bez obciążenia (na luzie) > 13.9 / 14.00V na AKU
przy 2000 obr/min >>> pod dużym obciążeniem (światła mijania,wycieraczki na max,dmuchawa na max,radio+wzmak [4x50rms 30A] (30% mocy) - ale bez ogrzewania tyl. szyby, bez przeciwmgielnych,bez długich) >>> 13.6V
NATOMIAST na alternatorze jest 14.2V pod w/w obciążeniem i rpm.
Pan spec auto-elektryk [powiedział że alternator jest dobry, nie ma co grzebać. Trzeba natomiast przegrzebać połączenie - alternator >>> akumulator - bo po drodze gubi sie pół volta [13.6V vs 14.2V]
Więc po pierwsze musze posprawdzać styki i złączki na lini altern >rozrusznik > aku (bo tak pewnie idzie połączenie w essim 1.6 mkVI , czy bezpośrednio?)
Jak to nic nie da (a czuje że nie) to będzie trzeba wymienić całe w/w połączenie na nowe.
Dodatkowa czynnik tutaj to fakt że gdy auto kupowałem miało przepalony kabel masa-akumulator, tzn że było duże zwarcie > a to może oznaczać że kabel prądowy +AKU jest też mocno przegrzany - tzn ma zwiększoną oporność i tu też może trace te 0.5V
Jako amator moge posprawdzać połączenia, rozkrećić przeczyścic co sie da i prysnać kontaktem.
Ale jak będzie trzeba wymienić kable na nowe > jakie kable, jak grube załatwić? Jak łączyć? Musze wycinać/rozwalać całe połączenie czy może najłatwiej będzie dodać nowy kabel między ALTERN>AKU pomijając rozruch?
Prośba do doświadczonych z pojęciem o elektryce >>> Co najlepiej i najtaniej w takiej sytuacji można zrobić? Bo gościu krzyknął sobie 250zł za wymiane w/w kabli.

Do 26.12 musze się z tym uporać i kupić nowy AKU bo stary jest na wymarciu, ale nowego nie kupie bo bezsensu jak będzie go ładować 13.6V.
W weekend jade do domu, i do sąsiada na kanał więc bede grzebał.