N7A DOHC 16V 110KW EE93 jak podniesc moc

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

mikruss

Post autor: mikruss »

deathrider_85, turbo owszem ale nie w tym silniku. Jezeli poczytasz odnosnie uturbania tego silnika to sie dowiesz ze one po prostu sie rozlatują, korbowody bokami wylatują itp. ON sie nie nadaje. Najlepszy do turbo jest 1.8 RQB 130 PS z natryskiem oleju na denki tłoków a o jego tuningu jet juz temacik wiec nie bede przepisywal :cool:
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

mikruss pisze:deathrider_85, turbo owszem ale nie w tym silniku. Jezeli poczytasz odnosnie uturbania tego silnika to sie dowiesz ze one po prostu sie rozlatują, korbowody bokami wylatują itp. ON sie nie nadaje. Najlepszy do turbo jest 1.8 RQB 130 PS z natryskiem oleju na denki tłoków a o jego tuningu jet juz temacik wiec nie bede przepisywal :cool:
Pewnie jest jak piszesz. Skoro tego silnika lepiej nie uturbiniać, to pewnie najlepszym wyborem będzie sprawdzenie czy silnik ma seryjne osiągi i jeśli tak najlepiej jest założyć stożek + przelotowy wydech + dostrojenie tego wszystkiego i nic nie kombinować więcej.
mikruss

Post autor: mikruss »

dlubac mozna ale bez turbo bo nie wytrzyma cisnienia w cylindrach.
Ja bym zaczął tak:
walki (te co wymienilas to bardzo dobra firma)
dolot porządny znaczy sie lepszy od tego co jest
wydech kompletny z kwasówki + kolektor wydechowy
wydajniejsze wtryski + wydajniejsza pompa paliwowa
obróbka głowicy.
Mozna tez probowac dół 2.3 od scorpio i góra RS'a ale to trzeba miec naprawde juz łeb na karku aby to chodzilo.
nowicka

Post autor: nowicka »

mikruss pisze:deathrider_85, turbo owszem ale nie w tym silniku. Jezeli poczytasz odnosnie uturbania tego silnika to sie dowiesz ze one po prostu sie rozlatują, korbowody bokami wylatują itp. ON sie nie nadaje. Najlepszy do turbo jest 1.8 RQB 130 PS z natryskiem oleju na denki tłoków a o jego tuningu jet juz temacik wiec nie bede przepisywal :cool:
na angielskiej stronie jestnapisane
"power mods and figures is something you will learn to dismiss and often lol.
they really wont get much higher than 170bhp and a decent 10-15lbs jump in torque with lairier profiled cams,dedicated chip,exhausrt,filter etc.
anyone whos getting 180bhp from that is bullsh*tting or has an incredible unreliable set of rollers hes running on".

lecz tez jest wykres z hamowni miksu z galaxy 2300 i wycodzi 201/182 , lecz niema opisu co dlubniete .

Gazniki - koszta ogromne +spalanie
Turbina odbada -raczej technicznie odpada , pomijajac astronomiczne koszta
Walki jak wierzac angola nie przekrocza 170

Realne
2300 - brak dokladnych wiadomosci
mikruss pisze: Mozna tez probowac dół 2.3 od scorpio i góra RS'a ale to trzeba miec naprawde juz łeb na karku aby to chodzilo.
ze scorpio nie wypali z galaxy sa takie miksy .

Wiem ze bez remontu silnika sie nie obedzie to jest oczywiste.
Mi na hamowni u GRABOWSKIEGO na goracym silniku ( byl przelot 300km) wyszlo 137.9/180 byl to tryb awaryjny silnika .
Szczytanie i reset bledow i kolejne 2 pomiary pokazaly 157,1Ps 193,9Nm.
Ma ktoredy oddychac i w co pierdziec .Wiatrak na hamowni byl wlaczony .
Cisnienia w silniku rewela , auto mam ze szwajcarii ostatni rok przed moim zakupem nieznany ( moze wtedy ktos w nim cos ) , ta kto od poczatku 1 wlasciciel serwisowanie i nic nie dlubane .
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Anglicy (spece od silników forda) wypowiedzieli się kiedys że Uturbienie N7A to duza rzeźba po pierwsze nie wytrzyma tego blok, niema natrysku na denka tłoków. co do 2300 sam się do tego przymierzam, z tego co się dowiadywałem blok z 2300 idealnie pasuje do naszych silników i co najfajniejsze nie trzeba prawie nic przerabiać
nowicka

Post autor: nowicka »

To zrobimy miksa 2300 .

Kto podpowie czym najlepiej tlumaczyc cale strony tekstu ankielski na polski ??
Jakim programem ?
Slowo po slowie odpada , a nie znam jezyka angielskiego zeby sobie instrukcje mechaniczne czytac do poduszki.

[ Komentarz dodany przez: MARKKO: Nie 13 Sty, 2008 ]
programy bedą tłumaczyc większość słów technicznych na głupoty zresztą nie tylko technicznych, wszystko moze być tego typu "ja iść kupić dwa mleko"
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

To tak trochę podsumowując to co napisane, powiem, że chyba będzie lepiej pojeździć może w serii i zmienić na coś mocniejszego :-|. Swapa na większy silnik nie warto w tym autku robić, bo przód będzie zbyt ciężki i nie będzie można skręcać. Jeśli koszt 20-30KM ma być okupiony 3000zł (jak nie lepiej) według mnie jest nieopłacalny (szczególnie jeśli samochód ma być wolnossący). Masz zdrowy silnik ciesz się serią. Jeśli boli Cię brak mocy, to odkładaj i kup mocniejszy samochód taniej wyjdzie.
Pozdrawiam
mikruss

Post autor: mikruss »

A mam pytanko-jezeli robisz ten motor jako prace dyplomową to czy masz mozliwosc zrobienia calego silnika od podstaw (kutego) i w tedy mozna turbo ladwac i nic sie nie rozleci ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

deathrider_85, czytałes ten temat? Chodzi o pracę dyplomową!
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
nowicka

Post autor: nowicka »

deathrider_85 pisze: Masz zdrowy silnik ciesz się serią. Jeśli boli Cię brak mocy, to odkładaj i kup mocniejszy samochód taniej wyjdzie.
Pozdrawiam
To ma byc praca naukowa . Uwienczenie nauki .

Co do tlumaczasych programow - to moze ktos cos podpowie .
Moga byc nawet te co sa mniej dokladne .
MARKKO

Post autor: MARKKO »

mikruss pisze:mozliwosc zrobienia calego silnika od podstaw (kutego) i w tedy mozna turbo ladwac i nic sie nie rozleci
ta ale student sam sposoruje prace dyplomową

co do uturbienia tego silnika to cosworth nie był w tym pierwszy?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2008, 22:57 przez MARKKO, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

spróbuj "English Translator" program teoretycznie kontekstowy, przekręca słowa, często myli konteksty ale pozwala szybko zrozumieć cały ten słowny wypełniacz między technicznym jazgotem. większość tekstu to przecież słowa potoczne i popularne ale te pozostawione będziesz musiała sprawdzić ze słownikiem. Zresztą jeśli miałoby to być tłumaczenie do umieszczenia w pracy to i tak trzeba będzie wszystko przepisać sprawdzając formę wyrazów. Ale mimo wszystko b. pomocny program
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mikruss

Post autor: mikruss »

poszukaj na allegro slownikow angielskiego, związanego z motoryzacja,a są za grosze. Ostatnio kupilem taki kuzynce 7 jezyczny za pare zlotych a jest opisana kazda czesc auta ;)
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Yagr pisze:deathrider_85, czytałes ten temat? Chodzi o pracę dyplomową!
No fakt o tym zapomniałem.

Ale tak czy siak wybrałbym turbo na małym doładowaniu lub ewentualnie kompresor. Turbo można dopasować z innego samochodu (np. rozbitka) drogo nie wyjdzie. Trzeba będzie także odprężyć silnik, no i oczywiście zrobić dolot + wydech + strojenie. Wiem, że ciągle piszecie o tym, że te silniki nie mają natrysku na tłoki, ale zakładając ostre wałki silnik też może się przegrzać niestety.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

reasumując:
możesz myśleć o turbo ale tylko w wersji soft z małym ciśnieniem i odprężeniem silnika (w tej gestii dobry jest p. Grzegorz Grabowski, na jego stronie jest dość dobrze opisana przeróbka pod soft turbo- http://www.grabowski.com.pl/ )
możesz modyfikować silnik wolnossący - czyli to wszystko co wcześniej opisano (dolot, wydech głowica, strojenie)
możesz próbować rzeźby z dołem 2,3 i górą z rs'a - spora rzeźba, mało informacji, możliwa konieczność jazdy na 98oktanach (wg niektórych źródeł mocno rośnie stopień sprężania w takich hybrydach i trzeba jakoś sobie radzić ze spalaniem stukowym)
możesz spróbowac dodmuchać kompresorem - zalety to stałe ciśnienie doładowania i brak lagu oraz mniej ingerencji w silnik i mniejsze ryzyko spalania stukowego (niższa temperatura powietrza, niekonieczny intercooler) wady - problemy z zakupem odpowiedniego kompresora i wymyślenie sposobu na wpięcie go w pasek napędu alternatora w silniku. Oczywiście konieczne strojenie

ps. oczywiście mozna z tego motorku zrobić i potwora 500KM ale to wymaga juz daleko idących i b. kosztownych przeróbek z zakuciem całego silnika włącznie...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ