prąd na AKU - 13.6V > a na alternatorze 14.2V

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

prąd na AKU - 13.6V > a na alternatorze 14.2V

Post autor: Ven »

Jest kłopot. 26.12 jade na Słowacje a prądy w instalacji mam następujące :

bez obciążenia (na luzie) > 13.9 / 14.00V na AKU

przy 2000 obr/min >>> pod dużym obciążeniem (światła mijania,wycieraczki na max,dmuchawa na max,radio+wzmak [4x50rms 30A] (30% mocy) - ale bez ogrzewania tyl. szyby, bez przeciwmgielnych,bez długich) >>> 13.6V

NATOMIAST na alternatorze jest 14.2V pod w/w obciążeniem i rpm.

Pan spec auto-elektryk [powiedział że alternator jest dobry, nie ma co grzebać. Trzeba natomiast przegrzebać połączenie - alternator >>> akumulator - bo po drodze gubi sie pół volta [13.6V vs 14.2V]

Więc po pierwsze musze posprawdzać styki i złączki na lini altern >rozrusznik > aku (bo tak pewnie idzie połączenie w essim 1.6 mkVI , czy bezpośrednio?)

Jak to nic nie da (a czuje że nie) to będzie trzeba wymienić całe w/w połączenie na nowe.

Dodatkowa czynnik tutaj to fakt że gdy auto kupowałem miało przepalony kabel masa-akumulator, tzn że było duże zwarcie > a to może oznaczać że kabel prądowy +AKU jest też mocno przegrzany - tzn ma zwiększoną oporność i tu też może trace te 0.5V

Jako amator moge posprawdzać połączenia, rozkrećić przeczyścic co sie da i prysnać kontaktem.

Ale jak będzie trzeba wymienić kable na nowe > jakie kable, jak grube załatwić? Jak łączyć? Musze wycinać/rozwalać całe połączenie czy może najłatwiej będzie dodać nowy kabel między ALTERN>AKU pomijając rozruch?

Prośba do doświadczonych z pojęciem o elektryce >>> Co najlepiej i najtaniej w takiej sytuacji można zrobić? Bo gościu krzyknął sobie 250zł za wymiane w/w kabli. :-///

Do 26.12 musze się z tym uporać i kupić nowy AKU bo stary jest na wymarciu, ale nowego nie kupie bo bezsensu jak będzie go ładować 13.6V.

W weekend jade do domu, i do sąsiada na kanał więc bede grzebał.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jesli twierdzisz że aku jest do wymiany to właśnie on może powodować ten spadek napięcia, ale nie jest tragicznie - sam aku (silnik wyłączony) na klemach powinien mieć ok.12,6V gdy silnik chodzi to na klemach powinno być 13,8-14,4V. Napięcie na alternatorze jest jak najbardziej w porządku. Przeczyść sobie wszystkie styki, te na alternatorze i rozruszniku też, oraz punkty masowe. klemy wyczyść i zabezpiecz wazeliną techniczną. Wtedy pomierz jeszcze raz napięcia. Jeśli nadal będzie problem to spróbuj sobie wstawić na chwilę inny aku i sprawdź jeszcze raz. Jesli to nie pomoże to wtedy myśl o kablach.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Dzięki Yagr uspokoileś mnie :smile:

Aku przy wyłączonym silniku ma z tego co pamiętam równe 12V ale pójdę sprawdzić dziś jeszcze...

Czyli to że na akumulatorze jest tylko 13.6V w czasie gdy alternator daje 14.2V może być tylko i włącznie winą starego, zużytego akumulatora?

No to ułatwia sprawe - tylko skąd wezme inny dobry aku na sprawdzenie... :razz:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ven pisze:Dzięki Yagr uspokoileś mnie
ale ja cię nie chciałem uspokajać :mrgreen: bo coś na rzeczy jest i lepiej sobie zrób z tym porządek póki mrozów nie ma. podpowiadam tylko drogę postępowania. Aku może być przyczyną ale ja raczej obstawiam jednak punkty masowe, zaśniedziałe klemy lub ich mocowania do kabli lub coś innego w tym kierunku ;) powodzenia
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ven pisze:Dzięki Yagr uspokoileś mnie
Ven pisze:Czyli to że na akumulatorze jest tylko 13.6V w czasie gdy alternator daje 14.2V może być tylko i włącznie winą starego, zużytego akumulatora?
Wybacz ale tego nie rozumiem ? :mrgreen:
Wymiana kabli + klem , wyniesie Cię może 30 zł - a wymiana aku 200 zł.
Więc z czego się cieszysz ? :razz:
Ven pisze:tylko skąd wezme inny dobry aku na sprawdzenie...
nie masz żadnego znajomego z samochodem ?
Sprawdż u któregoś miernikiem jak u niego z ładowaniem - potem podłącz twoje klemy do dodatkowych przewodów z żabkami (kable do łączenia dwuch aku) i do jego aku odkręć swoje klemy i unieś trochę - twój alternator w tym momencie będzie ładował aku u kumpla a Ty nie będziesz musiał targać i wymieniać w te i we wte akumulatorów a i przy okazji komp Ci się nie pop...
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

jamszoł pisze:
Ven pisze:Dzięki Yagr uspokoileś mnie
Ven pisze:Czyli to że na akumulatorze jest tylko 13.6V w czasie gdy alternator daje 14.2V może być tylko i włącznie winą starego, zużytego akumulatora?
Wybacz ale tego nie rozumiem ? :mrgreen:
Wymiana kabli + klem , wyniesie Cię może 30 zł - a wymiana aku 200 zł.
Więc z czego się cieszysz ? :razz:
Ciesze sie bo jak by to na 100% był aku to bym jechał jutro po nowy (co i tak planowalem) i problem z głowy, a jak wymieniac kable, diagnozowac, szukac jakie i gdzie kupic, wymaga czasu ktorego nie mam, i pomocy elektryka ktory mi powiedzial ze jest zajety do 3.go stycznia i mi nie pomoze. Ciesze sie tez ze nie musze oddawac auta do elektryka na kilka dni z alternatorem, juz mialem wizje padniety alternator+akumulator = 500zl w plecy.

A finansowo grudzien wiadomo, dobrze nigdy nie wygląda, w tym roku dla mnie już w ogóle na kredyt bo po pierwsze wkoncu gdzieś na święta jadę a po drugie w styczniu mam rate OC 700zł. Niech to ch** strzeli zwyżki... :evil:

Hmm w sumie prosty sposob z kabelkami aku-aku, nie pomyslalem o tym, dzieki za cynk ;)
Znajomkowie zmotoryzowani, ciezko o nich (to zawsze ja już od LO robilem za taksiarza...)
ale loozik u ojca zrobie myk na podmianke aku i sie obaczy.

Poza tym spec elektryk powiedzial, co mnie zmartwilo dodatkowo, ze jak mam wzmaka 4x50RMS w aucie to musze wymienic alternator na minimum 90 AMPER [bo wzmak moze pobierac nawet 20-25 amper] (u mnie siedzi 70A Boscha) bo pod obciazeniem ten co jest nie daje rady calej instalacji i nie bedzie dawal nawet po wymianie kabli na nowe.
ILE w tym prawdy???
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

70A to i tak masz mocny :) a jego wymianą sie nie przejmuj tylko po prostu od czasu do czasu sprawdź aku i ewentualnie podładuj - no, chyba że non stop zasuwasz z wzmakiem na full to wtedy bardzo szybko załatwisz akumulator bo będzie stale niedoładowany...a w tym wypadku mocniejszy alternator może się sprawdzić
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Ok. Czyli facet lekko przesadza.
Wzmak (Yamaha YPA-720) jest ustawiony na ok 50% wydajności, a radio mam ustawione na max 2/3 volume bo powyżej tego jest już za głośno (a mam podłączone tylko 2x 13cm JBL GTO z tyłu :razz: )

ps. Dziś ok południa pomierze zimnego, nie ruszanego aku po nocy i po wczorajszej trasie ok 40 km, wczoraj bylo zbyt ciemno już :???: .
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

AKU zmierzony na postoju - 12.33V , i zachowuje się jak naładowany w 100% bo jak podłączam prostownik, strzałka z 4A po ok minucie spada do 0A. Auto odpala na dotyk. Przy 1szym lub drugim "obrocie".
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

wg mnie w stanie pełnego naładowania powinien miec troche więcej, ale może sie mylę albo nie do końca dokładny jest twój multimetr... niestety te popularne multimetry nie zawsze są precyzyjne ;) Ale co zrobiłes w sprawie kabli i punktów masowych itd? Przeczyszczenie i zabezpieczenie to naprawdę niewiele roboty a jest później pewność że to nie tu tkwi problem...
Koniec końców myślę że nawet z tymi zastrzeżeniami nie powinieneś mieć z wyjazdem problemów (o ile oczywiście nie zarżniesz gdzies w polu akumulatora wzmacniaczem :mrgreen: )
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Połaczeniami, konserwacją przewodów i złączek zajme się w weekend.

Ok. Czyli jak los bedzie łaskaw to przeczyszcze te połączenia i może obędzie się bez wymiany aku tej zimy ;) oby oby

Natomiast co do wzmaka, to jak go zamontowałem, to ze szfagierkiem przez jakieś 30-45minut słuchaliśmy muzy dość głośno, radio sobie grało rozkręcone na 20 VOL [28max] a wzmak ma ustawione wzmocnienie na ok 50% przy czym grają 2 głośniki 50W.

Auto dwie, trzy godz pozniej nawet nie miało zamiaru odpalić :-) Zero-ciszą. Przygasające kontrolki i nawet 1/4 obrotu rozrusznika :twisted:

Elektryk powiedział mi tak, że jak gra wzmak a prędkość obrotowa silnika spada do 900obr np na światłach, wtedy auto dostaje za mało prądu, ze względu na wolne obroty alternatora i pobór wzmaka. :???:

Pytanie do ludzi ze wzmakami : Czesto zdaza sie rozładowanie aku do zera poprzez granie na wylaczonym silniku? :razz: Czy aku powinien podtrzymać taki wzmak przez te 30 minut spokojnie i potem odpalić?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ven pisze:Pytanie do ludzi ze wzmakami : Czesto zdaza sie rozładowanie aku do zera poprzez granie na wylaczonym silniku? :razz: Czy aku powinien podtrzymać taki wzmak przez te 30 minut spokojnie i potem odpalić?
to pytanie do MARKKO :) on ci opisze jak pogrywał w Pęczniewie :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
MARKKO

Post autor: MARKKO »

hehe rozładowałem i trzebabyło pchac RS-a :P
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

uu hehe .. zdaża sie nawet najlepszym :mrgreen:

ps1. a można wiedzieć co i jak długo grało i na jakim aku - zanim padło :razz:

ps2. czy 30-45 minut grania ze wzmakiem 4x45W[rms] na pół mocy to za dużo na normalny zwykły aku powiedzmy ~50Ah ? Czy na luzaku powinien wytrzymać i wystarczyć na parę szybkich odpaleń? Podejrzewam że na tego typu pytanie można odp. tylko z doświadczenia :razz:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ad 2. spoko - u mnie gralo godzine na aku 36ah i odpalił
ODPOWIEDZ