Szarpie, muli 2.0 :P

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

nonam pisze:Ciekawe czy jamszoł się wypowie w tej sprawie, bo jak napisze to się chyba lekko zdenerwuję że na żywo nie wie a na forum tak :mrgreen:
Gu..o nie powiem Ci gdzie trza szukać :razz:
I nie napiszę tego na forum . :mrgreen:
Ale na żywca - może się dogadamy :?: :twisted:
Ile jesteś w stanie wydać na naukę ? :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

napisz na forum, podziel sie wiedzą :D

ja ze swojej strony sprawdzilem, ze jeśli nawet regulator napięcia ma wplyw na mulenie i obroty to chyba jednak nie u mnie, bo pomierzyłem napiecie w instalacji i wynosi ono 14,3-14,4V w zakresie 800rpm aż po odcięcie (6000rpm) ... szukam dalej przyczyny :(

dzisiaj zapalil po 2 sekundach krecenia, wskoczyl na oborty (1500 rpm) potem zszedl do 1200rpm i po kilku sekundach skundach zaczal skakac 800-1200rpm przy czym spadek do 800rpm nastepuje w momencie gdy auto tak jakby na chwile przerywalo prace - jakby iskry nie bylo przez ulamek sekundy. po złapaniu temperaturki oczywiscie wszystko do normy wraca.

mam juz nawet podejrzanego, ale wstrzymam sie z ogłoszeniem tego, poczekam na ewentualne sugestie, zobaczymy czy sie będą pokrywać
bogdanatorx

Post autor: bogdanatorx »

Uszczelnij układ dolotowy....Poważnie!!! U mnie tak samo było ze zimny silnik sie mulił i szarpał a po nagrzaniu w jednej sekundzie jak ręką odjoł. U mnie uszczelnienie dolotu pomogło. Poczytaj sobie moj temat nizej. powinno ci to pomoc.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to na bank nie to, poza tym nieszczelnosc ukladu dolotowego to nie tylko objaw nierownej pracy silnika ale m.in. zaburzony skład mieszanki(spalin) i zwiększone zużycie paliwa
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No - jesteście już blisko. :razz:
Można by powiedzieć - lekko ciepło. :mrgreen:
No chyba , że się mylę. :cry:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

obstawiam, ze Jurek stawia na krokowca, ale ja stawiam na ..... czujnik polozenia wału .... oczywiscie w moim przypadku :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie nie krokowca - walnięty krokowiec nie powoduje strzału w tłumik.
A strzał w tłumik , to nie spalone paliwo w komrże spalania.
Już prędzej czujnik położenia wału ale ja stawiam na ci innego. :mrgreen:
Strzelać - dalej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie spalone paliwo moze byc:

1. jak iskra jest slaba lub jej brak - świece, przewody, cewki

2. nie prawidłowy skład mieszanki - sonda lambda, nieprawidłowe ciśnienie paliwa/powietrza (filtr powietrza), lejące wtryskiwacze

3. zapłon nie w tym momencie - czujnik położenia wału

update:

czujnik temp powietrza jeszcze jest oczywiście :D a u mnie w aucie jeszcze jest dodatkowo czujnik spalania stukowego


mam nadzieje, ze ten twoj pomysl uwzglednia fakt iz mulenie jest zarowno na paliwie zwyklym jak i na tym ekologicznym ;)
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4659
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

jamszoł, Ty wez lepiej powiedz co jest grane bo w koncu spale ten samochod jak bedzie mnie dalej wkurzal :P Swoja droga tez myslalem o czujniku polozenia walu i nawet juz sobie takowy sprawilem, tylko nie wiem czy wymieniac czy nie, bo jak nie pomoze to znowu utopione pieniadze w auto :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Moim zdaniem winny jest - Czujnik i nadajnik sterowania wtryskiem benzyny .
Druga nazwa : Czujnik temperatury powietrza dolotowego
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rob

Post autor: Rob »

jamszoł pisze:Druga nazwa : Czujnik temperatury powietrza dolotowego
To jest to samo co " czujnik temperatury zasysanego powietrza " ?
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4659
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Rob, dokładnie to samo :P

Czujnik już zamówiony więc w poniedzialek powinien być, a jeśli będzie to we wtorek wymiana i zobaczymy czy się esikowi poprawi :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sprawdzimy, sprawdzimy :D

narazie przeczyscilem czujnik polozenia wału i czekam az auto troche zmarznie :D
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ten czujnik (temp.) b. łatwo pomierzyć...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Yagr pisze:ten czujnik (temp.) b. łatwo pomierzyć...
czyli...
ODPOWIEDZ