-gdy nie pomaga ciągnięcie nowego przwodu od stacyjki do rozrusznika
-gdy nie pomaga wymiana tulejek, automatu, bendiksa itd.
Naprawę można wykonać nawet nie wyciągając rozrusznika z samochodu (mniej wygodne)
1)Zacząć od odłączenia "-" klemy akumulatora
2)Podnieść sobie samochód z jednej strony na lewarku i zabezpieczyć
3)Odkręcić plusowe przewody od rozrusznika i przewód załaczający
4)Odkręcić 3 śruby mocujące rozrusznik (klucz 13) i wyjąć rozrusznik (w niektórych przypadkach odkręcić również sonde lambda klucz 22 aby ułatwić sobie wyjęcie rozrusznika)
Gdy mamy już rozrusznik na stole:
1)Odkręcamy dwie śruby mocujące osłonkę zakrywającą i zdejmujemy podkładki
2)Odkręcamy dwie boczne śruby mocujące tylną osłonę rozrusznika
-Nie wyciągać szczotko trzymacza, żeby nie wypadły szczotki-
Przechodzimy do usunięcia usterki którą jest korozja co powoduje brak masy na szczotki rozrusznika
Czyścimy dokładnie elementy zaznaczone na rysunku aby idealnie do siebie przylegały po skręceniu.
Skręcamy wszystko ponownie i cieszymy sie z ładnie zapalającego Escorta.
Mam nadzieję że w wielu przypadkach rozwiąże to problem z ciężkim kręceniem silnika.