Szum przy skręcie w prawo ???
Moderator: Moderatorzy
-
guzik
No i zgodnie z obietnicami dzielę się informacjami - wczoraj wymieniłem drugie łożysko-przód (SKF) i dalej to samo. Ale już przy pierwszej wymianie łożyska z przodu wiedziałem,że to tył (wychodzę z założenia,że jak już wymieniać to obydwie strony).Jeszcze tylko czeka mnie tył (obstawiam na lewy tył
).No i oczywiście zakupię łozyskja firmy SKF (koszt jednej storny 90 zł,a przód kosztrował 83 zł).Dam znać jak poszło po wymianie tyłu,ale to gdiześ takw przyszłym tygodniu.
-
guzik
No witam wszystkich. Po wymianie tylnego łożyska lewego wszystko wróciło do normy i żadnego szumu już nie słychać.Co się okazuje poszło ponad 300 zł,a mogło 30 zł
. Najprawdopodobniej śruba dociskająca łożysko w tyle zjechała się i pewnie tylko ją trzeba było wymienić. No w sumie trzeba na przyszłość rozsądniej patrzyć i słuchać co się dzieje dookoła naszych uszu
.Pozdrawiam
-
emceha
Innej opcji nie było. W większości przypadków za szumienie odpowiada rozklekotane łożyskoguzik pisze:Po wymianie tylnego łożyska lewego wszystko wróciło do normy i żadnego szumu już nie słychać
Trzeba było wcześniej zapytać to kasiorka by zostałaguzik pisze:poszło ponad 300 zł,a mogło 30 zł
Bardzo ważną rzeczą przy wymianie łożysk jest luz po dokręceniu śruby. Jeśli jest za duży to po paru kilometrach robi się to samo i znowu trzeba wymieniaćguzik pisze:Najprawdopodobniej śruba dociskająca łożysko w tyle zjechała się i pewnie tylko ją trzeba było wymienić
Cieszymy się że mogliśmy pomóc
-
pppp
Jeśli szumi przy skrecie w prawo to padło lewe łożysko. Bierze się to stąd że siła odśrodkowa przy skrecie w prawo obciąza właśnie lewe łożysko. Metoda sprawdzona wielokrotnie.
Do kolegi GUZIK:
Łożysko dokreca się momentem 250 Nm co w praktyce oznacza bardzo mocno. Wbrew opini kilku kolegów którzy sugerują lekkie dokręcania. Luz łożyska ustalony jest konstrukcyjnie przez piastę i bęben i nie ma znaczenia siła. Pamiętaj ze nakrętki maja gwint inny na lewej i prawej stronie tj. same się dokręcają przy jeździe w przód.
Oczywiście zakładam że temat dotyczy MK6 i MK7
Do kolegi GUZIK:
Łożysko dokreca się momentem 250 Nm co w praktyce oznacza bardzo mocno. Wbrew opini kilku kolegów którzy sugerują lekkie dokręcania. Luz łożyska ustalony jest konstrukcyjnie przez piastę i bęben i nie ma znaczenia siła. Pamiętaj ze nakrętki maja gwint inny na lewej i prawej stronie tj. same się dokręcają przy jeździe w przód.
Oczywiście zakładam że temat dotyczy MK6 i MK7
Czy szanowny kolega lub ktokolwiek inny z podobnym doświadczeniem, mógłby krótko acz treściwie opisać wymiane łożyska tylnego???guzik pisze:No witam wszystkich. Po wymianie tylnego łożyska lewego wszystko wróciło do normy i żadnego szumu już nie słychać.Co się okazuje poszło ponad 300 zł,a mogło 30 zł. Najprawdopodobniej śruba dociskająca łożysko w tyle zjechała się i pewnie tylko ją trzeba było wymienić. No w sumie trzeba na przyszłość rozsądniej patrzyć i słuchać co się dzieje dookoła naszych uszu
.Pozdrawiam
Bo właśnie mam zamiar się za to zabierać a nigdy nie próbowałem
Pozdrawiam.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Zdaje mi się, że ktoś to już opisywałVen pisze:Czy szanowny kolega lub ktokolwiek inny z podobnym doświadczeniem, mógłby krótko acz treściwie opisać wymiane łożyska tylnego???
1. odkęcasz kolo
2. ściągasz kapturek na piaście (zalecane kupić od razu nowy)
3. odkręcasz nakrętkę - klucz nasadkowy 30)
4. ściągasz cały bęben , wewnętrzny pierścień łożyska zewnętrznego wypadnie po odkręceniu nakrętki
5. wyjmujesz simering od wewnętrzej strony
6. pierścien wewnętrzny też sam wypadnie
7. wybijasz OSTROŻNIE pierścienie wewnętrzne żeby nie uszkodzić powierzchni oporowych w piaście
8. zakładasz nowe łożyska + simering(sprężynką do środka)
9. zakładasz na oś
10. dokręcasz nakrętkę 9może ktoś podpowie jakim momentem) ja dokręciłem na maxa i popuściłem 1/8 obrotu
11. zakładasz kapturek
12.zakładasz koło
- Yagr
- Posty: 14681
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ech... "Poszukiwacze Zaginionych Tematów"
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3070
w Mk6 jest to samo
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3070
w Mk6 jest to samo
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"