przyspieszenie do 100 1.3 1.4 1.6

Moderator: Moderatorzy

deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Procurator pisze:Według danych fabrycznych mój powinien mieć 10.6 s do 100 km/h albo raczej 10.4s - w końcu wybebeszyłem katalizator zatem powinienem mieć silnik LJE 79 kW 107 KM.
Były początkowo problemy: tłumiki były przytkane, w kanałach dolotowych powietrza filtra były jakieś stare liście :???: - więc zamontowałem odrazu filtr stożkowy.
Obecnie wygląda, że nie jest gorzej niż podawane przez wytwórnie, ale dla pewności musiałbym wziąść pasażera aby mi zmierzył stoperem, choć masa pasażera zafałszuje wynik.
Pozdr.
Ciekawe ile mam mój 1.8 16V 105KM? Wie ktoś może?
Awatar użytkownika
michmarmik
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2007, 17:49
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: michmarmik »

zmierz :) bo faktycznie tylko ty morzesz to sprawdzic...
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Chciałbym chociaż dane katalogowe :).
Zmierzę jak tylko założę opony letnie, bo zimówki strasznie przy przyśpieszaniu tracą przyczepność :|.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ciekawe ile mam mój 1.8 16V 105KM? Wie ktoś może?
ten sam silnik w budzie Mk VII ma katalogowo 10,7 do setki - nie wiem ile jest dla Mk V
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Yagr pisze:
Ciekawe ile mam mój 1.8 16V 105KM? Wie ktoś może?
ten sam silnik w budzie Mk VII ma katalogowo 10,7 do setki - nie wiem ile jest dla Mk V
Może będzie miał minimalnie mniej, bo buda lżejsza.
Wiem, że Escort z '92 1.8 16V 105KM do 140 przyśpiesza w 18.96s, a 1.8 16V 130KM (uwaga!) w 19.92s! (tylko nie pisze z którego roku jest, pisze tylko, że w wersji Xr3i).
MARKKO

Post autor: MARKKO »

to dlatego że są inne przełorzenia skrzyni xr3i ma MTX 75
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

deathrider_85 pisze:Wiem, że Escort z '92 1.8 16V 105KM do 140 przyśpiesza w 18.96s, a 1.8 16V 130KM (uwaga!) w 19.92s! (tylko nie pisze z którego roku jest, pisze tylko, że w wersji Xr3i).
Nie za bardzo chce mi się w to wierzyć... może chodzi o cięższe cabrio? ale i to mało prawdopodobne...
http://infosamochody.pl/dane.php?marka= ... 6V&kod=126
tu są dane różnych wersji i 105, i 115 i 130 KM tyle że nie wiem ile w tym prawdy (skąd te dane wzięli)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

MARKKO pisze:to dlatego że są inne przełorzenia skrzyni xr3i ma MTX 75
Ja mam Xr3i, ale w wersji 105KM i powiem szczerze, że mi się rozpędza tak na 1 do ~60, na 2 do ~100, 3 do ~140, 4 chyba coś koło 180. Piszę około, bo do odcięcia nigdy nie dociągam i silnika katować nie chcę, żeby dokładnie sprawdzić.
Z tego co filmy widzę, to wersje z 130KM mają krótsze przełożenia. Chyba, że ja też mam mieć krótsze, a mam coś namieszane przez poprzednich właścicieli?

Ziurknijcie na tabelę: http://www.forocoches.com/foro/showthre ... ost2718611
Trzeba trochę zjechać w dół żeby zobaczyć.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

tyle że jeszcze niżej jest drugi escort 1,8 105 i ma 24,88 więc coś tu nie gra
Ale mam rozwiązanie - ten szybszy od XR3i to literówka - powinno być 1,6 EFI 105 :mrgreen: :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
MARKKO

Post autor: MARKKO »

deathrider_85 pisze:Z tego co filmy widzę, to wersje z 130KM mają krótsze przełożenia
deathrider_85 pisze:Ja mam Xr3i, ale w wersji 105KM i powiem szczerze, że mi się rozpędza tak na 1 do ~60, na 2 do ~100, 3 do ~140, 4 chyba coś koło 180.
no ja na 2 ma 95 za to na 4 juz ponad 200
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Yagr pisze:tyle że jeszcze niżej jest drugi escort 1,8 105 i ma 24,88 więc coś tu nie gra
Ale mam rozwiązanie - ten szybszy od XR3i to literówka - powinno być 1,6 EFI 105 :mrgreen: :mrgreen:
Hehe... masz rację, tylko ten drugi Essi nie jest oznaczony jako 16V. Ciekawe jak powinno to brzmieć w oryginale. Niestety stronka z której faktycznie jest ta tabela na razie nie chodzi tak, że nie ma jak sprawdzić.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2008, 23:48 przez deathrider_85, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

ja swoim 1.6 16V mam ~11sekund do 100km/h ;) z tym, że u mnie nie da się tak szybko zmieniać biegów jak w Escorcie :( ile razy nie próbowałem to jakiś zgrzyt szedł... ach te oplowskie skrzynie... :cry:
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
kazik

Post autor: kazik »

MARKKO pisze: za to na 4 juz ponad 200
markko nie przesadzaj
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Wuerte pisze:ja swoim 1.6 16V mam ~11sekund do 100km/h ;) z tym, że u mnie nie da się tak szybko zmieniać biegów jak w Escorcie :( ile razy nie próbowałem to jakiś zgrzyt szedł... ach te oplowskie skrzynie... :cry:
Ja na razie u mnie nie mierzę, bo na zimówkach mam problemy z trakcją na jedynce i przy mocniejszym rozpędzaniu zgrzyta mi czasami przy zmianie z 1 na 2. Dopóki z tym nie zrobię, to 2 wrzucam delikatnie i przy normalnych prędkościach obrotowych.
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

kazik pisze:
MARKKO pisze: za to na 4 juz ponad 200
markko nie przesadzaj
Ja nie wiem do ilu mogę dociągnąć na 4, ale przy 160 mam koło 5000obr/min, przy chwilowym 180 nie patrzyłem na obrotek tylko wbiłem 5 i przez chwilę się tak kulałem na autostradzie :roll:.
ODPOWIEDZ