ognisko przy aku...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

ognisko przy aku...

Post autor: kowal »

jak wiadomo, orionem jeździ mój tata. aku był na wykończeniu więc włożyliśmy inny. ponieważ bieguny były odwrotnie poprowadziliśmy kable na krzyż. przerobiliśmy klemy i podłączyliśmy wszystkie kable. odpaliliśmy silnik, zgasiliśmy, znowu odpaliliśmy dla pewności, zgasiliśmy. dokręciliśmy klemy i wprowadziliśmy auto do garażu. na drugi dzień (dziś) podczas drogi do pracy tata zauważył nagły spadek mocy, zjechał szybko na pobocze i pojawił się dym w okolicach akumulatora. zgasił silnik, podniósł maskę i zgasił ogień.

teraz powstaje pytanie, co mogło być przyczyną tego incydentu? popalone są kable minusowe, najbardziej ten podpięty pod karoserię. nie dość, że spalony od a do z to jeszcze urwał się przy samej karoserii. wydaje mi się, że ogień poszedł po tym kablu, ale dlaczego tak się stało? czekam na sugestie.

odpada motyw z pomylonymi kablami, bo po odłączeniu minusów wszystkie razem złączyłem izolacją żeby nie popełnić głupiego błędu.

czy sposobem na sprawdzenie kabli "+" jest podłączenie minusów i pojedynczo podłączanie każdego plusa? iskry powinny wskazać kabel mający przebicie?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Moim zdaniem kable były " do dupy" - słaba izolacja - od starości .
Podczas jazdy kable tarły się o siebie i się po prostu przetarły - z tąd zwarcie.
Nigdy nie prowadzi się kabli na krzyż .
Poza tym - to dla wszystkich - jak się kupuje nowy aku to należy wiedzieć z której strony ma być która klema i dodatkowo czy z przodu , czy z tyłu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

jemu nie jest obojętne czy będzie jechał przodem czy tyłem?:>
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

obojetne. tylko kable powinny byc porzadne. jak prowadziles na krzyz to prawdopodobnie w trakcie jazdy (np. na jakis wertepach) plecionka od masy zwarla sie z plusem i sie sfajczyla. trzeba bylo (jak juz pomyliles akumulatory) to wsadzic go prawidlowo (minus po lewej, plus po prawej) tylko tyłem na przód :D [mam nadzieje, ze lapiesz o co chodzi) i przedluzyc kable za pomocą uniwersalnych zacisków/klem np. czegos takiego http://moto.allegro.pl/item486511342_kl ... salne.html tylko dorobić sobie dłuższe blaszki
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

musiał +zewrzeć się z - innej możliwości nie ma prwdopodbnie tak jak chłopaki piszą izolacja się przetarła no chyba że w jakiś sposób maska zadziałała jako łącznik między + i -
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

pudło panowie ;) przyczyna znaleziona, śruba od plusowej klemy wystawała zbyt wysoko i stykała się z maską. wszystkie kabelki naprawione, wszystko podłączone ale... nie ma iskry :( po przekręceniu kluczyka pompa nie pracuje. czy mógł paść komputer?

cidzej klemy to ja mam, spokojnie ;)
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

kowal, jak pudło a kto pisał o masce hmmmmmm :?:
orioninblue pisze:chyba że w jakiś sposób maska zadziałała jako łącznik między + i -
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12944
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

powinno się zakładać na akumulator osłone z plastiku. w poprzednim fordzie i tym mam plastikową osłone żeby w razie czego nie było zwarcia no i żeby woda nie przedostała się na klemy z podszybia.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

przepraszam orioninblue, masz racje pisałeś o tym... widocznie miałem to za głupi pomysł i olałem :P ukłon przed Tobą ;) masz na pocieszenie prezent :)
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

dzięki będziesz miał okazję jutro dać mi lepszy prezent (czyt. Ice Moda) :lol:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
ODPOWIEDZ