Ciekawe ile mam mój 1.8 16V 105KM? Wie ktoś może?Procurator pisze:Według danych fabrycznych mój powinien mieć 10.6 s do 100 km/h albo raczej 10.4s - w końcu wybebeszyłem katalizator zatem powinienem mieć silnik LJE 79 kW 107 KM.
Były początkowo problemy: tłumiki były przytkane, w kanałach dolotowych powietrza filtra były jakieś stare liście- więc zamontowałem odrazu filtr stożkowy.
Obecnie wygląda, że nie jest gorzej niż podawane przez wytwórnie, ale dla pewności musiałbym wziąść pasażera aby mi zmierzył stoperem, choć masa pasażera zafałszuje wynik.
Pozdr.
przyspieszenie do 100 1.3 1.4 1.6
Moderator: Moderatorzy
- michmarmik
- Posty: 149
- Rejestracja: 28 maja 2007, 17:49
- Lokalizacja: Suchedniów
Może będzie miał minimalnie mniej, bo buda lżejsza.Yagr pisze:ten sam silnik w budzie Mk VII ma katalogowo 10,7 do setki - nie wiem ile jest dla Mk VCiekawe ile mam mój 1.8 16V 105KM? Wie ktoś może?
Wiem, że Escort z '92 1.8 16V 105KM do 140 przyśpiesza w 18.96s, a 1.8 16V 130KM (uwaga!) w 19.92s! (tylko nie pisze z którego roku jest, pisze tylko, że w wersji Xr3i).
- Yagr
- Posty: 14644
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nie za bardzo chce mi się w to wierzyć... może chodzi o cięższe cabrio? ale i to mało prawdopodobne...deathrider_85 pisze:Wiem, że Escort z '92 1.8 16V 105KM do 140 przyśpiesza w 18.96s, a 1.8 16V 130KM (uwaga!) w 19.92s! (tylko nie pisze z którego roku jest, pisze tylko, że w wersji Xr3i).
http://infosamochody.pl/dane.php?marka= ... 6V&kod=126
tu są dane różnych wersji i 105, i 115 i 130 KM tyle że nie wiem ile w tym prawdy (skąd te dane wzięli)
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Ja mam Xr3i, ale w wersji 105KM i powiem szczerze, że mi się rozpędza tak na 1 do ~60, na 2 do ~100, 3 do ~140, 4 chyba coś koło 180. Piszę około, bo do odcięcia nigdy nie dociągam i silnika katować nie chcę, żeby dokładnie sprawdzić.MARKKO pisze:to dlatego że są inne przełorzenia skrzyni xr3i ma MTX 75
Z tego co filmy widzę, to wersje z 130KM mają krótsze przełożenia. Chyba, że ja też mam mieć krótsze, a mam coś namieszane przez poprzednich właścicieli?
Ziurknijcie na tabelę: http://www.forocoches.com/foro/showthre ... ost2718611
Trzeba trochę zjechać w dół żeby zobaczyć.
- Yagr
- Posty: 14644
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
tyle że jeszcze niżej jest drugi escort 1,8 105 i ma 24,88 więc coś tu nie gra
Ale mam rozwiązanie - ten szybszy od XR3i to literówka - powinno być 1,6 EFI 105

Ale mam rozwiązanie - ten szybszy od XR3i to literówka - powinno być 1,6 EFI 105


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Hehe... masz rację, tylko ten drugi Essi nie jest oznaczony jako 16V. Ciekawe jak powinno to brzmieć w oryginale. Niestety stronka z której faktycznie jest ta tabela na razie nie chodzi tak, że nie ma jak sprawdzić.Yagr pisze:tyle że jeszcze niżej jest drugi escort 1,8 105 i ma 24,88 więc coś tu nie gra
Ale mam rozwiązanie - ten szybszy od XR3i to literówka - powinno być 1,6 EFI 105![]()
Ostatnio zmieniony 16 sty 2008, 23:48 przez deathrider_85, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja na razie u mnie nie mierzę, bo na zimówkach mam problemy z trakcją na jedynce i przy mocniejszym rozpędzaniu zgrzyta mi czasami przy zmianie z 1 na 2. Dopóki z tym nie zrobię, to 2 wrzucam delikatnie i przy normalnych prędkościach obrotowych.Wuerte pisze:ja swoim 1.6 16V mam ~11sekund do 100km/hz tym, że u mnie nie da się tak szybko zmieniać biegów jak w Escorcie
ile razy nie próbowałem to jakiś zgrzyt szedł... ach te oplowskie skrzynie...