wczoraj podczas odpalania auta przekrecilem obrotomierz
nie wiem jak to sie stalo, ale gdy krecilem rozrusznikiem wskazowka obrotomierza coraz wyzej skakala az "przykleila" sie do konca skali. no i nie chce sie odkleic
dzisiaj udalo mi sie odpalic auto na swiezonaladowanym akumulatorze, ale wskazowka obrotomierza nadal siedzi na koncu skali
Siutek coś Ty znowu wymodził ?
Należało by sprawdzić zkąd masz impuls na obrotek i odpiąć go a następnie sprawdzić co się stało z obrotkiem i i z nadajnikiem impulsów.
WieSiu pisze:a obrotomierz naprawisz rozbierajac licznik i fizycznie go odkrecajac (chyba ze sie sam naprawi)
no wlasnie w tym rzecz ze sie sam naprawil w poniedzialek zamontowalem ponownie aku do auta i obrotomierz nadal byl martwy, ale we wtorek rano, gdy jechalem do pracy zauwazylem ze zaczal pracowac jak nalezy zatem nie mam pojecia co z nim bylo nie tak ale dziala, to najwazniejsze
Wybacz siutek, że podepnę sie do tematu ale są bardzo podobne. Problem u znajomego w escorcie powstał po przełożeniu zegarów z XR3i MK5 do RS2000 MK5. Wolne obroty pokazywał ok 2500 chociaż słychać było że są normalne. Przełożyliśmy wskazówke żeby pokazywał 1000. Po odpaleniu pokazuje 1000 i wszystko jest ok dopóki nie doda gazu. Ruszając normalnie i na jedynce tak do 2500 na słuch, obrotomierz pokazuje 5000 - 5500 !!! Na dwójce na słuch do 4K obr obrotomierz pokazuje już prawie pion w dół czyli ok 10tys obrotów. Moje pytanie jest czy jest różnica w sterowaniu obrotomierza miedzy ww modelami czy po prostu szlag go trafił ?
Ja też to miałem u mnie prawdopodobnie było jakieś zwarcie, albo właśnie brak masy (ogólnie mi elektryka ześwirowała przednie światła mijania się nie świeciły, zaświeciła się kontrolka ładowania, a obrotek zaczął szaleć. Przeszło po 3km jazdy po nierównej drodze.
U mnie wystarczyło palcem przełożyć go na powrót w pozycję wyjściową. Czasem jak kręci się rozrusznikiem, to obrotomierz skacze jak popaprany, potrafi przeskoczyć poza punkt ciężkości, i polecieć w dół z drugiej strony. Wskazówka jest zawieszona luźno, więc bez problemu można cofnąć.
Paul, po prostu wziales zegary od innej wersji silnikowej, musisz w elektronice obrotomierza pogrzebac,przekladanie wskazowki nie bylo konieczne, musisz zmienic rezystancje rezystora tego ktory jest obok potencjometru na plytce obrotomierza na taki jak miales w starych zegarach. Albo jeszcze prosciej, przelutuj cala plytke ze swoich zegarow do tych nowych zegarow, ja juz tak 2 razy robilem i zawsze to dziala Tylko szkoda ze ta wskazowke ruszales, teraz bedziesz musial na nowo ustawiac
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982