktycznie może to być termostat: Wymiana jest zasadniczo prosta. Musisz odszukać obudowę termostatu (jest gdzieś przykręcona do bloku silnika i wychodzą z niej minimum 3 węże, dwa grubsze i jeden cieńszy). Rozkręcasz ją i w jej środku znajduje się termostat (tylko operację przeprowadzaj na zimnym siniku bo wyleci Ci na bank trochę chłodziwa). Koszt nowego wacha się w granicach od 25 do 37 zeta. Musisz pamiętać o uszczelce pomiędzy obudowę a blok silnika. Wkładasz nowy, składasz obudowę, zakładasz uszczelkę i przykręcasz do bloku. Uzupełniasz chłodziwo, odpowietrzasz układ i w drogę
Wiatrak możesz sprawdzić w następujący sposób: zlokalizuj czujnik termiczny (będzie wpięty w gruuuby wąż idący do chłodnicy chociaż może być wpiety w obudowę termostatu - musisz poczekać na wypowiedź osób które mają taki sam silnik), wypnij z niego przewody i zetknij je na włączonym zapłonie. Jeśli wiatrak zagada to masz czujnik do wymiany. Koszt nie powninien przekroczyć 40 zeta.
Ja mam podobny problem. Objawy są takie same jak u Ciebie z tym że u mnie dodatkowo układ tak jakby sie zapowietrzał, płyn się gotuje a w zbiorniczku wyrównawczym jest jeden wielki bulgot
Ja mam na 100% uszczelkę pod głowicą do wymiany (ale się co niektórzy ucieszą że w końcu przyznałem im rację
) ale u Ciebie wymiana terostatu i czujnika włączenia wiatraka powinna pomóc 

Co do twojego problemu to faktycznie może to być termostat: Wymiana jest zasadniczo prosta. Musisz odszukać obudowę termostatu (jest gdzieś przykręcona do bloku silnika i wychodzą z niej minimum 3 węże, dwa grubsze i jeden cieńszy). Rozkręcasz ją i w jej środku znajduje się termostat (tylko operację przeprowadzaj na zimnym siniku bo wyleci Ci na bank trochę chłodziwa). Koszt nowego wacha się w granicach od 25 do 37 zeta. Musisz pamiętać o uszczelce pomiędzy obudowę a blok silnika. Wkładasz nowy, składasz obudowę, zakładasz uszczelkę i przykręcasz do bloku. Uzupełniasz chłodziwo, odpowietrzasz układ i w drogę

Wiatrak możesz sprawdzić w następujący sposób: zlokalizuj czujnik termiczny (będzie wpięty w gruuuby wąż idący do chłodnicy chociaż może być wpiety w obudowę termostatu - musisz poczekać na wypowiedź osób które mają taki sam silnik), wypnij z niego przewody i zetknij je na włączonym zapłonie. Jeśli wiatrak zagada to masz czujnik do wymiany. Koszt nie powninien przekroczyć 40 zeta.
Ja mam podobny problem. Objawy są takie same jak u Ciebie z tym że u mnie dodatkowo układ tak jakby sie zapowietrzał, płyn się gotuje a w zbiorniczku wyrównawczym jest jeden wielki bulgot



Witam, mam podobny problem ale nie do końca... i na wstępie silnik to zetec 1,8 16V z 96r klima. Samochód nagrzewa się normalnie (nie za szybko, nie za wolno) ale... wenrylator załącz się gdy dojdzie do ostatniej białej kreski ograniczającej pole "normal" chłodzi ok 19 sekund, schładza do "L" i znów w górę
oczywiście dzieje się to na stojącym samochodzie lub przy jeździe do 90km/h. od 100 km/h do 130 (szybciej to tylko na autostradach jeżdżę) temperatura spada do połowy skali (więc chyba chłodnica jest ok). Wymieniłem termostat i rezystor (to cygaro na wiatraku) i bez zmian. wentylator załącza się na "krótko" tylko wtedy gdy zepnę kość od czujnika na głównej rurze wodnej (4 piny) w pozycji 1/3 w innej się nie włącza. Czy ktoś może miał coś takiego i czo to może byś ten czujnik na rurze wodnej? Mam nadzieję, że ktoś pomoże i odpowie nowemu 


dzieki za porady dziś biorę się za wymiane termostatu
ma jeszce pytanie jak odpowietrza sie po wymianię układ chłodzący.
Aha co do tego przewodu '''zwiji przewodów z których jeden biegnie do silnika ( wskaźnik temperatuty) jest nie podłaczony jakiś inny przewód brązowo biały ( zatrzaskowy osłoniety 2 malutkie wyjścia) nigdzie nie potrafie znaleść gdzie on powinien być podłączony'''' czy ktos ma wiedze czy ma byc gdzieś podłączony i gdzie. Postaram się zrobic zdjęcie.
ma jeszce pytanie jak odpowietrza sie po wymianię układ chłodzący.
Aha co do tego przewodu '''zwiji przewodów z których jeden biegnie do silnika ( wskaźnik temperatuty) jest nie podłaczony jakiś inny przewód brązowo biały ( zatrzaskowy osłoniety 2 malutkie wyjścia) nigdzie nie potrafie znaleść gdzie on powinien być podłączony'''' czy ktos ma wiedze czy ma byc gdzieś podłączony i gdzie. Postaram się zrobic zdjęcie.
Fotka mile widziana M5K
JA nie dam Ci gwarancji że to termostat ale ten element możesz sam wymienić i nie kosztuje Cie to drogo.
tarzan-geo całkiem możliwe że to czujnik termiczny włączenia wentylatora
Ja zmieniałem u siebie 3 miechy temu i znów padł
i teraz spinam go na krótko do aku przez cały okres jazdy. Znów ta sama bajka: najprostszy i najtańszy sposób to zakupić czujnik (około 40 zeta) i wymienić samemu tylko uczulam po raz kolejny - na zimnym silniku bo się poparzycie
Wymienić, uzupełnić płyn i "...Rura Helmut, rura, nie zwalniaj w mieście..."
(a'propos twojego podpisu tarzan).

tarzan-geo całkiem możliwe że to czujnik termiczny włączenia wentylatora




- WieSiu
- Posty: 23580
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
wiec zapewne masz kostke lub termowlacznik walnietytarzan-geo pisze:wentylator załącza się na "krótko" tylko wtedy gdy zepnę kość od czujnika na głównej rurze wodnej (4 piny) w pozycji 1/3 w innej się nie włącza.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
u mnie sposób prosty. Zalewam zbiorniczek do pełna i go nie zakręcam. Chwytam za wąż wychodzący z chłodnicy i ściskam go tak długo aż poczuję że zaczyna przez niego przepływać płyn chłodzący (cały czas kontroluj poziom płynu w zbiorniczku). Później odpalam auto, kilka przegazówek i gotowe. Nie wiem czy tak się powinno robić, w każdym razie u mnie zdaje to egzamin a to najważniejszeM5K pisze:ma jeszce pytanie jak odpowietrza sie po wymianię układ chłodzący.
z tym odpowietrzaniem to troszkę lipa
po pierwsze co powinieneś zrobić to faktycznie zalać zbiorniczek, zakręcić, wziąć otworzyć max ciepłe powietrze i włączyć silnik. jak ubędzie w zbiorniczku to ewentualnie dolać, jak nie to poczekać aż zacznie chodzić wentylator i.... już Układ odpowietrza się samoczynnie
(trzeba tylko pamiętać o otwartej nagrzewnicy !!!). a z moim nie jest tak prosto, wymieniłem czujnik i nic, to samo. dopiero jak odciąłem rezystor to wentylator zaczął załączać się trochę wcześniej, ciekawe bo ten element już wymieniałem (czary z mleka czy co?)
A jeśli chodzi o podpisy....to Emcehu jak mówiłem Fordem nie przekraczam 130 (chyba że na autostradzie), ale na kreskę to w każdej chwili jestem chętny
wygrasz czy przegrasz, co za różnica??? ale za to jaka zabawa !!! 



A jeśli chodzi o podpisy....to Emcehu jak mówiłem Fordem nie przekraczam 130 (chyba że na autostradzie), ale na kreskę to w każdej chwili jestem chętny


Witam ponownie
dziek wszyskim za porady
Sprawy niestety zle sie mają. Wymieniłem termostat, wymieniłem płyn w chłodnicy a silnik ja sie przegrzewał ta się przegrzewa.
Po przejechaniu 10 km wskaźnik temperatury silnika jest prawie na czerwonym polu a samego silnika nie da sie dotknąć, płyn w chłodnic bulgoce.. Już sam nie wim co robić, jak ktoś by miał jakies przypuszczenia proszę o info bo mi sie auto sypie....
Aha zrobiłem foto '''przewód brązowo biały ( zatrzaskowy osłoniety 2 malutkie wyjścia) nigdzie nie potrafie znaleść gdzie on powinien być podłączony i czy wogółe powinien. '' może kros wie, może on jest przychyna awari.??
dziek wszyskim za porady
Sprawy niestety zle sie mają. Wymieniłem termostat, wymieniłem płyn w chłodnicy a silnik ja sie przegrzewał ta się przegrzewa.
Po przejechaniu 10 km wskaźnik temperatury silnika jest prawie na czerwonym polu a samego silnika nie da sie dotknąć, płyn w chłodnic bulgoce.. Już sam nie wim co robić, jak ktoś by miał jakies przypuszczenia proszę o info bo mi sie auto sypie....
Aha zrobiłem foto '''przewód brązowo biały ( zatrzaskowy osłoniety 2 malutkie wyjścia) nigdzie nie potrafie znaleść gdzie on powinien być podłączony i czy wogółe powinien. '' może kros wie, może on jest przychyna awari.??