Owszem widziałem. Podoba mi się pomysł, ale.. Trzeba mieć elektryczne szybki a ja takich nie posiadam Takie panele na głośniki idzie dostać dość tanio na allegro, nawet na 2 głosniki na strone Ale ja bede wsadzał 16cm w standardowe miejsce Da się i fajnie toto gra.
a ja sie zastanawiam co to za profesjonalna instalacja na FORDzie 6000 + wzmacniacz RTO i podłączone po wysokim rownie dobrze mozna bylo to zbudować na Boschmannie lub DALCO
Majkel pisze:
Wtedy wszystko by szło w fotel i powstałby pierwszy Ess z fotelem z masażem zadka
nie przesadzaj, jakoś ręką do schowka sięgasz i do tyłu odwracać się nie musisz... no... chyba że należysz do tych kierowców którzy mają fotel tak do przodu przesunięty że dolna część kierownicy gniecie cię w kręgosłup między fotelem a drzwiami jest jeszcze trochę miejsca a nawet gdybu buczało pod siedzenie to nic w tym złego - ten dolny głośnik w tym zestawie właśnie za dolną część pasma odpowiada więc powinno być o.k.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Yagr pisze:między fotelem a drzwiami jest jeszcze trochę miejsca
Bo Ty Yagr, masz wersję sedan/limuzyna
Ale już bez "spamienia" to naprawdę fajna sprawa, nigdy nie mogłem przeżyć że kumpel w Fałweju Gofrze Drei ma tak głośniki w drzwiach zamontowane a ja nie mogę... A teraz poraz kolejny mogę skreślić jedną z ostatnich pozycji na liście rzeczy lepszych w VW G3 niż w FE mk5
Panowie!
Ta instalacja, to totalna porażka. To robili fachowcy?!
Po pierwsze - łosniki wysokotonowe na dole koło wooferów to jakiś żart.
Po drugie - instalacja głośnika 16cm oraz 13cm we wspólnej komorze dzrzwi - tak się nie robi. Cisnienie 16cm będzie zakłócało pracę 13cm. No i sam dobór 13cm średniotonowca do 16cm niskotonowca też nie jest szczęścliwy
Po trzecie - ktoś zapomniał napisać, że w celu instalacji wooferów na dole należy wyciąć kawałek blachy za głosnikiem.
To nie są głośniki wysokotonowe! To są kapturki zasłaniające ośki mechanizmów podnoszenia szyb. Były na korbkę, ale z racji paneli głośnikowych założono uniwersalne zestawy elektryczne. A te kapturki przykrywają ośki, które zostają. Sam zakładałem klientom takie mechanizmy. Wygooglaj sobie hasło "spal" to się przekonasz.
Co do reszty, to święta racja. Nie montuje się głośników średniotonowych w jednej komorze z basowymi. Cięcie też potrzebne.
zastanawia mnie po co montować głośniki 16 cm na dole jak można w prostszy sposób zastosować mdf i w oryginalnych miejscach pasują?
Czy ma to jakieś znaczenie dla brzmienia?
ps. drzwi cabrio są trochę dłuższe, więc czy to będzie pasować?
Blazey, rzeczywiście Jak kupiłem mojego escorta, to również były tam mechanizmy uniwersalne, ale bez zaślepek. Wymieniłem na oryginały, bo tamte strasznie rzęziły i kupiłem boczki bez dziury
Arcadio, 16cm może i wejdzie, ale ładnie to raczej nie będzie wyglądało. Poza tym rozwiązanie przedstawione w w/w linku jest bardzo dobre gdyby głosniki na dole dać w zamkniętych panelach. Miejsce w nogach będzie lepsze na zamocowanie kickbasów, ze wzgledu na wiekszość sztywność drzwi w tym miejscu i większą odległość od uszczelek szyby (potrafi tamtędy dmuchać).
Głośników 16 cm, jak zresztą każdych innych, nie można zamknąć w małej zamkniętej komorze. Głośnik musi mieć czym "oddychać". Przestrzeń w drzwiach to jest obudowa dla głośnika, który zawsze wymaga określonego litrażu do poprawnej pracy. Dlatego też wycięcie otworu za nim jest konieczne.
Osobiście jestem przeciwnikiem wsadzania 16 w oryginalne miejsca, bo część membrany głośnika w takim rozwiązaniu dmucha w tapicerkę powodując jej drgania.
Blazey, miałem na myśli komorę o odpowiednim litrażu, tzw. kickpanel o odpowiednio dobranej objętości wyliczonej na podstawie parametrów T-S głosnika. Jest to najlepsze z mozliwych rozwiązań, jeśli mamy oczywiście wysokiej klasy głośnik, który nie potrzebuje 30l żeby dobrze zagrać.