Rezerwa Bingo-M
Moderator: Moderatorzy
Rezerwa Bingo-M
Witam
Mam w aucie zainstalowany sterownik lpg jak w temacie.
Na centralce są 2 diody: zielona- wskazuje na czym samochód pracuje (b/g), oraz czerwona - powinna wskazywać rezerwe, ale nie działa. Wyjeżdżam gaz do zera a ona nie swieci. Było tak odkąd kupiłem auto
Jak myślicie dla czego może ona nie działać, co i gdzie sprawdzać????
Mam w aucie zainstalowany sterownik lpg jak w temacie.
Na centralce są 2 diody: zielona- wskazuje na czym samochód pracuje (b/g), oraz czerwona - powinna wskazywać rezerwe, ale nie działa. Wyjeżdżam gaz do zera a ona nie swieci. Było tak odkąd kupiłem auto
Jak myślicie dla czego może ona nie działać, co i gdzie sprawdzać????
- Yagr
- Posty: 14643
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
możesz mieć urwany drucik od szkiełka rezerwy lub samo szkiełko obrócone tak że nie reaguje a wskazówkę przy butli. albo jeszcze co innego. Zerknij najpierw na butlę i wskaxnik na niej 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
wielu gazownikow sugerowalo mi bym jezdzil na "stan licznika", i tak tez czynie. w tej chwili mam juz druga centralke gazu i zadna nie byla wiarygodna jesli chodzi o stan w butli.
na jednej butli przejade 250km
wiec gdy licznik zbliza sie do tej granicy zjezdzam na stacje i po problemie! 
na jednej butli przejade 250km


jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
nie warto nawet probowac naprawic tej kontrolki rezerwy, w butlach w kole zapasowym bardzo trudno ustawic poprawnie poziom rezerwy. Szkoda nerwow, lepiej przestaw sie na licznik km
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mozesz spróbowac to ustawić jeśli tylko ten mechanizm masz sprawny. wyjeźdzasz cały gaz i tankujesz poweidzmy 5litrów lpg, potem wlączasz auto na lpg i pokręcasz tym dekielkiem aż zacznie sie świecic czerwona dioda, powinno to tak teoretycznie działać, ale i tak nie warto sie tym wskazaniem sugerowac i jeździć patrząc na stan licznika
Dzięki za odpowiedzi i sugestie
Właśnie do tej pory tak robiłem - jeździłem na licznik:) jak bede miał chwile i będzie pogoda to zobacze co z tą rezerwą, ale to taka drobnostka.
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące Sterownika Bingo-M:
Ma ktoś może interfejs usb do tego sterownika? bo jeśli tak, to przydał by mi sie schemat wtyczki, a dokładniej który pin we wtyczce diagnostycznej za co odpowiada. Nie chce mi sie jeździć do gazola, więc postanowiłem taki interfejs sam zrobić
Poczytałem troche i zastanawiam sie czy coś takiego będzie działać, jak myślicie??
dołączam mini schemat
Właśnie do tej pory tak robiłem - jeździłem na licznik:) jak bede miał chwile i będzie pogoda to zobacze co z tą rezerwą, ale to taka drobnostka.
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące Sterownika Bingo-M:
Ma ktoś może interfejs usb do tego sterownika? bo jeśli tak, to przydał by mi sie schemat wtyczki, a dokładniej który pin we wtyczce diagnostycznej za co odpowiada. Nie chce mi sie jeździć do gazola, więc postanowiłem taki interfejs sam zrobić
Poczytałem troche i zastanawiam sie czy coś takiego będzie działać, jak myślicie??
dołączam mini schemat
no to czekam na opinie.
Znalazłem gdzieś, że najlepszy do zrobienia takiegi interfejsu będzie kabel w układzie MAX232N.
Postanowiłem wykorzystać kabel usb od starego telefonu (siemens mt55) + ewentualny przedłużacz usb
teraz pozostaje tylko kwestia wtyczki diagnostycznej, którą podobno można zrobić ucinając wtyczkę od zasilacza atx z kompa
Znalazłem gdzieś, że najlepszy do zrobienia takiegi interfejsu będzie kabel w układzie MAX232N.
Postanowiłem wykorzystać kabel usb od starego telefonu (siemens mt55) + ewentualny przedłużacz usb
teraz pozostaje tylko kwestia wtyczki diagnostycznej, którą podobno można zrobić ucinając wtyczkę od zasilacza atx z kompa
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Gelo-LBN, nie wiem czy to sie w ogole oplaca robic samemu,na alllegro sa tanio takie rzeczy. Co do ukladu,to tak potrzebujesz uklada max 232 do tego jak chcesz podlaczyc pod usb,bo jeszcze jakas przejsciowke RS232 na USB,no chyba ze masz w kompie rs232,to wtedy bez przejsciowki wszystko podlaczasz. Co do schematu,to chyba jest dostepny na stronie producenta. Ja teraz nei mam jak sprawdzic, napiecie latwo znajdziesz, bo jest tam +12 a jak bedziesz mial problem z rozpoznaniem reszty,to metoda prob i bledow masz 50% szansy ze trafisz,a na pewno nic nie uszkodzisz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
W sobote może spróbuje podregulować instalacje, a że nigdy jeszcze tego nie robiłem (zawsze tylko na parowniku) mam pytania:
1)W jaki sposób za pomocą kompa regulować, czy najpierw na parowniku, czy najpierw w kompie
2) w jakich opcjach konfiguracyjnych moge sie grzebać, a jakich nie ruszać
3)jakie powinny być optymalne odczyty
W regulacji chodzi mi o to, aby troche zmniejszyć spalanie (obecnie 12-13l) tak do 10 l
Jeśli ktoś ma zrzuty z ekranu ze swoimi ustawieniami, pewnie też by pomogły
1)W jaki sposób za pomocą kompa regulować, czy najpierw na parowniku, czy najpierw w kompie
2) w jakich opcjach konfiguracyjnych moge sie grzebać, a jakich nie ruszać
3)jakie powinny być optymalne odczyty
W regulacji chodzi mi o to, aby troche zmniejszyć spalanie (obecnie 12-13l) tak do 10 l
Jeśli ktoś ma zrzuty z ekranu ze swoimi ustawieniami, pewnie też by pomogły
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
kolego, zrzuty ekranu nic Ci nie pomoga, bo i tak kazda instalacja jest indywidualnie ustawiana. Co do programu, to bedziesz mial w nim taki wskaznik lambda w voltach, ten wskaznik lambda ma chodzic od lewej do prawej (miedzy uboga a bogata mieszanka). I to jest wlasciwie jedyny odczyt ktory jest dla Ciebie najistotniejszy. Najlepiej zeby i na luzie i po dodaniu gazu silniczek krokowy pracowal zawsze w podobnej pozycji, regulujesz to sroba na parowniku. Jak nia pokrecisz zobaczysz ze zmienia sie przedzial pracy silniczka krokowego. Aby zmniejszyc spalanie mozesz ustawic tryb ekonomiczny oraz zmienic punkt zadzialania sondy lambda na mniejsza wartosc. Inne parametry nic Ci nie pomoga jak masz dobrze ustawiony gaz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ustaw 10L Lpg/100km w 1.6 i od razu rezerwuj sobie fundusze na remont głowicy.Gelo-LBN pisze: W regulacji chodzi mi o to, aby troche zmniejszyć spalanie (obecnie 12-13l) tak do 10 l
nie mozna ustawiać za ubogiej mieszanki. ten silnik (na II gen) musi brac co najmniej 11L LPG po miescie. 12-13L w warunkach zimowych to jest jak najbardziej znośny wynik
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
tez uwazam ze masz dobry wynik spalania, poregulowac mozesz,ale raczej duzo nie zmienisz, ja mialem tez taka instalacje i nie dalo sie nizej zjechac,bo proba ograniczenia spalania konczyla sie tym,ze mialbym uboga mieszanke.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982