Rezerwa Bingo-M

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Rezerwa Bingo-M

Post autor: Gelo-LBN »

Witam
Mam w aucie zainstalowany sterownik lpg jak w temacie.
Na centralce są 2 diody: zielona- wskazuje na czym samochód pracuje (b/g), oraz czerwona - powinna wskazywać rezerwe, ale nie działa. Wyjeżdżam gaz do zera a ona nie swieci. Było tak odkąd kupiłem auto
Jak myślicie dla czego może ona nie działać, co i gdzie sprawdzać????
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

możesz mieć urwany drucik od szkiełka rezerwy lub samo szkiełko obrócone tak że nie reaguje a wskazówkę przy butli. albo jeszcze co innego. Zerknij najpierw na butlę i wskaxnik na niej ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

ok, dzięki jutro zobacze co i jak
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

wielu gazownikow sugerowalo mi bym jezdzil na "stan licznika", i tak tez czynie. w tej chwili mam juz druga centralke gazu i zadna nie byla wiarygodna jesli chodzi o stan w butli.

na jednej butli przejade 250km ;) wiec gdy licznik zbliza sie do tej granicy zjezdzam na stacje i po problemie! ;)
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23578
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

nie warto nawet probowac naprawic tej kontrolki rezerwy, w butlach w kole zapasowym bardzo trudno ustawic poprawnie poziom rezerwy. Szkoda nerwow, lepiej przestaw sie na licznik km
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

mozesz spróbowac to ustawić jeśli tylko ten mechanizm masz sprawny. wyjeźdzasz cały gaz i tankujesz poweidzmy 5litrów lpg, potem wlączasz auto na lpg i pokręcasz tym dekielkiem aż zacznie sie świecic czerwona dioda, powinno to tak teoretycznie działać, ale i tak nie warto sie tym wskazaniem sugerowac i jeździć patrząc na stan licznika
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2820
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

tylko stan licznika ;) u mnie 350 km na pełnym zbiorniku w kole. Działa lepiej niż każda wskazówka.
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Dzięki za odpowiedzi i sugestie
Właśnie do tej pory tak robiłem - jeździłem na licznik:) jak bede miał chwile i będzie pogoda to zobacze co z tą rezerwą, ale to taka drobnostka.

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące Sterownika Bingo-M:
Ma ktoś może interfejs usb do tego sterownika? bo jeśli tak, to przydał by mi sie schemat wtyczki, a dokładniej który pin we wtyczce diagnostycznej za co odpowiada. Nie chce mi sie jeździć do gazola, więc postanowiłem taki interfejs sam zrobić

Poczytałem troche i zastanawiam sie czy coś takiego będzie działać, jak myślicie??

dołączam mini schemat
Załączniki
schemat interfejsu Bingo-M
schemat interfejsu Bingo-M
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

WieSiu miał chyba taki interfejs...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

no to czekam na opinie.
Znalazłem gdzieś, że najlepszy do zrobienia takiegi interfejsu będzie kabel w układzie MAX232N.
Postanowiłem wykorzystać kabel usb od starego telefonu (siemens mt55) + ewentualny przedłużacz usb
teraz pozostaje tylko kwestia wtyczki diagnostycznej, którą podobno można zrobić ucinając wtyczkę od zasilacza atx z kompa
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23578
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Gelo-LBN, nie wiem czy to sie w ogole oplaca robic samemu,na alllegro sa tanio takie rzeczy. Co do ukladu,to tak potrzebujesz uklada max 232 do tego jak chcesz podlaczyc pod usb,bo jeszcze jakas przejsciowke RS232 na USB,no chyba ze masz w kompie rs232,to wtedy bez przejsciowki wszystko podlaczasz. Co do schematu,to chyba jest dostepny na stronie producenta. Ja teraz nei mam jak sprawdzic, napiecie latwo znajdziesz, bo jest tam +12 a jak bedziesz mial problem z rozpoznaniem reszty,to metoda prob i bledow masz 50% szansy ze trafisz,a na pewno nic nie uszkodzisz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

W sobote może spróbuje podregulować instalacje, a że nigdy jeszcze tego nie robiłem (zawsze tylko na parowniku) mam pytania:

1)W jaki sposób za pomocą kompa regulować, czy najpierw na parowniku, czy najpierw w kompie

2) w jakich opcjach konfiguracyjnych moge sie grzebać, a jakich nie ruszać

3)jakie powinny być optymalne odczyty

W regulacji chodzi mi o to, aby troche zmniejszyć spalanie (obecnie 12-13l) tak do 10 l

Jeśli ktoś ma zrzuty z ekranu ze swoimi ustawieniami, pewnie też by pomogły
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23578
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kolego, zrzuty ekranu nic Ci nie pomoga, bo i tak kazda instalacja jest indywidualnie ustawiana. Co do programu, to bedziesz mial w nim taki wskaznik lambda w voltach, ten wskaznik lambda ma chodzic od lewej do prawej (miedzy uboga a bogata mieszanka). I to jest wlasciwie jedyny odczyt ktory jest dla Ciebie najistotniejszy. Najlepiej zeby i na luzie i po dodaniu gazu silniczek krokowy pracowal zawsze w podobnej pozycji, regulujesz to sroba na parowniku. Jak nia pokrecisz zobaczysz ze zmienia sie przedzial pracy silniczka krokowego. Aby zmniejszyc spalanie mozesz ustawic tryb ekonomiczny oraz zmienic punkt zadzialania sondy lambda na mniejsza wartosc. Inne parametry nic Ci nie pomoga jak masz dobrze ustawiony gaz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Gelo-LBN pisze: W regulacji chodzi mi o to, aby troche zmniejszyć spalanie (obecnie 12-13l) tak do 10 l
ustaw 10L Lpg/100km w 1.6 i od razu rezerwuj sobie fundusze na remont głowicy.

nie mozna ustawiać za ubogiej mieszanki. ten silnik (na II gen) musi brac co najmniej 11L LPG po miescie. 12-13L w warunkach zimowych to jest jak najbardziej znośny wynik
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23578
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tez uwazam ze masz dobry wynik spalania, poregulowac mozesz,ale raczej duzo nie zmienisz, ja mialem tez taka instalacje i nie dalo sie nizej zjechac,bo proba ograniczenia spalania konczyla sie tym,ze mialbym uboga mieszanke.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ