1.4i a 1.6i - róznice

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

1,4 z osprzętem w dość dobrym stanie można kupić już od 350zł :) jest to chyba najpopularniejszy i najłatwiej dostępny silnik forda a przy tym najtańszy :D
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

najłatwiej dostępny bo się go wszyscy pozbywają mocy zero a żre jakby miał ponad 200 KM :razz:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ARIEL, nie zgodze się z Tobą. wystarczy przejżeć oferty "komisow" niemieckich i tam 50% wszystkich Escortów i Fiest to ten silnik. Każdy silnik Escorta pali dużo wiecej niż konkurencja, ale z drugiej strony skoro można dostać tyle tak starych silników w naprawdę wyśmeinitym stanie oznacza, że są to bardzo trwałe jednostki napędowe.
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

cidzej zgadzam się z Tobą. Ja na tym silniku przejechałem 49000km a gdy kupiłem autko to przebieg wynosił 187000km. Do tej pory przejechałem całą południową Polskę i mój escorcik mnie nie zawiódł. Szkoda tylko że nie dysponują te silniki kilkunastoma konikami mocy więcej
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

moc to one mają wystarczającą, moment obrotowy mógłby być większy.
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Może i masz rację... Po prostu czasami troszkę brakuje mocy... ale jak na taką pojemność to i tak autko w miarę dobrze ciągnie do przodu. A z tą zamianką z 1.4 na 1.6 po prostu myślałem że jeżeli doszłoby do wymiany to moe lepiej dołożyć parę stówek i włożyć coś mocniejszego. Spalanie tych silników nie różni się wiele więc chyba warto... :smile:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jak wrzucisz 1,6 CVH to mało kto nawet z zewnątrz pozna ale jeśli chcesz zyskać na kulturze pracy to jednak lepiej wrzucić 16v a to już zupełnie inny temat :grin:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Vieczur

Post autor: Vieczur »

nie zbaczajcie zbytnio z tematu...
mark40

Post autor: mark40 »

Drodzy koledzy silnik sie konczy 1300cm3 na tak zwanym monowtrysku mam mozliwosc kupna 1.4i+komputer czy da sie zamontowac do mojego samochodu r.1993 i nie bedzie ta przekladka wymagala wielu przerobek.W moim silniku jest rozrzad lancuchowy.Za instrukcje serdecznie dziekuje.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

staaary, jak wymieniasz silnik to co cię łąńcuch w starym interesuje? :grin: -całość leci! ale się zastanawiam czy ci się to opłaca bo z 1,3 mono na 1,4 to taka "siekierka na kijek" ale od technicznej strony wielu "cudów" robić raczej nie będziesz musiał robić- skrzynia wytrzyma, kompa (piszesz) że masz więc poza standardowymi problemami przy swapie raczej da radę ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Arekturbo

Post autor: Arekturbo »

moim zdaniem nie ma bata załozyc silnik 1,.4 na instalacji od 1,3:) ale moge sie mylić
była by szansa gdyby np 1,3 i 1,4 to były gażnikowce:)

w moim przypadku zeby wymienic silnik 1,4 cvh gaznik na 1,6 xr3
trzeba było zmienaić
-cała instalacje (gażnik nie miał zadego kompa a xr miał juz 2 :))
-bak paliwa (pompa paliwa w gaznikowcu jest przy silniku a w xr w baku:)
cały osprzęt silnika (komputery, regulatory napiecia itd itd itd)
-przewody paliwowe w xr są grubsze
-cały wydech wiadomo ze inny
wpierony roboty:d
giereq

Post autor: giereq »

a ja się podłączę pod ten stary temat bo nie znalazłem odpowiedzi obecnie mam mk7 1.3cfi (jakim cudem się on znalazł w tym aucie nie wiem) i chciałem go zamienić na 16.16v lub 18.16v czy jest to możliwe i ew jakie elementy musiał bym wymienić dodam że nie mam wspomagania kierownicy(nie wiem czy to ma jakieś znaczenie czy nie) i auto ma instake LPG
emceha

Post autor: emceha »

Po pierwsze silnik z osprzętem i skrzynią (chyba że skrzynia pasuje ale to niech inni się wypowiedzą), komp sterujący, układ kierowniczy też bym zastąpił takim ze wspomaganiem, nie wiem jak rama pomocnicza (jeśli taka sama jest w 1.3 jak w 1.6 to looz), hamulce chyba są takie same we wszystkich oprócz 1.8 (130KM) i 2.0. No trochę gratów jest. Lepiej sprzedać tego i poszukać innego z 1.6 lub 1.8 ;) Polecam XR3i ale nie było w mk7.
giereq

Post autor: giereq »

komputer to to podnobno mój ma :) skrzynia jest taka sama jak w 16.16v bo mam takiego drogiego w domu, tylko nie wiem jak sprzęgło wtrysk i takie tam śmiecie :( w ogule jak go kupowalem to myslałem ze to jest 1.3 efi a to jest jakiś trup 1.3 cfi przedpotopowy :/
emceha

Post autor: emceha »

Juz lepiej swapować ma 2.0 z rs-a ;) Koszt podobny ale frajda większa :P
ODPOWIEDZ