Zanik napięcia przy próbie uruchomienia silnika

Moderator: Moderatorzy

adrianolkusz

Zanik napięcia przy próbie uruchomienia silnika

Post autor: adrianolkusz »

Mam poważny problem... autko nie chce mi odpalić po przekręceniu kluczyka. Odbywa się to tak... czy silnik zimny czy gorący to jest tak samo. Po przekręceniu kluczyka i próby rozruchu nagle kontrolki przygasają a rozrusznik z trudem raz obróci. O odpaleniu samochodu nie ma mowy. Podejrzewam dwie sprawy... rozrusznik (automat co załącza rozrusznik) albo stacyjka. AKU mam nówkę bosch silver kupiony miesiąc temu. Gdzie mam szukać:?: jeżeli mam szukać po drodze stacyjka rozrusznik to które to są kable... co może powodować taki zanik napięcia. Wygląda to jakby po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruchu nagle do układu elektrycznego podpięto ogromny opornik wtedy lipa... HELP bo Święta idą :!: :!: :!: :!: :cry:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie masz swojego starego rozrusznika ?? zamien - u mnie takie objawy (tylko na cieplym) dawal rozrusznik
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a u mnie były najpierw szczotki rozrusznika a następnie ten wielokrotnie wspominany kabel rozrusznik-alternator ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

stary rozrusznik opchnąłem... szczotki ok bo były sprawdzane...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to mozna wszystko latwo sprawdzic:

1. wyrzucasz luz w skrzyni biegow
2. przekrecasz kluczyk w pozycje 2 (zapalone kontrolki)
3. dokrecasz 1,5-2m kabla do śruby w rozruszniku, do ktorej przyczepiony jest ten cienki kabel
4. przytykasz ten dodatkowy kabelek do + aku

jak auto pieknie kreci i pali to wina gdzies po drodze aku - stacyjka - rozrusznik

jak auto nie kreci to aku lub (najszybciej) rozrusznik
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli za każdym przekręceniem kluczyka na rozruch słychać małe tyknięcie to połączenie stacyjka - rozrusznik jest OK.
Jeśli gasną kontroli - a rozrusznik raz przekręci - wolno - to albo kabel prądowy dochodzący do rozrusznika jest zaoksydowanu na połączeniu z rozrusznikiem albo zwory w elektromagnesie się powypalały.
Stawiam na zwory w elektromagnesie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Zwroey w elektromagnesie czyli w całym automacie :?: Co do alternatora to ładuje na bank dobrze bo dzisiaj nad ranem zrobiłem trasę prawie 100km i gdyby coś nie tak było z ładowaniem to bym nie dojechał... jeśli chodzi o pśtyknięcie to wyraźnie słychać je pod maską a nie w obudowie stacyjki... Czy pamiętać który kabel w stacyjce odpowiedzialny jest za prąd na rozrusznik :?: Drugie pytanie: mam podłączyć do cienkiego kabelka przy rozruszniku :?: Ten gruby zostawiam w spokoju :?:

Kurde jak tego jutro nie zrobię to mam święta z głowy :(
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

adrianolkusz pisze:Drugie pytanie: mam podłączyć do cienkiego kabelka przy rozruszniku :?: Ten gruby zostawiam w spokoju :?:
tia ... z + aku do cieńszego przy rozruszniku :) to jest podanie sygnalu zaplonu na rozrusznik z pominieciem stacyjki :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak styki w elektromagnesie są przygrzane to nic to nie da bo elektromagnes nie poda prądu na uzwojenie rozrusznika.
Kolega pisze , że przy rozruszniku słychać pykanie - czyli tu jest dobrze i nie potrzeba podawać prądu z aku do cienkiego przewodu sterującego elektromagnesem.
adrianolkusz, sprawdź połączenie kabla elektromagnes - rozrusznik - ten gruby krótki. Jak tam jest dobrze - to masz do naprawy lub wymiany elektromagnes.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
leon267

Post autor: leon267 »

A ja Wam mowie ze to poprostu przewod wysokiego napiecia do rozrusznika jest przetarty i dotyka do masy :grin: warto dokladnei kabel sprawdzic bo mailem takie cus w maluchu i miesiac czasu wyciagalem i wsadzalem rozrusznik, malo nieosiwialem ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

leon267 pisze:przewod wysokiego napiecia do rozrusznika j
- oj Leoś :mrgreen:
Przewody wysokiego napięcia idą do świec zapłonowych a tu masz tylko gruby przewód który wytrzymuje wysoki amperaż .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
leon267

Post autor: leon267 »

No ja tylko mowie "na chlopski rozum" co mojemu autku dolegalo :oops: , a ze sie dopiero ucze to przepraszam ;)
ODPOWIEDZ