Jakie CB Radio i osprzęt ?
Moderator: Moderatorzy
Jakie CB Radio i osprzęt ?
Tak trochę głupio ale jestem totalnym laikiem w tym temacie a ponoć warto bo dobra, przydatna sprawa z CB. Pytanie jak w temacie! Zaoferowano mi ostatnio radyjko za 160 pln i do tego antenke za 100 ... myśle sobie - 260?! łykam !!! ale obiło mi się coś kiedys o uszy wiec pytam... do jakiej prędkości? odp. 100km/h
Pomysłalem ze na dwójce mi spadnie ta antena. Więc wstrzymałem się - no i radzę się guru i mentora z forum na którym już mi służono pomocą.
Interesuje mnie zestwa dla amatora tak do 200km/h no powiedzmy 180km/h bo czasem może się zdarzyć że na autostradę wjadę zwłaszcza tyci przed/po Euro 2012
Co jest warte polecenia czyt. jakość za rozsądną cenę. No i może tak w kilku punktach jakieś wskazówki?!
P.S.
Jeśli jest jakiś plan gdzie przyczepić antene by nie musieć jej ciągle zdejmować (widziałem na klapie wtedy chyba tylko się odkręca a magnes / mocowanie zostaje) skory bym go go poznać? no i takie tak - zasięg, czy w mieście się przyda, jaki kanał (19?) .
Z góry wieelkie dzięki. Nie gwarantuję że kupię (kwestia ceny ... spłukałem się ostatnio )
Pomysłalem ze na dwójce mi spadnie ta antena. Więc wstrzymałem się - no i radzę się guru i mentora z forum na którym już mi służono pomocą.
Interesuje mnie zestwa dla amatora tak do 200km/h no powiedzmy 180km/h bo czasem może się zdarzyć że na autostradę wjadę zwłaszcza tyci przed/po Euro 2012
Co jest warte polecenia czyt. jakość za rozsądną cenę. No i może tak w kilku punktach jakieś wskazówki?!
P.S.
Jeśli jest jakiś plan gdzie przyczepić antene by nie musieć jej ciągle zdejmować (widziałem na klapie wtedy chyba tylko się odkręca a magnes / mocowanie zostaje) skory bym go go poznać? no i takie tak - zasięg, czy w mieście się przyda, jaki kanał (19?) .
Z góry wieelkie dzięki. Nie gwarantuję że kupię (kwestia ceny ... spłukałem się ostatnio )
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
co do anteny,ale magnetycznej to moge Ci polecic SUNKER CB 106 (czy jakos tak) mam taka Yanek tez, testowalem przy 190km/h (wstakaznie licznika VW transportera T5) i nie spadla. Takze jest skutecznie przymocowana mimo magnesu Na escorcie nie spada tez przy 175km/h. Kosztuje na allegro kolo 100zl bez wysylki. Kanal na ogolne pogaduchy to oczywiscie 19 Co do samego radia, to Ci nie pomoge,bo wg mnie to co mialem tanie radio dzialalo pare dni i przestawalo dobrze dzialac,ale gosc twierdzi w sklepie,ze jak je potem tesotwal,to wszystko dzialalo (calkiem mozliwe,bo mi sie kabel przy antenie odlutowal i nie zawsze stykal). Ale ogolnie bardzo dobrze sprawowal sie tani Magnym MX, na allegro kolo 200zl. Na prawde polecam. Jakos dzwieku b. dobra, prosta konstrukcja, mala obudowa. Ogolnie chwalone na forach radio. Co do zasiegu,to Ci nie powiem,bo nigdy nie testowalem z nikim, co najwyzej to czasem slysze jak jade na autostradzie z jakich punktow nadaja,to z regoly max jest 6-7km,ale to pewnie dlatego ze mam tak skrecone radio,zeby tylko lepsze jakosciowo sygnaly przepuszczal.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A opis gdzie najlepiej montować jest wraz ze zdjęciami.
Nic więcej nie dodam , bo koledzy opisali wszystko.
Co do kanału to wywoławczy na drogach to 19 ale jak jedziesz w trasę w kilka wozów - to nic nie stoi na przeszkodzie jak się skrzykniecie na innym kanale , żeby nie przeszkadzać innym użytkownikom CB.
Nic więcej nie dodam , bo koledzy opisali wszystko.
Co do kanału to wywoławczy na drogach to 19 ale jak jedziesz w trasę w kilka wozów - to nic nie stoi na przeszkodzie jak się skrzykniecie na innym kanale , żeby nie przeszkadzać innym użytkownikom CB.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dobrze zmasowana antena to podstawa dobrego odbioru i nadawania.
Przypztrz się anteną stacjonarnym na dachach - u ich podstawy masz poziome pręty.
One są po to aby promieniowanie z anteny nie szło w dół - te pręty nazywają się przeciwwagi.
Przy samochodowych antenach przeciwwagą jest karoseria a przy antenach magnesowych przeciwwagą jest podstawka od magnesu.
Jak łatwo wywnioskować przeciwwaga (karoseria) jest większa a co za tym idzie lepsza od tej z magnesuwki.
Antena przykręcona do blachy i dobrze uziemiona oraz umieszczona jak najwyżej to zasięg ponad 20 km - między samochodami a między samochodem a stacją bazową - spokojnie 150 km.
Takie łączności prowadziłem w swoim czasie z mobilkami.
Jak wyjeżdzały z Poznania w kierunku Kalisza to na rondzie Rataje wywoływali mnie (Jamszoł) i jak ja nie wymiękłem to do Łodzi ich prowadziłem .
A , że Kalisz leży na środku między Poznaniem ; Łodzią ; Wrocławiem - jeszcze Bydgoszcz - to byłem stacją pośredniczącą między mobilkami w promieniu ponad 200 km.
Ten z Łodzi spokojnie mógł przekazać coś kumplowi , który był w Poznaniu;Bydgoszczy czy Wrocławiu.
Zarywałem wtedy dużą część nocy.
Jak TIR jechał z Poznania do Łodzi to łatwo policzyć , że to nie było 5 minut łączności.
A i nieraz o 1 czy 2 w nocy chłopaki zajeżdzali do mnie na kawę.
Tak , że - jeśli będą Ci montować antenkę na stałe (głowiczka antenki) to bardzo dobrze - jeśli nie proponowali Ci jakiś półśrodków to nie są to laicy i znają się na łącznościach radiowych.
Przypztrz się anteną stacjonarnym na dachach - u ich podstawy masz poziome pręty.
One są po to aby promieniowanie z anteny nie szło w dół - te pręty nazywają się przeciwwagi.
Przy samochodowych antenach przeciwwagą jest karoseria a przy antenach magnesowych przeciwwagą jest podstawka od magnesu.
Jak łatwo wywnioskować przeciwwaga (karoseria) jest większa a co za tym idzie lepsza od tej z magnesuwki.
Antena przykręcona do blachy i dobrze uziemiona oraz umieszczona jak najwyżej to zasięg ponad 20 km - między samochodami a między samochodem a stacją bazową - spokojnie 150 km.
Takie łączności prowadziłem w swoim czasie z mobilkami.
Jak wyjeżdzały z Poznania w kierunku Kalisza to na rondzie Rataje wywoływali mnie (Jamszoł) i jak ja nie wymiękłem to do Łodzi ich prowadziłem .
A , że Kalisz leży na środku między Poznaniem ; Łodzią ; Wrocławiem - jeszcze Bydgoszcz - to byłem stacją pośredniczącą między mobilkami w promieniu ponad 200 km.
Ten z Łodzi spokojnie mógł przekazać coś kumplowi , który był w Poznaniu;Bydgoszczy czy Wrocławiu.
Zarywałem wtedy dużą część nocy.
Jak TIR jechał z Poznania do Łodzi to łatwo policzyć , że to nie było 5 minut łączności.
A i nieraz o 1 czy 2 w nocy chłopaki zajeżdzali do mnie na kawę.
Tak , że - jeśli będą Ci montować antenkę na stałe (głowiczka antenki) to bardzo dobrze - jeśli nie proponowali Ci jakiś półśrodków to nie są to laicy i znają się na łącznościach radiowych.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
z góry przepraszam, że nie edytuje mojego ostatniego postu ale uważam, ze mogę zrobić nowy wpis aby zaprezentować całokształt, naturalnie wszystko nie jest jeszcze ale może jutro się tym zajmę.
a teraz żeby nie było tak pięknie, to tradycyjnie mam pytanie, chodzi o przeciwwagę, wiadomo, że bierze się ona z karoserii a z doświadczenia wiem ze tylna klapa w Essim czasem słabo przewodzi, pytanie do speców czy warto zmasować klapę tak jak np przednią maskę, jakimś kabelkiem? da to coś?
a teraz żeby nie było tak pięknie, to tradycyjnie mam pytanie, chodzi o przeciwwagę, wiadomo, że bierze się ona z karoserii a z doświadczenia wiem ze tylna klapa w Essim czasem słabo przewodzi, pytanie do speców czy warto zmasować klapę tak jak np przednią maskę, jakimś kabelkiem? da to coś?
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak daje .
Oprucz tego , że przeciwwaga się powiękrzy - to zakłucenia się zmniejszą na odbiorze.
W niektórych wozach masz wszystko zmasowane - nawet chłodnica i nagrzewnica a przy przykręcanych błotnikach dodatkowo błotniki - wszędzie masa idzie dodatkowymi linkami miedzianymi.
Oprucz tego , że przeciwwaga się powiękrzy - to zakłucenia się zmniejszą na odbiorze.
W niektórych wozach masz wszystko zmasowane - nawet chłodnica i nagrzewnica a przy przykręcanych błotnikach dodatkowo błotniki - wszędzie masa idzie dodatkowymi linkami miedzianymi.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Z radyjek to na początek Uniden 510xl albo 520xl. Najlepiej jakieś używki 3 letnie, które są trochę droższe od nowych ale to wpływa na znaczną korzyść radia, gdyż te pierwsze są made in philipines a te drugie?? made in china... Jeżeli chcecie Presidenta Jimmy albo Harry... To samo co Unideny tylko inna nazwa. Niektórzy śmią twierdzić że Unideny są lepsze gdyż to na ich płytach są budowane Presidenty...